dym papierosowy

Jak pozbyć się zapachu papierosów?

Becia19 - specjalista Tipy.pl
dym papierosowy
1 z 5

„Znowu śmierdzisz fajami” - te słowa pewnie słyszysz często, gdy wracasz do domu z całonocnej imprezy. Można się przyzwyczaić do smaku papierosów, ale ich zapach utrzymujący się na ubraniach jest nie do zniesienia i większość z nas chce się go jak najszybciej pozbyć. Możesz śmiało rozpoznać palacza po zapachu jego ciuchów. Nie ma znaczenia, jakie papierosy pali: mocne, light, czy mentolowe, nie da się uniknąć przesiąknięcia ubrań zapachem papierosów. Najlepszym, co można zrobić to zamaskować ten przykry zapach. Poniżej znajdziesz wskazówki jak to zrobić.

1
sposoby na dym z papierosów - krok 1
Dlaczego dym papierosowy ma tak intensywny zapach?

Sam zapach papierosów nie jest szkodliwy, ale może być drażniący dla nosa i dróg oddechowych. Dla astmatyków i osób cierpiących na zapalenie zatok, zapach papierosów może podrażniać wrażliwe błony śluzowe układu oddechowego. Czasami nie przeszkadza im tylko zapach papierosowego dymu, ale zapach ciała i ubrania palacza przesiąkniętego dymem. W przeciwieństwie do innych zapachów, zapach dymu papierosowego jest bardzo trudny do wyeliminowania. Trudno się go pozbyć, nawet po wypraniu ciuchów.

2
sposoby na dym z papierosów - krok 2
Pranie.

Najlepszym sposobem na pozbycie się jakiegokolwiek niechcianego zapachu z ubrania jest oczywiście pranie. Dym z papierosów jest jednak bardzo silny i może zaistnieć potrzeba dwukrotnego wyprania ubrania przesiąkniętego dymem.

Oto co jeszcze może pomóc:

- Ekstra-mocny detergent. Do pozbycia się zapachu papierosów najlepsze są detergenty zawierające cząsteczki tlenu.

- Chusteczki zapachowe. Wrzuć je do suszarki do ubrań lub schowaj do szafy razem z ciuchami, powinny skutecznie zamaskować zapach tytoniu.

- Rozcieńczony amoniak. Jeans, bawełna, wełna, poliester mogą zachować zapach papierosów nawet po kilkakrotnym wypraniu. Sposobem na usunięcie przykrego zapachu z tych tkanin jest amoniak. Jedną lub dwie łyżki amoniaku należy dosypać do pierwszego cyklu prania.

- Cytrusy. Skórki cytryny, pomarańczy i limonki maja ogromne właściwości czyszczące i pomagają usuwać przykre zapachy z ubrań. Wystarczy wrzucić do pralki kilka plasterków ze skórki cytrusów, by nieprzyjemny zapach zniknął.

3
sposoby na dym z papierosów - krok 3
Kosmetyki i dezodoranty.

Wiele kosmetyków może z powodzeniem zamaskować zapach dymu papierosowego.

- Alkohol. Wetrzyj odrobinę alkoholu izopropylowego w te części ubrania, które mają największy kontakt z dymem,np. Rękawy. Dzięki temu pozbędziesz się przykrego zapachu.

- Perfumy. Spryskaj nimi całe ciało i ubrania, by zamaskować zapach dymu. Nie przesadzaj z intensywnością zapachu.

- Talk. Posyp ciuchy niewielką ilością zasypki dla niemowląt, po pewnym czasie dokładnie je wytrzep. Talk wciągnie zapach z ubrania i pozostawi uczucie przyjemnej świeżości.

- Odświeżacz w sprayu. Może zamaskować zapach dymu papierosowego.

Pamiętaj, ze zapach kosmetyków i efekt maskujący, jaki dają jest tymczasowy. Perfumy, dezodoranty i odświeżacze po jakimś czasie wietrzeją, a zapach papierosów pozostaje.

4
art/2010/4014_26638_big.jpg
Kup papierośnicę.

Jednym z powodów, dla których ubranie intensywnie pachnie dymem papierosowym jest to, ze nosisz w kieszeni otwartą paczkę papierosów. Drobne kawałki tytoniu wysypują się w twojej kieszeni i potęgują przykry zapach. Ponadto trudno je usunąć z małych zakamarków kieszeni. Aby tego uniknąć kup metalową lub plastikową papierośnicę. A najlepiej będzie, jeżeli rzucisz palenie, wtedy na stałe pozbędziesz się nieprzyjemnego zapachu dymu papierosowego.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (19)

