bukiet ślubny nosegay

Jak wybrać bukiet ślubny?

ArielkaArielka - specjalista Tipy.pl
Bukiet ślubny dodaje kropki nad 'i' Twojemu wizerunkowi w dzień ślubu. Doda elegancji, romantyzmu, awangardy, ekstrawagancji lub kaprysu – czego tylko zapragniesz. Dlatego tak ważne jest, aby wybrać właściwie. Decyzja ta jednak potrafi być przytłaczająca. Jest tyle kwiatów i wzorów bukietów do wyboru, że może nas rozboleć głowa. Wybrać kwiaty proste czy fantazyjne, jednobarwne czy kolorowe, nie wspominając już o wyborze konkretnego gatunku. Wybór nie jest prosty. Zawsze jednak musisz pamiętać, aby bukiet współgrał z suknią i innymi dodatkami. Musi być również poręczny, aby łatwo Ci go było trzymać podczas ceremonii. Jak zatem wybrać idealny bukiet ślubny?
1
bukiet ślubny nosegay

Jednym z najpopularniejszych rodzajów bukietu ślubnego jest tzw. nosegay. Jest to okrągły, mały bukiet. Kwiaty są jednolite, ułożone blisko siebie. Pasują do większości sukien i są łatwe w trzymaniu, nawet dla najbardziej zdenerwowanej panny młodej. Najczęściej w nosegay wiąże się róże, kalie i lilie.

2
kaskadowy bukiet ślubny

Bukiety kaskadowe są to w miarę duże, luźne kompozycje. Kwiaty ułożone są w ten sposób, że wyglądają jakby spływały z rąk w kierunku ziemi. Na górze zazwyczaj są większe kwiaty, im niżej tym kwiatów mniej i są mniejsze. Niektóre panny młode mogą mieć problemy z ich utrzymaniem.

3
bukiet ślubny hand-tied

Są też bukiety hand-tied. Są to luźno związane kwiaty, zazwyczaj związane wstążką na łodygach. Możesz go zrobić sama, lub poprosić kwiaciarkę. Są one bardzo proste i wyglądają naprawdę czarująco.

4
bukiet ślubny  arm bouquet

Innym rodzajem bukietu jest tzw. arm bouquet. Składa się on z długich kwiatów i liści, które trzyma się tak, aby leżały na przedramieniu. Nie jest on niestety zbyt poręczny, dlatego jego popularność spada.

5
dekoracja kościoła

Kwiaty są również potrzebne do dekoracji kościoła. Najlepiej jeśli będą one utrzymane w stylizacji bukietu ślubnego. Dlatego najpierw musisz zdecydować się na bukiet. Pomyśl jednak wcześniej jak chciałabyś ozdobić kościół, aby wiedzieć ile kwiatów kupić.

6
bukiet ślubny z dodatkiem kwiatów sezonowych

Wybierz kwiaty sezonowe. Pilnuj, aby nie zwiędły. Jeśli chcesz jednak wybrać kwiaty niesezonowe, nic nie stoi na przeszkodzie. To w końcu Twój dzień, Twój bukiet i to Ty powinnaś decydować o jego wyglądzie.

7
bukiet ślubny

Niech kwiaty odzwierciedlają Twoją osobowość. Wybierz się do kwiaciarni i na targi kwiatów. Możesz być zdziwiona, że istnieje tyle gatunków kwiatów i tyle możliwości. W sezonie możesz ozdobić swój bukiet baziami lub kwiatami wiśni czy jabłoni. Będzie wyglądał bajecznie.

8
szczęśliwa panna młoda

Nie śpiesz się z wyborem kwiatów. Spokojnie pooglądaj wszystkie kwiaty i kombinacje. Zabierz ze sobą drużkę, aby pomogła Ci i doradziła w wyborze. Wybierzcie ozdoby bukietu, które współgrają z suknią i dodatkami. Poćwicz trzymanie różnych bukietów. Sprawdź czy będzie Ci wygodnie je trzymać.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Bukiet ślubny hortensja
Kwiaty na wesele
Bukiet ślubny żółty

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Pink
08.07.2010
Mi najbardziej podobają się proste bukiety bez nadmiernej ilości dodatków typu wstążki, kokardki, motylki itp. Bukiet panny młodej powinien być skromny i świeży - i najlepiej zrobiony z kwiatów sezonowych. Ostatnio na weselu na którym byłam panna młoda miała bukiet bzu - wyglądał prześlicznie!
Tanya
07.07.2010
Kolor kwiatów.

Czerwony - elegancja, romantyzm
Biały - niewinność, czystość

Symbolika kwiatów

Czerwona róża - miłość,
czerwony goździk - podziękowanie,
aster – największa miłość,
czerwony mak - kochajmy póki czas,
gerbera - ocalenie miłości,
anturium - ekstrawagancja,
orlik czerwony - drżenie serca.
Biały goździk - szczera miłość,
biała róża - szczęście w miłości
pąki białej róży - niewinność serca,
biała lilia - czystość uczuć,
dyptan - namiętność,
gerbera - hołd,

Kolor włosów a bukiet ślubny

Blondynki - kwiaty w kolorach pastelowych, róż, błękit
Rude - żółcie, pomarańcze, brązy.
Brunetki - czerwień, bordo.