zabawy weselne

Jak się bawić na weselu (zabawy weselne)?
TanyaTanya - specjalista Tipy.pl

Zabawy weselne mogą sprawić, że goście weselni będą miło wspominać ten dzień przez długie lata. Dzięki zabawom wesele przestaje być nudne. Poniżej przedstawiam kilka pomysłów na zabawy weselne.
1
Konkurs tańca

Konkurs tańca jest jedną z najbardziej znanych zabaw weselnych. Standardowo wszystkie pary chętne do udziału w zabawie tańczą do wybranej przez młodych piosenki. Po pierwszej piosence wybierane jest 2/3 par, które brały udział w konkursie i najlepiej tańczyły wg młodych. Po następnej piosence zostaje tylko połowa uczestników. Trzecia piosenka rozgrywa która para wygrała. Nagrodą może być cokolwiek - nawet kieliszek wódki wypity z młodymi.

Inna wersja konkursu tańca (śmieszniejsza)

Młodzi wybierają muzykę. Pary proszone są na środek. Tam dowiadują się, że taniec muszą wykonać na ziemi leżąc na kocu. Która para odtańczy taniec najlepiej, ta dostaje butelkę wódki.

2
Zabawa w zbieranie

Wszystkie osoby biorące udział w konkursie muszą zebrać jak największą ilość biustonoszy (panowie) lub spodni (panie) od innych gości weselnych. Wygrywa pani, która zebrała najwięcej spodni, oraz pan, który zebrał najwięcej biustonoszy.

3
Zjadanie marchewki

W konkursie biorą udział pary. Panom przywiązywane są do pasa marchewki na sznurkach. Panie mają za zadanie jak najszybsze zjedzenie marchewki. Zabawa odbywa się przy muzyce a panowie zobowiązani są tańczyć (muszą się poruszać).

4
Wszyscy tańczą

Wszyscy goście weselni biorący udział w zabawie tańczą w rytm muzyki. Na hasło prowadzącego tą zabawę wszyscy muszą wykonać jakąś czynność np. podskoczyć, podnieść jedną nogę a jedną ręką dotknąć do podłogi, wypić kieliszek wódki itd. Kto wykona daną czynność ostatni to odpada z gry.

5
Marynarki

W konkursie biorą udział pary. Każdy z mężczyzn powinien być ubrany w marynarkę. Pary zaczynają tańczyć. Jak orkiestra się zatrzymuje to wszyscy panowie muszą zdjąć z siebie marynarki, przewlec je na drugą stronę i założyć ponownie na siebie. Partnerka może pomagać. Z zabawy odpada ta para, w której marynarka była ubrana jako ostatnia.

6
Taniec na gazecie

Każda z par biorących udział w konkursie dostaje gazetę na której ma tańczyć. Po pewnym czasie na znak orkiestry każda para musi złożyć gazetę na pół i znowu na pół. Wygrywa ta para, która najdłużej będzie tańczyć na jak najmniejszym kawałku gazety.

7
Fanty

Para młoda siada na środku sali na krzesłach. Wszystkie osoby biorące udział w konkursie mają za zadanie zdobycie, przyniesienie i położenie pod nogi pary młodej jakiegoś przedmiotu, który nakaże im orkiestra. Mogą to być zegarki, zapalniczki, szminki, buty jak również kamienie, kołpaki samochodowe, gaśnice, długopisy, poduszki itd. Wszystko zależy od pomysłowości orkiestry. Ta osoba, która jako ostatnia przyniesie fant, odpada z gry.

8
Dyscypliny sportowe

Pary biorące udział w konkursie losują karteczki, na których są wypisane dyscypliny sportów: snowboard, narty, pływanie, łyżwy, jazda konna, karate, rower itp. Pary mają zaprezentować daną dyscyplinę sportową w rytm muzyki. Wygrywa ta para, która najśmieszniej pokazywała dany sport.

9
Kto pierwszy się ubierze

W zabawie bierze udział kilku panów (jednak dobrze, aby nie było ich więcej niż 10). Ustawia się krzesła w kole, oparciami do siebie. Wszyscy panowie siadają na krzesłach, zdejmują marynarki i wieszają je na oparciu. Teraz wodzirej prosi, aby przejść 3 krzesła w prawo. Panowie siadają, zdejmują muszki i krawaty i wsadzają je do kieszonki marynarki która wisi na danym krześle. Teraz panowie proszeni są o przesunięcie się o 5 krzeseł w lewo. Pod tym krzesłem zostawiają swój but. Teraz przesuwają się o 2 krzesła w lewo i do znajdującego się tam buta wkładają swoją skarpetkę. Teraz w rytm muzyki robią okrążenia wokół krzeseł. Na znak orkiestry muszą jak najszybciej się ubrać. Który wygra ten dostaje butelkę wódki.

10
Balony

W zabawie biorą udział pary. Każda z par dostaje balon i pompkę. Panowie mają za zadanie trzymać wężyk wetknięty do balonika. Panie kładą pompki na krzesłach a następnie muszą pompować baloniki aż do ich pęknięcia poprzez siadanie na krześle.

11
Zabawa z krzesłami

Na środku sali ustawiane są krzesła. Krzeseł powinno być zawsze o 1 mniej niż osób biorących udział w zabawie. Uczestnicy chodzą w rytm muzyki wokół krzeseł. Na znak orkiestry wszyscy muszą usiąść. Odpada ta osoba, która nie będzie miała gdzie usiąść. Aby zabawę uatrakcyjnić, można dodać do niej fanty. Wówczas na znak orkiestry uczestnicy muszą pobiec na salę (np. po zegarek, kieliszek wódki, kelner), wrócić z nim do krzeseł i usiąść na wolnym miejscu.

Strona 1 z 4

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Emi
15.11.2011
Ja byłam na weselu, gdzie panowie byli zamiast krzeseł. i panów było o 1 mniej niż pań.najpierw było trzeba przynieść winogrono, potem nic a później to się zaczęło.. krawat, męską koszulę, męskie spodnie i trzeba było się w to ubierać.. decydujące starcie było trzeba przynieść buta od Pana Młodego :) A później w rytm muzyki striptiz :D