mrówka

Jak pozbyć się mrówek z ogródka?

flora - specjalista Tipy.pl
mrówka
1 z 6

Mrówki są dużym problemem dla właścicieli ogródków. Standardowym rozwiązaniem są środki chemiczne, ale nie wszyscy chcą je rozprowadzać w pobliżu swoich warzyw, zwierząt, dzieci i siebie samych. Są jednak inne metody, bardziej bezpieczne.

1
sposoby na mrówki w ogrodzie - krok 1

Zioła. Jest wiele ziół, które w naturalny sposób 'odstraszają' mrówki. Możesz je posiej w ogródku, a dzięki temu zauważysz dużą odmianę. Posiej je w ogródku zwłaszcza w miejscach, w których chcesz się pozbyć mrówek.Do ziół, które odstrasza mrówki należą:

  • mięta – mrówki jej nie cierpią, zwłaszcza mięty pieprzowej. Jedyny problem z miętą jest taki, że lubi się sama nasiać. Więc jeśli nie chcesz, aby wymknęła Ci się spod kontroli, musisz być uważna.

  • wrotycz pospolity – działa on mniej więcej w ten sam sposób co mięta. Dodatkowo ma on piękne żółte kwiaty na wysokich łodygach, które dodadzą uroku Twojemu ogrodowi. Niestety nasiewa się sam, tak jak mięta.

  • mięta polej – używa się jej w środkach przeciw insektom, włączając w to mrówki. Jako krewna mięty pospolitej sama się nasiewa, jeśli nie jest trzymana w ryzach. Jednak słodki zapach i miękkie lawendowe kwiatki dodadzą ogrodowi charakteru.

  • bazylia

  • szałwia

2
sposoby na mrówki w ogrodzie - krok 2

Kwiaty. Mrówki mają swoich wrogów również wśród kwiatów. Jednym z nich jest nagietek. Posadź go w ogródku, a mrówki będą od niego stronić.

3
sposoby na mrówki w ogrodzie - krok 3

Kawa. Ziarenka kawy potrafią odstraszyć mrówki. Ale nie wylewaj do ogródka fusów po wypitej kawie. Wysyp w ogródku ziarna kawy wokół roślin, które chcesz chronić. Nie dość, że odżywią ziemię, to odgonią mrówki.

4
art/2010/4020_26673_big.jpg

Cytrusy, a dokładnie ich skórka potrafią odgonić mrówki. Utłucz skórki z cytrusów, aby wyciągnąć z nich soki. To właśnie one odstraszą mrówki. Dodaj do ziemi wokół roślin, które chcesz przed mrówkami ochronić. Dla jeszcze lepszych efektów zmieszaj sok ze skórek z ziarnami kawy.

5
art/2010/4020_26674_big.jpg

Mąka kukurydziana. Mrówki ją kochają, więc dlaczego miałaby je odstraszać? Wręcz przeciwnie, będzie je przyciągać. Mrówki uwielbiają jej smak, ale nie mogą jej trawić. Rozsyp więc trochę w miejscu, do którego zwabisz mrówki. One się najedzą, ale niestety nie skończy się to dla nich zbyt dobrze.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (18)

* Pola wymagane

mimkokonin
07.05.2018
u mnie na działce mrówki działają niekorzystnie-sprowadzają jakiś gatunek białych mszyc ,które żerują na korzonkach roślin-zniszczyły mi koper,anyż,i coś tam jeszcze-i nie lubię tych niby "pożytecznych " owadów.
rob
16.07.2015
mialem problem z mrowkami, stosowalem rozne metody z sola, bleachem i innymi srodkami. polalem odrobine ropy wokol asfaltu i po mrowkach slad zaginal, probowaly ominac miejsce z ropa, ale za nic nie mogly przekroczyc lini. nie chce zabijac mrowek, tylko chce je przeniesc z mojego podjazdu do innego miejsca
~~~~
25.05.2015
Mi pomogl proszek do pieczenia rozsypany w miejsach gdzie sie pojawialy. Wyzbieraly iiii zniknely...
minaj
25.05.2015
nie chcesz miec mrowek to bedziesz mial kleszcze, karaluchy albo inne paskudztwa takie jak kleszcze ktor mozesz sobie obejrzec w powiazanych
Mmrufffka
25.05.2015
A wy, takie owakie! My mrowki chcemy zyc i sie zastanawiamy jak sie pozbyc tych koszmarnych ludzio-potworow z naszych ogrodkow!
Nikitajg
25.05.2015
U mnie w ogrodzie mam tylko w jednym miejscu czerwone mrówki - tam gdzie rośnie u mnie mięta!!!
aga
25.05.2015
A jakie sa sposoby aby mrowki pozbyly sie ludzi
qwerty
25.05.2015
Ustawic wiadro na mrowisko, jak sie napelni mrowkami poczekac na dzien wywozu smieci i przed samym wywozem wyrzucic do kontenera.
Mrowki zostana wyeksmitowane na wysypisko smieci.
jajco
25.05.2015
soda
halina
11.05.2015
Ja już drugi rok rozrzucam łupiny orzecha włoskiego Skutkuje.