poparzenia po opalaniu

Jak złagodzić swędzenie skóry po opalaniu?

summer - specjalista Tipy.pl
poparzenia po opalaniu
1 z 6

Odczuwasz swędzenie skóry po opalaniu? Pamiętaj, by tego nie lekceważyć, ponieważ opalona skóra jest bardzo wrażliwa i łatwo ją urazić. Wbrew pozorom pielęgnacja skóry po opalaniu nie jest skomplikowana. Wystarczy jedynie zastosować się do wskazówek. Dzięki temu będziesz cieszyła się ładną, zdrową opalenizną. Przeczytaj poniższe wskazówki, a podpowiemy ci jak złagodzić swędzenie skóry po opalaniu.. Będziesz pozytywnie zaskoczona efektem.

1
sposoby na poparzenia po opalaniu - krok 1

Weź przyjemny, ciepły prysznic, ale bez użycia mydła. Nie pocieraj niczym swojego ciała, gąbka, myjka i ręcznik mogą być zbyt szorstkie,a ich użycie tylko pogorszy stan twojej skóry. Po prostu nie rób nic poza spłukaniem skóry wodą. Prysznic powinien trwać około 10 minut. Nie przebywaj w wodzie dłużej. Zbyt długa kąpiel mogłaby nasilić objaw swędzenia.

2

Po wyjściu z prysznica osusz ciało. W żadnym wypadku nie trzyj skóry ręcznikiem. Delikatnie przykładaj go do ciała, aby zebrać nadmiar wody.

3

Przygotuj pustą buteleczkę z atomizerem i wypełnij ją octem. Tak, octem. Z pewnością mówisz, że nie rozpylisz tej śmierdzącej cieczy na swoim ciele. Otóż nie mów nie, dopóki nie spróbujesz. Zapach całkowicie znika ze skóry po około godzinie. Na podłodze lub dywanie rozłóż ręcznik i usuń z otoczenia wszystkie przedmioty, których nie chcesz spryskać. Rozpyl ocet tylko na opalone części ciała. Pozwól, aby płyn samoczynnie ściekł i poczekaj aż wyschnie. Nie wcieraj go! Jeśli jesteś mocno opalona, po kilku minutach powtórz cały zabieg. Jeśli po 5 minutach ocet nadal nie wysechł, możesz delikatnie wklepać go w skórę. Zazwyczaj jednak schnięcie nie zajmuje dłużej niż 5 minut. Gdy ocet już wyschnie, możesz założyć ubrania. Nie obawiaj się tego, wyschnięty ocet ich nie uszkodzi. Załóż wygodne ubrania, które nie przylegają ciasno do opalonej skóry lub całkowicie ją odsłaniają. Oparzenia słoneczne muszą być wystawione na działanie powietrza i nie powinny być przykryte. Ocet jest naprawdę cudotwórcą. To wspaniały produkt. Zanim nie spróbujesz, nie przekonasz się jak cudownie działa na skórę. Jeśli nie masz butelki z atomizerem, odrobinę octu wylej na bawełnianą szmatkę i delikatnie wklep w skórę.

4
art/2010/4034_26757_big.jpg

Po około 4 godzinach, gdy ponownie zaczynasz odczuwać pieczenie skóry, po raz drugi zastosuj ocet. Wyniki kuracji mogą być zróżnicowane w zależności od osoby. Po drugim lub trzecim zastosowaniu octu proponuję użyć innego produktu, który idzie w parze z octem. To również bardzo ważna część całej kuracji. Po trzy- lub czterokrotnym zastosowaniu mgiełki z octu lub następnego dnia, gdy pieczenie ustanie, na poparzone miejsca nałóż nawilżający kosmetyk w kremie. Jeśli nie jesteś zbyt mocno opalona, zwykle po dwukrotnym nałożeniu octu pieczenie powinno ustąpić. Nakładając balsam sprawiasz, że twoja skóra staje się orzeźwiona, schłodzona i następuje uzupełnienie poziomu jej nawilżenia. Krem może być stosowany na wszystkich obszarach ciała, w tym również na twarzy. Stosuj go co 4 godziny. Dzięki tym zabiegom nawet bardzo poparzona skóra nie będzie się łuszczyć i zachowasz piękną opaleniznę.

5
art/2010/4034_26758_big.jpg

W czasie wykonywania wszystkich wyżej wymienionych czynności pamiętaj, aby pić wystarczająco dużo wody. Podczas gdy woda w kontakcie ze skórą może ją wysuszyć, jej spożycie nawilża skórę od wewnątrz. Picie dużej ilości wody działa kojąco na podrażnioną skórę, zapobiega jej wysuszeniu i pomaga jej szybciej wrócić do stanu równowagi.