* Pola wymagane

xoxoxxo
07.08.2015
najlepiej rzucic ubranie na gorący kaloryfer. w 100% działa.
QWerty
08.04.2015
Szczerze mówiąc to te porady są do d***... a swoja drogą sam nie palę ale jako że zawsze się ktoś znajdzie kto pali, raz ich więcej raz mniej ale zawsze ktoś pali i o ile nie jest to na powietrzu, no to nie wazne czy palisz czy nie i tak jedzie od Ciebie a raczej ubrań jak z tyłka wielbłąda. A idąc tym rozumowaniem że skoro perfumy czy dezodoranty wywietrzeją z czasem a dym zostaje i niby trzeba wyprać ciuchy 2 razy i jeszcze kombinować jak koń pod górę to biorąc to wszystko pod uwagę to nasuwa się teza że jak raz ciuchy prześmierdną fajami to już zostanie na zawsze... A chyba tak nie jest. To tyle co do artykułu. Natomiast te komentarze typu że codziennie zmienia się ciuchy na świeże no to chyba ktoś jest na prawdę bogaty i do tego nei ma co robić. Jak się ciuchy ubrudzą to wiadomo że się je zmienia i pierze ale to kiedy się ubrudzą no to chyba wszystko zależy. A jak założy się czyste ciuchy i przesmierdną papierochami to jaki sens jest prac czyste ciuchy, no wiadomo jak nie ma innego wyjścia bo faje walą na kilometr no to co zrobić jak tylko prać albo najpierw wywietrzyć a dopiero później prać.
Zdrówko
13.01.2015
Ja znam jedyny, skuteczny i najtańszy sposób - RZUCIĆ TO DIABELSKIE ŚWIŃSTWO W PIERONY I JEDNOCZEŚNIE
DAĆ INNYCH ODETCHNĄĆ ŚWIEŻYM POWIETRZEM
Filotas
13.01.2015
Niezależnie od tego czy palacz będzie palił na dworzu, żuł gumę, szczotkował zęby czy regularnie się mył to i tak pozostaje obrzydliwy oddech, wcale nie od płuc, ale od żołądka. Substancje smoliste wchodzą w reakcję z kwasem żołądkowym powodując specyficzny metaliczny odór, przy którym smród bezdomnego czy gówna to nic. Dlatego wszystkim palaczom jebie z ust jak z rynsztoka zwłaszcza rano jak po całej nocy to wszysko z nich wychodzi. Powie wam to każdy normalny, niepalący człowiek, który miał okazję budzić sie rano przy osobie palącej, a o całowaniu się to już nie wspomnę, całe szczęście mnie to nigdy nie spotkało. Najbardziej ochydnie wygląda to u młodych dziewczyn, myślą, że jak wezmą gumę i ładnie się pomalują to będzie ok, wogóle nie zdając sobie sprawę jak bardzo są obrzydliwe, a potem się często kończy nałogiem i tym że nawet w ciąży palą i już wtedy nawet ch*j z nimi, ale czemu nienarodzone i niewinne dziecko ma cierpieć i być zatruwane.?
pipi
13.01.2015
TO CHYBA JEST ARTYKUŁ DLA BRUDASÓW CO SIE NIE MYJA I NIE PIORĄ SWOICH UBRAŃ, BO RZECZA OCZYWISTA JEST , ŻE NALEŻY SIĘ CODZIENNIE MYĆ I CODZIENNIE ZMIENIAĆ URANIE, A NOSZONE WYPRAĆ !!!!
Edi
13.01.2015
Kochani ja palę nałogowo, jak palę to w ubikacji do wentylatora w chłodne dni, a latem na dworze.
W domu nie czuć ze mieszka palacz! Ubrania mi nie śmierdzą tak bym nie mógł je doprać. Nie lubię smrodu fajek w domu choć palę ;) Pozdrawiam!
Aa
13.01.2015
Ale banialuki ! Jeśli komuś przeszkadza zapach dymu, to niech pali na zewnątrz, i stoi z wiatrem - w kierunku w którym wieje wiatr. Wtedy bardzo mało dymu przedostanie się na ubranie / włosy.

Po paleniu umyć ręce, wypłukać usta, porzuć gumę.

Jeśli ktoś pali tylko dla fasonu, to może nie zaciągać się - wtedy bardzo zmniejszy zapach dymu w oddechu.

Natomiast jeśli zaciągamy się głęboko to zapach dymu w oddechu zawsze będzie, im więcej palimy tym będzie mocniejszy. Osoba która pali sporadycznie po kilku godzinach od wypalenia może mieć oddech pozbawiony zapachu. Ale osoba paląca regularnie, ma płuca tak zapchane smołą, że nawet po kilku miesiącach od zaprzestania palenia ma charakterystyczny zapach oddechu.

Dla większości osób niepalących taki zapach jest wyjątkowo obrzydliwy, wręcz przyprawiający o mdłości. Jednak są wyjątki, sam do nich należę - osobiście uwielbiam zapach papierosów w oddechu pięknej kobiety. To trochę jak z francuskimi serami - dla jednych śmierdzą niemiłosiernie a inni przepadają za tym nietypowym aromatem. Dla mnie atrakcyjna kobieta pachnąca papierosami (paląca) jest kilkakrotnie atrakcyjniejsza, bardziej pociągająca od identycznej nie palącej
koul
13.01.2015
Moja kumpela 2 pokoje dalej pali,smierdzi jak c.h.olera, wchodze na chwile do niej pogadac, musze sie juz pprac, ma tez zwierze futerkowe, zal mi o bo zakopcone jak talala, futrko nawet mu jedzie :/
matt
13.01.2015
najlepszy sposob na to zeby ubrania nie smierdzialy papierochami a jest to 100% sposob daje na to gwarancje ze sie sprawdzi,ten srodek to rzucic te smierdzace papierochy i przestac truc siebie i najwazniejsze ludzi was otaczajacych paskudne cpuny tytoniowe
Janusz
12.01.2015
jedyny skuteczny sposób na eliminacje przykrego zapachu to ozonowanie ubrań 100 % skuteczności