zatkane ucho

Jak odetkać ucho zatkane wodą?

francisfrancis - specjalista Tipy.pl
Jeśli lubisz pływać w basenach, jeziorach czy morzu, z pewnością kiedyś zdarzyło się, że miałaś zatkane ucho. Nawet podczas kąpieli czy prysznica może zdarzyć się, że woda dostanie się do ucha powodując pewien dyskomfort. Nie musisz już czekać, aż woda samoczynnie wypłynie z ucha. Istnieje kilka prostych sposobów na jej usunięcie. Żeby je poznać, przeczytaj poniższe wskazówki.
1

Zaraz po kąpieli połóż się na boku. Dzięki temu woda szybciej wypłynie z ucha. Najpierw połóż się na lewym boku (jeśli zatkane jest lewe ucho) i pozostań w tej pozycji przez około 10 minut. Następnie przekręć się na prawy bok (jeśli zatkane jest ucho prawe) i leż w tej pozycji przez kolejne 10 minut. Pod ucho możesz podłożyć mały ręcznik, jeśli nie chcesz, aby woda ściekła na pościel lub łóżko.

2

Wytrząśnij wodę z ucha. Stań na otwartej przestrzeni – upewnij się, że w pobliżu nie ma żadnych mebli, na które mogłabyś przypadkowo wpaść. Przechyl głowę lekko w lewo (ucho lewe) i delikatnie potrząsaj swoją głową, aby uwolnić wszystkie płyny z ucha. Teraz przechyl głowę na prawo i powtórz cały proces dla prawego ucha. Bądź jednak ostrożna i nie potrząsaj głową zbyt mocno, mogłabyś wówczas wywołać ból szyi.

3

Aby pozbyć się wody z ucha, możesz również wykorzystać suszarkę. Ustaw suszarkę na najniższy poziom ciepła i zacznij w delikatny sposób suszyć ucho zewnętrzne. Trzymaj suszarkę w odległości co najmniej 25 cm od ucha. Wykonuj ruchy tam i z powrotem, dzięki temu gorące powietrze nie poparzy skóry ucha.

4

Krople do uszu. Stwórz własne krople do uszu. W tym celu zmieszaj 1 łyżkę octu z 1 łyżką spirytusu salicylowego. Odchyl głowę na bok i przy użyciu zakraplacza umieść 2 – 3 krople przygotowanej mieszanki w chorym uchu. Ten zabieg z pewnością pomoże ci pozbyć się wody z ucha.

5

Poproś o pomoc lekarza. Jeśli woda przez dłuższy czas pozostaje w uchu i nie możesz się jej pozbyć, skontaktuj się jak najszybciej z lekarzem. Może to bowiem prowadzić do poważnej infekcji i będzie wymagać leczenia. Lekarz przepisze ci nieco mocniejsze leki, takie jak krople lub antybiotyki, jeśli infekcja już się zaczęła.

?

Wskazówki
* Jeśli po dostaniu się wody do ucha odczuwasz ból, natychmiast udaj się do lekarza.

Powiązane porady

szum w uszach
czyszczenie uszu
objawy cukrzycy

Podobne porady

Komentarze (15)

* Pola wymagane

wikiś
23.01.2017
Cześc. Wczoraj byłam na basenie. Jak wyszłam miałam zatkane uszy.Myślałam ,że samo minie. No i się dzisiaj budze i mówie coś ,żeby zobaczyc czy się odetkały i co? Nic. Nadal zatkane. Machałam głową kładłam się robiłam wszystko i nadal są zatkane ;(
ewa
04.07.2016
Mam wodę w uchu od wczoraj i co mam zrobić? Skontaktować się z lekarzem?
Stiwula
05.07.2015
Nic nie pomogło
Stiwula
05.07.2015
Nic nie pomogło
wodeczek
26.06.2015
Właśnie sam tego doświadczyłem, ale udało mi się tego pozbyć!!!
Czytając wpisy próbowałem skakać, przechylać ucho, robić z dłoni „pompkę”, ale nic nie pomagało.
Woda wlała mi się do lewego ucha. Przechyliłem głowę na bok, a następnie wsadziłem palec wskazujący lewej ręki do środka ucha a kciukiem trzymałem małżowinę po drugiej stronie i krótkimi, ale delikatnymi „szarpanymi” ruchami próbowałem „rozciągnąć” otwór. Po chwili poczułem, jak woda wypływa z ucha. Wszystko trwało 1-2 minuty, a ja znowu słyszę!!!
Analogicznie zrobiłbym to samo z prawym uchem…
Może komuś ten patent pomoże :-)
podpis
22.04.2015
Woda w prawym uchu - kładziesz się na prawym boku na łóżku i walnij prawym bokiem głowy o poduszkę. Woda od razu sama wyleci.
Anon
24.11.2014
Nie ma czegoś takiego jak zatkane ucho wodą oO. Zatykanie się kanału po kąpieli jest spowodowane napęcznieniem woskowiny i sygnalizuje problem jej zalegania. Rozwiązaniem jest płukanie ucha u laryngolog,
odetkany
04.08.2014
Pomogło położenie się na bok, leżenie i potrząsanie od czasu do czasu głową :D dziękuję za rady, na prawdę się przydały i to za darmo, bez kupowania głupich kropel.
zoska
03.06.2013
witam
a mi pomogla suszarka i potrzasania szyi w prawa strone bo to wlasnie praweUCHOBYLO ZALANE WODA
NIGDY MI SIE TO NIE ZDARZYLO DYSKOMFORT NAPEWNO JEST NIEMILY oby sie to wiecej nie powtorzylo
Elka
03.10.2012
Najlepsze to są krople SU-HO.Usuwają wodę z ucha i mam spokój