?

Wskazówki

* Metoda ta działa tylko wówczas, gdy stosujesz ją w ciągu 24 godzin od oparzenia słonecznego. * Jeśli myjesz włosy szamponem, nie możesz dopuścić, by miał on kontakt z poparzoną skórą. Pogorszy on tylko całą sytuację. * Przed wyjściem z domu zastosuj krem z filtrem UV. * Upewnij się, że nie jesteś uczulony na składniki zawarte w occie lub balsamie. * Nigdy nie nakładaj octu bezpośrednio na twarz.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

Magdalena D.
26.05.2020
Dziękuję bardzo za tą poradę, uratowaliście mi życie... Moja skóra tak swędziała, że prawie zwariowałam. Po godzinie znalazłam Wasza radę i przeszło!!!! Ocet jest moim nr 1! Dziękuję bardzo
Sebastian
01.07.2019
Witam u mnie po jednym dniu opalania na czerwono wystąpił okropny efekt swędzenia, ale tak duży, że nie dało się wytrzymać na początku użyłem maści po opalaniu, ale efekt był znikomy, teraz użyłem maślanki ale po 15 minutach swędzenie znów się pojawia teraz, chyba użyje octu, bo nic innego już nie pomaga.
Tomo
19.04.2016
Witam, byłem na solarium, jakaś pomyłka. W każdym razie trochę mnie poparzylo. Skorzystałem z tej metody, dostałem jakieś reakcji skórne bo się zrobiłem cały czerwony. Co teraz? Co to kurna jest?
mikel
08.06.2015
A ja proponuję dwa mocne piwa. Mnie również po dwóch dniach od spalenia na raka zaczęły tak niesamowicie swędzieć plecy że wprost idzie zwariować. Człowiek po ścianach może się rzucać i ulgi zero. Alkohol chyba jakoś ogłupia przechodzenie tych impulsów i na jeden dzień ( bo tyle trwało takie dość mocne swędzenie) jest to środek niezastąpiony:)
Archiballd
30.06.2014
Dodam jeszcze do wczesniejszego postu ze ocet + wentylator na plecy bardzo pomaga..Poparzona skóra potrzebuje powietrza wec choanie jej pod bluskami nie jest dobre( choc bluzka troszke obciera i mniej swedzi wiem wiem:D) ale wentylator razem z octem piekna sprawa 75% mniej swedzenia i bolu i najwarzniejsze nie drapac!!! jak juz nie da rady wytrzymac to poklepac ale bardzo delikatnie sam kontakt reki ze skóra pomaga ale unikac tego jak ognia tylko w ostatecznosci jak juz nie wyrabiasz ..Ale po ocie i wentylatorku takich sytuacji u mnie przynajmniej juz nie ma ..A powiem ze wczesniej były..Wieklie dzięki za ten artykół ...bardzo pomocny
archiballd
30.06.2014
Słuchajcie latam po ścianach z bolu i swedzenia.. a najwieksza glupote jaka zrobilem to nie zimny ale ciepły prysznic.. cale szczescie ze wbilem sie potem znowu na zimy i o dziwo po kompieli wysuszeniu skury( bez recznika zadnego pocierania drapania jak bardzo swedzi to poklepac) i odziwo ocet złagodzil po pierszym nasmarowaniu ( nie miałem rozpylacza) o 75% a z tego co tu czytam to czym dlurzej sie to stosuje tym lepiej dziala...Nie przeszło całkiem ale jest niebo lepiej moge usiasc przy kompie i cos napisac :D polecam ten sposób lepszy niz fenistile i inne kremy
malysnake
24.07.2013
Witam zrobiłem tak jak w/w wziołem prysznic po psikalem sie octem i po ok 15 min swedzenie ustało to nie bylo słabe swedzenie ale masakryczne przez caly czas aż bolało wiec jesli ktoś też bedzie miał takie objawy to polecam ten sposób mam nadzieje że wam też pomoże :) POZdro
Natka
04.09.2010
Ja zwykle smaruję się kefirem. Po około 20 minutach kefir zasycha i robi na skórze maskę, którą należy spłukać - oczywiście pod chłodną wodą.
Ewelajn
07.07.2010
Czasami swędzenie może być spowodowane uczuleniem na słońce (uczulenie może się pojawić w każdym momencie, nawet w środku lata). Wówczas ocet nie załagodzi swędzenia. Należy brać wapno lub zyrtec.