komar

Jak zrobić skuteczny środek przeciw komarom?

copperfield - specjalista Tipy.pl
Środki odstraszające komary to doskonały sposób, by pozbyć się tych owadów i spokojnie spędzać czas poza domem, bez obawy, że zostanie się pogryzionym. W sklepach i aptekach dostępnych jest wiele różnych środków odstraszających komary, ale możesz również zrobić taki środek samodzielnie. Poniżej znajdziesz instrukcję jak zrobić środek odstraszający komary.
P

* Płyn do płukania jamy ustnej
* Czosnek
* Wazelina kosmetyczna
* Oliwa z oliwek
* Olej mineralny

1
Jeżeli wybierasz się na piknik, mecz lub inna imprezę plenerową i nie chcesz używać nieprzyjemnie pachnących sprayów, wypróbuj ten przepis. Nalej płyn do higieny jamy ustnej (najlepiej Listerine) do butelki ze spryskiwaczem i spryskaj nim ławkę lub koc, na którym będziesz siedzieć.
2
Jeżeli nie masz nic przeciwko zapachowi czosnku, możesz spróbować także tego. Podgrzej 1/2 szklanki oliwy z oliwek i wrzuć do niej cztery rozgniecione ząbki czosnku. Dokładnie wymieszaj. Dodaj do tego cztery stołowe łyżki wazeliny kosmetycznej i trzy łyżki wosku pszczelego. Dobrze wymieszaj tą mieszankę, dopóki nie uzyska jednolitej konsystencji. Używaj jej jak kremu, smarując nogi i ręce. Taka mikstura powinna skutecznie odstraszać komary przez 6-8 godzin od momentu nałożenia.
3
Możesz także zgnieść czosnek i polać go trzema łyżkami stołowymi oleju mineralnego. Pozostaw na całą noc. Po upływie przynajmniej 12 godzin dodaj jeszcze trzy łyżki stołowe wody i jedną łyżkę wazeliny kosmetycznej. Całość wymieszaj dokładnie i przelej do buteleczki.

Powiązane porady

Ugryzienie komara
olejki eteryczne to naturalne środki odstraszające komary
ucztujące meszki

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Aramis
09.07.2014
Mam lepszy sposób :) Do buteleczki wlewam trochę czystej wódki, do której dodaję kilka goździków i parę kropli olejku waniliowego do pieczenia ciast. Tym smaruje się odkryte części ciała. Nam pachnie ładnie, a komar nie podleci :)
MamaOli
07.07.2010
No chyba już wolę zapach offu niż rozsmarowanego na ciele czosnku :/