szczupłe łydki

Jak wyszczuplić łydki?

JenyJeny - specjalista Tipy.pl
Jest wiele powodów, dlaczego Twoje łydki nie są tak szczupłe jak łydki innych kobiet. Są to przyczyny uwarunkowane genetycznie, zły sposób chodzenia (przeciążenie łydek) lub po prostu tłuszcz osadza się właśnie w tym miejscu. Jak zatem sprawić, by nasze łydki były szczuplejsze?
1

Biegaj. Bieganie jest potężnym narzędziem, dzięki któremu wyszczuplisz łydki i ukształtujesz mięśnie nóg. Wyobraź sobie teraz nogi biegaczy krótko- i długodystansowych. Biegacze długodystansowi mają szczupłe łydki, w przeciwieństwie do sprinterów, którzy mają dobrze wykształcone mięśnie łydek. Biegaj więc spokojnym, jednostajnym tempem, na długich dystansach. Teren powinien być płaski, bez przeszkód. Takie bieganie wyszczupli Twoje nogi i utrzyma je w sprawności.

2

Pięty. Nie unoś ich zbyt wysoko. Unikaj chodzenia na palcach i rzadko noś wysokie obcasy.

3

Unikaj ćwiczeń i wykonywania czynności, które wymagają użycia siły w mięśniach i szybkości od Twoich nóg. Nadmierne aktywowanie mięśni łydek powiększa ich objętość.

4

Idealnym sposobem na wyszczuplenie łydek jest pływanie, spacerowanie, trening przekrojowy oraz bieżnia. Ale zamiast ćwiczyć intensywnie ćwicz spokojniej, ale dłużej.

5
Unikaj skakania (dotyczy to też skakania na skakance), stepera, chodzenia po schodach, górach. Wszystkie te czynności wymagają użycia mięśni łydek, co spowoduje ich dodatkowy przyrost.
6
Rozciągaj się. Rozciągnięte ciało będzie wyglądało na smuklejsze. Ta sama zasada dotyczy łydek. Pamiętaj o pilatesie. Wzmocnisz mięśnie bez ich nadmiernego rozbudowania.
7
Usiądź na krześle. Oprzyj się pewnie o oparcie, wyprostuj plecy. Wykonuj ruchy okrężne stóp obracając je na przemian sześć razy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, kolejne sześć w odwrotnym kierunku. Powtórz to samo z drugą stopą. Całość powtórz około dziesięć razy.

Powiązane porady

zgrabne uda
Szczupłe uda
ćwiczenia na piłce gimnastycznej

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

pisze.szybko
06.04.2013
punkt trzeci zaprzecza punktowi pierwszemu. Niestety biegałam i to wpływa na mięśnie nóg, powodując ich powiększenie;/ale pływanie jak najbardziej! :))
ghi
04.02.2013
czy orbitrek podobnie jak poszerza łydki?
Prosport
08.07.2010
Po ćwiczeniach trzeba koniecznie rozciągać łydki. Im więcej się je rozciąga tym lepiej. Dzięki rozciąganiu łydki będą smukłe, nawet jeśli będą umięśnione.
KamaS
08.07.2010
Ja mam dość duże łydki. Są one wynikiem jazdy na rowerze po górkach bez ustawienia odpowiedniej przerzutki. Dowiedziałam się o tym dopiero niedawno więc przestrzegam wszystkie dziewczyny - jak jeździcie na rowerze to miejcie zawsze jak najniższą przerzutkę. Pedałowanie powinno być lekkie a nogi powinny się ruszać jak najszybciej. Dzięki temu tłuszczyk z łydek zniknie. W przeciwnym razie, jak dacie przerzutkę na wyższą (powolne pedałowanie z użyciem dużej siły) to urosną wam w łydkach mięśnie przez co będą one wielkie.