plama z długopisu

Jak wywabić plamy z długopisu?

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl

Plamy z długopisu usuwa się dość trudno. Nie pomoże zwykła woda z mydłem, szczególnie jeśli pojawiły się one na odzieży. Istnieje jednak sposób, aby usunąć uporczywe plamy. Jeśli chcesz wiedzieć na czym polega, zapraszam do lektury.

P

* Alkohol izopropylowy, * Krem do golenia (jeśli alkohol zawiedzie), * Lakier do włosów

1

Miejsce zabrudzone długopisem zmocz alkoholem i potrzyj, żeby wniknął w tkaninę.

2

Dobrze jest pozostawić alkohol na plamie przez kilka minut, aby miał czas zadziałać, tzn. wejść w reakcję z tuszem.

3

Ścieraj plamę miękką szmatką namoczoną w wodzie lub alkoholu. Możesz użyć również papierowych ręczników.

4

Jeżeli alkohol nie usunie zabrudzenia, wypróbuj krem do golenia.

5

Jeżeli krem do golenia również zawiedzie, wykorzystaj lakier do włosów. Używaj go w ostateczności, gdyż mimo iż usunie tusz z długopisu, może zniszczyć niektóre tkaniny.

6

Plamy z atramentu na wyrobach skórzanych, ubraniach i na drewnie można wywabić sokiem z cytryny. Należy zamoczyć w soku gąbeczkę lub czystą ściereczkę i pocierać aż plama zniknie.

7

Plamy z długopisów żelowych są trudniejsze do usunięcia i alkohol nie da rady tego zrobić. Czasem pomaga wymazanie plamy z tkaniny zwykłą gumką do mazania.

8

Jeśli usuwasz plamy po długopisie z drewnianej powierzchni, zachowaj szczególną ostrożność, gdyż alkohol może pozostawić smugi. Pamiętaj aby po usunięciu plamy przetrzeć to miejsce szmatką namoczoną w letniej wodzie. Usuniesz w ten sposób wszelkie resztki alkoholu, który wniknął w drewno. Odczekaj aż drewno wyschnie i nałóż na nie odpowiedni środek do drewna, np. wosk.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

alan
25.07.2016
Jak można zaplamić długopis?