udostępnianie drukarki w Windows 7

Jak udostępnić drukarkę w Windows 7?
Joseph - specjalista Tipy.pl

Microsoft zaprojektował Windows 7 tak, aby udostępnienie w nim drukarki nie stanowiło żadnego problemu. Dzięki sieci domowej (HomeGroup) Windows 7 automatycznie rozpoznaje drukarkę i dodaje ją do listy wyboru.
1
Rozwiń menu 'Start' → 'Urządzenia i drukarki'. Pokaże Ci się lista urządzeń. Wśród nich mogą, ale nie muszą znajdować się drukarki.
2
Kliknij przycisk 'Dodaj drukarkę' na górze ekranu. Windows 7 zapyta, czy chcesz dodać drukarkę lokalną czy sieciową, bezprzewodową czy na bluetooth.
3
Kliknij opcję drukarki sieciowej, bezprzewodowej lub bluetooth. System zacznie wyszukiwać dostępne drukarki w całej sieci. Zazwyczaj odnajduje drukarkę, której szukasz, jednak nie zawsze.
4
Jeśli widzisz swoją drukarkę na liście po prostu zaznacz ją i przejdź do następnego kroku. Jeśli Windows jej nie widzi, kliknij przycisk 'Stop' i zaznacz opcję, że nie widzisz swojej drukarki na liście. Kliknij w 'Przeglądaj' i zlokalizuj drukarkę w sieci.
Jeśli system nie widzi drukarki, musisz zainstalować ją sam.
5
Jak już wszystko będzie gotowe zaznacz drukarkę, kliknij 'Ok' i 'Dalej'. System Windows zapyta czy na pewno chcesz wybrać tą drukarkę.
6
Kliknij w 'Instaluj' następnie zaznacz 'Dalej'. Windows zapyta, czy chcesz, aby dana drukarka była Twoją drukarką domyślną.
7
Zaznacz drukarkę domyślną i kliknij 'Zakończ'. Twoja nowa drukarka pojawi się na liście urządzeń systemu Windows. Zwróć uwagę, że na liście podana jest również informacja odnośnie tego, do którego komputera jest bezpośrednio podłączona drukarka.
8
Należy włączyć „Udostępnianie plików i drukarek” zarówno na komputerze, na którym zainstalowana jest drukarka, jak i na innych komputerach w sieci. Żeby to zrobić, wybierz menu 'Start' → 'Panel Sterowania' i przy ikonie „Sieć i Internet” zaznacz „Włącz udostępnianie”.

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

etam
22.06.2015
to działa tylko w "idealnych warunkach" i jakakolwiek odchyłka od "życzeń" Microsoftu powoduje błędy. Przykład? Używamy pakietu antywirusowego (Microsoft nie ma niczego, co można by nazwać antywirusem) z firewallem, więc musimy wyłączyć firewall Windowsa (dwa nie powinny działać jednocześnie). I koniec z udostępnianiem - jakakolwiek próba wywali błędy. Dobry artykuł zawiera jakieś realne porady - ten to taka "zapchajdziura", jak porady w "przyjaciółce".
Draco
29.07.2013
nie działa. błąd zapisu. Udostępnianie drukarki na lokalnym komputerze false! user na prawach admina. czyżby jakiś plik lub katalog był tylko do odczytu?