plama z długopisu

Jak wywabić plamy z długopisu?

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl
Plamy z długopisu usuwa się dość trudno. Nie pomoże zwykła woda z mydłem, szczególnie jeśli pojawiły się one na odzieży. Istnieje jednak sposób, aby usunąć uporczywe plamy. Jeśli chcesz wiedzieć na czym polega, zapraszam do lektury.
P

* Alkohol izopropylowy,
* Krem do golenia (jeśli alkohol zawiedzie),
* Lakier do włosów

1
Miejsce zabrudzone długopisem zmocz alkoholem i potrzyj, żeby wniknął w tkaninę.
2
Dobrze jest pozostawić alkohol na plamie przez kilka minut, aby miał czas zadziałać, tzn. wejść w reakcję z tuszem.
3
Ścieraj plamę miękką szmatką namoczoną w wodzie lub alkoholu. Możesz użyć również papierowych ręczników.
4
Jeżeli alkohol nie usunie zabrudzenia, wypróbuj krem do golenia.
5
Jeżeli krem do golenia również zawiedzie, wykorzystaj lakier do włosów. Używaj go w ostateczności, gdyż mimo iż usunie tusz z długopisu, może zniszczyć niektóre tkaniny.
6
Plamy z atramentu na wyrobach skórzanych, ubraniach i na drewnie można wywabić sokiem z cytryny. Należy zamoczyć w soku gąbeczkę lub czystą ściereczkę i pocierać aż plama zniknie.
7
Plamy z długopisów żelowych są trudniejsze do usunięcia i alkohol nie da rady tego zrobić. Czasem pomaga wymazanie plamy z tkaniny zwykłą gumką do mazania.
8
Jeśli usuwasz plamy po długopisie z drewnianej powierzchni, zachowaj szczególną ostrożność, gdyż alkohol może pozostawić smugi. Pamiętaj aby po usunięciu plamy przetrzeć to miejsce szmatką namoczoną w letniej wodzie. Usuniesz w ten sposób wszelkie resztki alkoholu, który wniknął w drewno. Odczekaj aż drewno wyschnie i nałóż na nie odpowiedni środek do drewna, np. wosk.

Powiązane porady

ubrania pachnące stęchlizną
plama z wosku
plama z lakieru do paznokci

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

alan
25.07.2016
Jak można zaplamić długopis?