malowanie

Jak przygotować pokój do malowania?

Larry - specjalista Tipy.pl
Malowanie jest zajęciem które może potrwać kilka godzin, ale równie dobrze może nam ono zająć kilka dni. Jak odpowiednio przygotować meble i pomieszczenie, aby przez ten czas nie zostały zniszczone? Oto kilka sprawdzonych rad, które z powodzeniem możesz wykorzystać.
1

Jeśli masz zamiar pomalować tylko jedną ścianę nie musisz wynosić mebli, ale jeśli masz zamiar pomalować wszystkie ściany, lepiej wynieś wszystko z pokoju. Jeśli to nie jest możliwe zgromadź meble na środku pokoju i przykryj dokładnie folią malarską. Możesz ją również rozłożyć na podłodze. Zdejmij zasłony i firanki, karnisze, lampy, obrazy ze ścian. Zabezpiecz kontakty i gniazdka. Możesz je oblepić taśmą malarską. Podobnie zrób z drzwiami, klamkami, oknami, czy listwami przypodłogowymi.

2

Teraz poszukaj miejsc, w których ściana jest nierówna, pęknięta lub farba odchodzi. Napraw wszystkie te niedoskonałości za pomocą siatki malarskiej, szpachelki, tynku, gipsu, papieru ściernego – czego tylko będziesz potrzebował.

3
czyszczenie ściany przed malowaniem

Jak już naprawisz wszystkie niedoskonałości przemyj ścianę. Użyj ciepłej wody zmieszanej z płynem do mycia ścian, aby usunąć kurz, tłuszcz, osad z dymu papierosowego, resztki z tynku i paprochy. Możesz posłużyć się zwykłą zmoczoną gąbką lub mopem z gąbką. Brudną wodę za każdym razem wyciskaj do osobnego pojemnika z wodą. Nie myj ściany brudną gąbką. Delikatnie dociskaj gąbkę do ściany i zbieraj niepotrzebnie nagromadzony brud i proch. Na samym końcu przemyj ścianę samą wodą, bez dodatku detergentów. Może Ci się to wydać niepotrzebne i długotrwałe, ale w rzeczywistości uporasz się z tym bardzo szybko.

4

Poczekaj, aż ściana całkowicie wyschnie. NIGDY nie nakładaj farby na mokrą i nieprzygotowaną do malowania ścianę. Gotowa do malowania ściana powinna być matowa, nie błyszcząca. Jeśli ściana się błyszczy przemyj ją roztworem z fosforanu sodu. Po prostu rozpuszczaj go w gorącej wodzie, do momentu, aż woda więcej nie przyjmie. Zmocz tym roztworem ścianę i pozostaw do wyschnięcia. Przepłucz czystą wodą. Nadmiar wody wchłoń gąbką. Pozostaw do wyschnięcia.

5
oklejanie listew taśmą malarską

Im starszy dom tym większe prawdopodobieństwo, że więcej elementów trzeba będzie obskrobać. Poprzednia warstwa farby może odpryskiwać, na przykład przy listwie podłogowej czy parapetach. Jeśli zauważysz odpryskującą farbę w tych miejscach zeskrob ją. Ścianę przetrzyj papierem ściernym, aby wyrównać powierzchnię. Jeśli jest taka potrzeba wyrównaj tynk. Listwy i parapety przed malowaniem obklej taśmą malarską.

6

W miejscu styku dwóch kolorów farby bardzo ciężko zachować idealnie prostą linię malując odręcznie, nie ważne czy pędzlem czy wałkiem. Aby zrobić prostą linię użyj poziomicy i ołówka stolarskiego, aby narysować linię na ścianie. Następnie, przyklej do tej linii taśmę malarską. Nie naciągaj taśmy zbyt mocno, naklej ją luźno, ale precyzyjnie na ścianę. Taśmę ściągasz, gdy farba jest jeszcze mokra. Odczekaj około 2-3 godzin i oderwij taśmę.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Pędzle do malowania
Malowanie sprayem porady
malowanie ścian

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane