prezerwatywy

Jak dopasować prezerwatywę?
SeksuologSeksuolog - specjalista Tipy.pl

Jak niemal wszystko, co dotyczy seksu, znalezienie najlepszego zabezpieczenia polega na ustaleniu, co jest najlepsze dla ciebie i twojej partnerki. Zakładając prezerwatywę musisz pamiętać, by idealnie pasowała. Odpowiednio dobrana pozwoli ci w pełni cieszyć się z seksu i odczuwać samą przyjemność. I odwrotnie, źle dopasowana będzie zakłócać cały proces. Oto kilka wskazówek, jak znaleźć odpowiednie prezerwatywy.
1

Najcieńsza prezerwatywa nie musi być od razu najlepiej dopasowaną. Wiele osób uważa, że najlepsze prezerwatywy to te najcieńsze, a więc i najmniej zauważalne. Przez wiele lat producenci starali się więc tworzyć prezerwatywy tak cienkie, jak to tylko możliwe, ale jednocześnie wciąż bardzo mocne i wytrzymałe. Jednak w ostatnich latach producenci zmienili nieco swoje podejście do problemu. Zaczynają oni wytwarzać nieco grubsze, zauważalne prezerwatywy, które dostarczają nam więcej przyjemności dzięki obecności specjalnych stymulatorów.

2

Czasami ważna jest szerokość, a nie długość. Mężczyźni myśląc o rozmiarze penisa koncentrują się w większości tylko na jego długości. Ale szerokość prezerwatywy również może mieć wpływ na komfort podczas stosunku. Mężczyźni, którzy posiadają penisy nieco szersze, niż przyjęte średnie wymiary, często skarżą się na nieprzyjemny ucisk prezerwatywy, zwłaszcza u podstawy członka. Jeśli zdajesz sobie sprawę z tego, że twój penis jest nieco szerszy w obwodzie, ale niezbyt długi, wybierz markę prezerwatyw przeznaczoną właśnie do tego typu członka – szersze, ale nie dłuższe. Istnieją również prezerwatywy szersze tylko u podstawy.

3

Długość prezerwatywy. Większość prezerwatyw ma długość około 18 cm, co oznacza, że są one dłuższe, niż średniej wielkości penis. Jednakże niektórzy mężczyźni potrzebują nieco dłuższych prezerwatyw, aby były one dobrze dopasowane. Prezerwatywy w większych rozmiarach są jednocześnie dłuższe i szersze. Musisz jednak pamiętać, że używanie prezerwatywy dłuższej, niż potrzebujesz, może wywołać pewne problemy. Pozostała część pozostanie zwinięta u podstawy, możesz wówczas odczuwać ucisk i będzie ona bardziej widoczna.

4

Eksperymentuj z różnymi firmami produkującymi prezerwatywy, a nie tylko z ich rodzajami. Każda firma do produkcji prezerwatyw stosuje nieco inny rodzaj lateksu, dlatego prezerwatywa każdej firmy pasuje nieco inaczej. Różne typy prezerwatyw jednego producenta będą różniły się tylko wielkością i teksturą, jeśli jednak nie odpowiada ci rodzaj lateksu lub czujesz, że prezerwatywa jest źle dopasowana, spróbuj kondomów z innej firmy.

5

Reakcja na prezerwatywy. Jeśli prezerwatywa spowodowała podrażnienia, może to świadczyć o alergii na lateks lub użyty lubrykant, zarówno ten znajdujący się w prezerwatywie, jak i zastosowany oddzielnie. Jeśli uważasz, że masz uczulenie na lateks, wypróbuj prezerwatywy bez lateksu. Jeśli to nie lateks stanowi problem, wypróbuj prezerwatywy bez środka nawilżającego i zastosuj własne płyny do zwiększenia wrażliwości i zmniejszenia tarcia.

6

Przetestuj różne typy prezerwatyw. Większość producentów oferuje nam różne rodzaje prezerwatyw – prążkowane, kropkowane, o teksturze spiralnej, aromatyzowane i inne. Większość tych dodatków to nie jakieś bardzo widoczne zmiany w porównaniu ze standardowymi prezerwatywami. Jednak czasem nawet najmniejsza zmiana może mieć duży wpływ na lepsze dopasowanie. Warto więc eksperymentować.

7

Unikaj prezerwatyw ze środkiem opóźniającym wytrysk. Niektórzy producenci wytwarzają prezerwatywy ze środkiem, który ma na celu opóźnienie wytrysku i tym samym wydłużenie czasu trwania stosunku. Znieczulają one delikatnie penisa, zmniejszając tym samym jego wrażliwość. Tego typu prezerwatywy są cieńsze i mniej zauważalne, ale mniejsze są też twoje doznania. Radzę unikać prezerwatyw, które zmniejszają uczucie przyjemności.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Imre
07.07.2010
W Polsce nie mamy chyba problemu z wielkością prezerwatyw. Co innego w krajach azjatyckich gdzie panowie wprost topią się w uniwersalnych prezerwatywach. Ostatnio przeprowadzono badania w Indiach i okazało się że większość panów ma penisy krótsze o 3 do 5 centymetrów od naszych europejskich a sprzedawane prezerwatywy są na nich dużo za duże i zsuwają się podczas stosunku.