modzele

Jak usunąć modzele?

AlexisAlexis - specjalista Tipy.pl
Jedną z najdziwniejszych części naszego ciała zostały okrzyknięte stopy. Każda z nas chce mieć pięknie wymodelowane stopy, bez żółtych paznokci, wykrzywionych palców i nieprzyjemnego zapachu. Niestety Matka Natura nie dla wszystkich nas była łaskawa. Jakby nie było, każda z nas znajdzie coś, co jej się nie podoba we własnych stopach. Jednym z największych problemów są modzele (stwardnienia), które tworzą się zazwyczaj na podeszwach stóp i ich bokach. Są to nierzadko bolesne stwardnienia barwy żółtej.
1
Przyczyny tworzenia się modzeli.

Modzele tworzą się wskutek płaskostopia, zbyt ciasnego obuwia, czy zaburzenia statyki ciała. Ponadto, na modzele są podatne kobiety, które często chodzą w szpilkach, czy osoby otyłe. Jest to naturalna reakcja ochronna organizmu przed naciskiem na te partie skóry podczas chodzenia. Czasami nieleczone modzele sprawiają taki ból, że uniemożliwiają nam chodzenie.

2
Jak się ich pozbyć?

Po pierwsze musisz pamiętać, że wycięcie skóry nie jest zbyt efektywne. W rezultacie modzel odrośnie jeszcze większy i grubszy.

3
Twoim celem jest usuwanie modzelu stopniowo. Najpierw musisz porządnie namoczyć stopę, aby modzel zmiękł. Możesz nawet dodać odrobinę soli lub olejku eterycznego do wody.
4
Jak już namoczysz stopy weź tarkę do stóp lub pumeks i trzyj zmienione miejsce. Pomoże Ci to pozbyć się martwego, nagromadzonego naskórka. Również dzięki temu naskórek pod modzelem będzie mógł się regenerować. Peelinguj swoje stopy.
5
Nie próbuj pozbywać się dużych modzeli za jednym razem. Ich usuwanie może potrwać kilka tygodni, a nawet miesięcy. Nawilżaj stopy i natłuszczaj je smarując po każdej kąpieli i usuwaniu modzeli kramami do stóp.
6
Możesz też zmieszać jedną aspirynę z odrobiną soku z cytryny i rozrobić to na papkę. Nałóż to na modzel. Następnie owiń stopę grubym ręcznikiem i pozostaw na dwadzieścia minut. Pomoże to zmiękczyć stwardniałą skórę. Po dwudziestu minutach zmyj stopy, zetrzyj naskórek tarką lub/i wsmaruj krem nawilżający.
7
Aby uniknąć nawrotów tej przypadłości odwiedź lekarza specjalistę. On najlepiej doradzi Ci jak zapobiegać ponownemu stwardnieniu skóry.

Powiązane porady

Domowe SPA
przyspieszenie wzrostu paznokci domowe sposoby
lód

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

zuziaduzia
04.05.2016
Przyczyny powstawania wyszczególnione sa w pkt 1, wiec trzeba starac sie by " schusc " i nie nosic szpilek, szczegolnie latem mozemy chodzic boso jak pan Cejrowski propaguje od lat. - Natomiast zmiękczanie skory, czy to na stopach, czy na dłoniach najlepiej i najtaniej jest robic we wlasnym moczu. Jak ktoras sie brzydzi sama siebie to moze dodac kilka kropelek olejku eterycznego.
werka
27.02.2015
Ja od czasu do czasu mocze stopy w mydlinach wspaniale zmiekcza naskørek i przywraca elastycznosc skøry stop.ploecam
kasia
20.09.2012
pomaga też lek ACERIN