praca na wakacje

Jak znaleźć pracę na wakacje?

EluniaElunia - specjalista Tipy.pl
Wakacje to czas wolny od szkoły, a tym samym okazja do wakacyjnego zarobku. Poniższy artykuł podpowiada jak zabrać się za poszukiwanie pracy wakacyjnej. Jest on skierowany zwłaszcza do starszych nastolatków.
1

Po pierwsze musisz się zdecydować, jaką prace chciałbyś wykonywać. Następnie pomyśl o lokalizacji miejsca pracy, godzinach pracy i wynagrodzeniu. Może i nie znajdziesz pracy, która spełni wszystkie Twoje oczekiwania, ale weź pod uwagę aktualną sytuację na rynku pracy. Spróbuj się do niej dopasować.

2

Zrób coś w rodzaju samoanalizy. Co Ty masz do zaoferowania pracodawcy? Jakie umiejętności posiadasz? Jakie dotychczas wykonywałeś prace? Czego nauczyłeś się w szkole, a co może być pomocne w wykonywaniu pracy wakacyjnej?

3

Napisz CV. Napisz w nim swoje dane i zwróć uwagę pracodawcy na swoje doświadczenie. Jeśli pracowałeś jako wolontariusz, również o tym wspomnij. Liczy się każda praca, w której mogłeś się czymś wykazać.

4

Nie zapomnij porozmawiać również z rodzicami o Twoim pomyśle pracy w wakacje. Możesz ich również popytać, czy nie słyszeli nic o jakichś ofertach. Popytaj również rówieśników, znajomych, sąsiadów, a nawet nauczycieli. Może oni coś wiedzą, albo pomogą Ci ją zdobyć. Jeśli mają jakieś znajomości poproś ich o pomoc.

5

Przeglądnij oferty pracy zamieszczane w Internecie i w prasie. Jeśli nie uda Ci się znaleźć pracy przy pomocy znajomych, teraz jest dobry czas, aby przeszukać oferty pracy na wszystkich możliwych portalach internetowych i w gazetach. Przejmij stery. Porozsyłaj swoje CV gdzie tylko się da.

6

Aplikuj tylko na te stanowiska, które Cię interesują i do których się nadajesz. Upewnij się, że dobrze się zapoznałeś z wymaganiami i spełniasz je w całości.

7

Jeśli zostaniesz zaproszony na rozmowę, musisz się do niej odpowiednio przygotować. Poszukaj informacji na temat firmy, do której się udajesz. Popytaj znajomych, poszukaj w internecie. Myśl o pytaniach jakich możesz się spodziewać, twórz w głowie odpowiedzi. Ubierz się odpowiednio do stanowiska, o które się ubiegasz. Pamiętaj jednak, aby wyglądać czysto i schludnie.

8
Gdzie szukać pracy na wakacje:

- lokalne sklepy,
- małe biura,
- firmy przewozowe,
- myjnie,
- duże przedsiębiorstwa,
- centra handlowe,
- hotele i resorty,
- kluby sportowe,
- bary i puby,
- restauracje,
- obozy wakacyjne.

9

Czego oczekują pracodawcy? Często pracodawcy szukają osób zmotywowanych i zdyscyplinowanych. Będą od Ciebie oczekiwać punktualności, pozytywnego nastawienia na pracę, umiejętności pracy w zespole, poświęcenia pracy i czerpania z niej satysfakcji. Musisz pokazać pracodawcy, że to właśnie Ciebie szuka.

Strona 1 z 2

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Imre
02.07.2010
Praca animatora czasu wolnego nie jest taka łatwa jak się wydaje. Za granicą pracuje się często ponad 8h dziennie (zwykle od rana a kończy się po północy) i 6 dni w tygodniu. Przez cały dzień trzeba zabawiać gości - wymyślać zabawy, prowadzić aerobiki, dyskoteki, konkursy, gry, zagadywać, biegać, organizować skecze komediowe, być ciągle roześmianym i pełnym energii. Poza tym animator musi poznać każdego gościa - jego imię, to co lubi, czego nie lubi, z kim jest na wakacjach. W takiej pracy dużo się nie zarabia (drobne kieszonkowe oczywiście wyżywienie i zakwaterowanie). Oprócz tego animator powinien znać kilka języków obcych (w tym biegle angielski). Aby być animatorem trzeba oprócz znajomości języków być dobrym psychologiem a w szczególności umieć słuchać innych i potrafić umiejętnie prowadzić rozmowę. Poza tym trzeba coś umieć czego później uczy się gości hotelowych (prowadzi zajęcia, konkursy itd) np. być instruktorem aerobiku, tańca (towarzyskiego, brzucha, salsy, itd), wspinaczki, sztuk walki itd, itp.
Brumka
02.07.2010
Ja bym strasznie chciała być animatorką czasu wolnego za granicą (np. w Egipcie, Turcji, Tunezji itp). Co trzeba zrobić, żeby dostać taką pracę?
Bejbi
02.07.2010
To chyba nie w Polsce. Znalezienie pracy wakacyjnej w naszym kraju graniczy z cudem. Za granicą też kolorowo nie jest. Najłatwiej znaleźć pracę za granicą w okresie świąteczno - sylwestrowym. Wakacje to najgorsza pora szukania pracy - chyba że takiej tygodniowej (np. zastępstwo kogoś kto pojechał na wakacje).