gołąb

Jak pozbyć się gołębi?

Faustyna - specjalista Tipy.pl
Nikt chyba nie zaprzeczy, że gołębie były bardzo doceniane w historii. Te ptaki od zawsze odgrywały ważną rolę w życiu człowieka. Były wysyłane jako posłańce w czasie wojen. Obecnie gołębie są używane w laboratoriach do badań medycznych, pomagają w namierzeniu ofiar tonącego statku. Niestety poza tymi plusami, gołębie mają też swoją złą stronę. Gołębie miejskie potrafią być bardzo denerwujące. Te ptaki zazwyczaj żyją w stadach i nie za bardzo boją się ludzi. Potrafią założyć gniazdo praktycznie wszędzie i zostawiają swoje odchody gdzie popadnie. Badania mówią, że gołębie miejskie przenoszą więcej zarazków i chorób niż szczury. Jak więc pozbyć się gołębi z naszych balkonów i tarasów?
1
Wyłóż na balkonie i pod daszkami kulki naftalinowe. Gołębie nie znoszą ich zapachu.
2
Usuń każde gniazdo gołębie jakie zauważysz.
3
Umieść na balkonie sztuczne sowy czy węże. Powinny odstraszyć niechciane ptaki.
4
Musisz uniemożliwić gołębiom założenie gniazda na Twoim balkonie, pod daszkiem i w innych miejscach, gdzie jest to możliwe. Na przykład owiń te miejsca kablami. Jeśli gołębie nie będą miały gdzie założyć gniazda, nie będą zbyt długo gościły w okolicy Twojego domu.
5
Możesz też zakupić specjalne preparaty przeciw gołębiom. Żele czy płyny, którymi możesz posmarować dach, czy balkon odstraszą gołębie. Produkty te są lepkie i gołębie nie będą chciały po nich chodzić czy stać.
6
Możesz też zamontować kolce czy siatki. Najlepiej jeśli będą to kolce plastikowe, na blaszanych ptaki się bardzo często kaleczą.

Powiązane porady

kanarki
gołąb
Obserwowanie ptaków

Podobne porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

Iza
29.09.2016
Gołębie znikną gdy znikną dokarmiacze! UWAGA GOŁĘBIE PRZENOSZĄ BORELIZĘ! Rozmnażające się w szybkim tempie gołębie są dużym zagrożeniem zdrowotnym zwłaszcza dla dzieci i seniorów ! Sanepid opublikował informacje o
chorobach przenoszonych przez gołębie. Należą do nich: ornitoza, gruźlica ptasia,
salmonelloza i campylobacterioza. A to nie koniec, bo NA PTAKACH ŻERUJĄ KLESZCZE, ptaszyńce, wszoły, świerzbowce, pluskwy i pchły. W gniazdach natomiast żyją obrzeżki, które, jak informuje sanepid, żywią się m.in. ludzką krwią i PRZENOSZĄ BORELIOZĘ!!! Mając styczność z ROZWIEWANYMI Z DACHÓW ODCHODAMI jesteśmy narażeni na robaczyce, czyli choroby wywołane przez
TASIEMCE, nicienie i glisty. ---Dokarmianie ptaków jest w świetle prawa prowadzeniem nielegalnej hodowli. Stałe rozsypywanie pożywienia ptakom jest wykroczeniem - łamie się w ten sposób przepisy porządkowe miasta zabraniające zanieczyszczania środowiska miejskiego.--- Należy robić zdjęcia karmiącym z datownikiem i wysyłać je ze skargą do straży miejskiej, sanepidu i do Wydziału Zdrowia Urzędu Miasta. W Gliwicach to prawdziwa plaga dokarmiania.
____ŻARTY SIĘ SKOŃCZYŁY - MUSIMY DZIAŁAĆ____ POWODZENIA
Pogromca
06.06.2016
Ptaki sie kalecza...te sxkodniki trzrba wyeliminowac a nie uwazac zeby 'soe nie skaleczyly' !!!
MN
19.05.2016
Macie jeszcze jakieś pomysły?
kupiłem ostatnio mieszkanie na 10 piętrze od wielu lat niezamieszkałe. Na balkonie były kilogramy odchodów, gniazdo, i dziesiątki gołębi ciągle przesiadujących. Parapety były wyżarte od odchodów a w nocy po wszystkich chodziły miliony rybików cukrowych i innyego robactwa. TAK LUBICIE TE SWOJE PTASZKI?!
Kupiłem kruka, wywiesiłem foliowe jednorazówki i zniknęły wszystkie gołębie prócz pary która miała gniazdo. Cały balkon wyczyściłem gniazda oczywiście się pozbyłem ale nic je nie zraża. spryskałem cały balkon dokładnie mocnym dezodorantem, w miejsca najbardziej uczęszczane postawiłem kolce ale nic to nie dało. W miejscu gdzie było gniazdo czasem rozsiadają się nawet na kolcach!
jakrk
08.01.2016
Najgorszy żyjący gatunek na ziemi to człowiek!! Nie gołębie! Koniec.
Michał
06.11.2015
Wystarczy wysypać najtańszy proszek do prania na parapet. Działa :-)
kamil_kwiecinski
08.07.2014
U mnie tak samo żadne płyty już nie pomagały, żadne spreje, ani przeganianie, a że sąsiadka dokarmia gołębie (mieszka nade mną) to mam syf u siebie - no już nie, bo kupiłem odstraszacz taki co działa na ultradźwięki i już nie podlatują.
Koszt 90 zł, ale ile spokoju i koniec z nerwami, że zaraz po sprzątnięciu znów brud...naprawdę polecam. Ja swój mam z hodowlanego.pl akurat
dudi82
31.03.2014
U mnie na balkonie nie pomaga ani ocet, ani kulki pieprzy, ani WD40. Nie pomagają rozwieszone zrywki i płyty CD. Nie pomaga wydrukowany na papierze jastrząb. Do wszystkiego te latające szczuty się przyzwyczajają. Nie pomaga nawet kot w mieszkaniu. Często gołąb siedzi na parapecie, a kot z drugiej strony okna i się sobie przyglądają.
Jedyne co w miarę pomaga, to codzienna zmiana "aranżacji" balkonu. Czyli codziennie nowe zrywki w innych miejscach, zamienione miejscami płyty CD itd. Jedyne, czego nie lubią, to zmian.
naptaki.wordpress
18.07.2012
Najlepszą metodą na ptactwo jest tradycyjna siatka :) a na parapecie lub gzymsie linki uniemożliwiające gnieżdżenie się np. gołębi Warto spróbować naptaki.wordpress
Jacek
29.11.2010
Igły są odpowiednie na kolce. Spółdzielnia zainstalowała takie na budynku, w którym mieszkam i sprawa została zamknięta, że tak powiem :) Dość proste rozwiązanie, zobaczcie http://www.youtube.com/watch?v=DOIU1Xj1zdI
Ebo
07.07.2010
Najgorzej jest raz dać im jeść to już zawsze będą wracać. Dlatego nigdy ale to nigdy nie wolno karmić gołębi na balkonie ani pozwalać im składać jaja. Jak zniosą je to trzeba je wyrzucić przez balkon na dół. Może to jest drastyczne, jednak jak małe się wylęgną to rodzice uznają twój balkon za dom w którym ich dzieci też będą w przyszłości zakładać gniazda.