otwieranie wina kluczykami

Jak otworzyć wino bez korkociągu?

BillyBob - specjalista Tipy.pl
6
Wkręć tak owinięty śrubokręt w korek. Pociągnij za rączkę śrubokrętu i wyciąg go razem z korkiem.
7
ŁYŻKA LUB WIDELEC

Możesz też dostać się do wina za pomocą łyżki lub widelca. Poproś kogoś, aby potrzymał i butelkę. Musi ona być unieruchomiona. Otwieraj wino w miejscu, gdzie nie ma dywanów i innych materiałów, które mogą się łatwo poplamić.

8
Ustaw łyżkę pionowo nad szyjką butelki, trzonkiem do dołu. Owiń ją ręcznikiem i pchaj mocno wpychając korek do środka. Druga osoba w tym czasie powinna trzymać mocno butelkę. Najlepiej postawić ją na ziemi i wtedy trzymać.
9
INNE MOŻLIWOŚCI

Znajdź jakiś przedmiot, na tyle solidny, długi i cienki,aby zmieścił się w szyjkę od butelki i sprawdził się w roli otwieracza. Może to być pilnik (ale nie pilniczek do paznokci, raczej pilniki do piłowania metalu, drewna czy tworzyw sztucznych), a nawet solidny marker.

10
Owiń szyjkę butelki ręcznikami papierowymi, lub starym ręcznikiem, takim, którego nie będzie Ci żal, gdy się poplami. Dostosuj się również do informacji zawartych w kroku pierwszym – unikaj otwierania wina w miejscach, w których znajduje się dywan, lub wykładzina.
11
Ustaw przedmiot, który wybrałeś pionowo nad szyjką butelki. Poproś kogoś, aby potrzymał Ci butelkę. Musi ona być unieruchomiona.
12
Za pomocą młotka wbijaj wybrany przedmiot w butelkę, aby wepchnął korek do środka. Bądź ostrożny, aby nie uderzyć drugiej osoby młotkiem w ręce, lub żeby nie rozbić butelki.

Powiązane porady

serwowanie wina
grzane wino
Wybór wina do kolacji

Podobne porady

Komentarze (11)

* Pola wymagane

Ludek
06.11.2017
Najlepiej:
1. zawsze mieć w domu korkociąg
2. mieć dobrego, przyjaznego sąsiada/sąsiadkę
3. pożyczyć od niego/niej korkociąg
4. oddać korkociąg z ewentualnym zaproszeniem jego/ją na druga butelkę
5. być takim samym dla sąsiada/sąsiadki, jakim by l dla nas
Maksio
03.02.2017
Ja otwierałem drugim końcem łyżeczki. Trzeba mieć trochę siły w rękach i do środka korek wepchnąć, na końcu powoli, żeby się nie wylało. To niestety z powodu braku innych narzędzi.
Antek
21.11.2016
Stawiasz butelkę na stole. Ze ściany ściągasz szablę po pradziadku i szybkim płynnym ruchem odcinasz szyjkę butelki. Twoja kobieta jest oczarowana. Następnie całujesz zdjęcie pradziadka na przeprosiny i imprezujesz dalej. Oczywiście możesz w ten sposób otworzyć np. 4 butelki naraz ustawione w rzędzie. I nie musisz tego robić w kuchni tylko normalnie przy stole ku przerażeniu gości.
coolagi
09.11.2016
wino z korkiem w środku to już raczej tylko napój alkoholowy w większości przypadków dla studenta na kacu... Jak można radzic by profanować smak wina...nawet tego taniego!!
techniczny
28.04.2016
W punkcie 2 i następnym ZAPEWNE chodziło o WKRĘT/BLACHOWKRĘT a nie o śrubokręt, inaczej wkrętak!
Kot
25.04.2016
Otwarłem widelcem kiedy moja dziewczyna mocno trzymala wino. trzymala solidnie, w niczym nie zawiniła. Zlamalem paznokiec w polowie. Wino otwarte i bardzo dobre ale i paznokiec uszkodzony :D
Marcin
13.04.2016
Ja wierce dziore wkretarka do polowy i wkladam wieszak. Klinuje go i pod katem podwazam jak otwieraczem i wychodzi ;)
nowy gość
11.10.2013
te porady są beznadziejne. najlepiej wkręcić długi wkręt w korek za pomocą śrubokręta - nie do końca by wystawał ponad korek. potem bierzesz np obcęgi i nimi chwytasz wystającą część wkrętu i wyciągasz korek tak jak korkociągiem i po sprawie. :)
zigitrn
16.05.2013
Lepiej zawsze mieć w domu korkociąg bo te porady słabe sa jakieś
rock
04.03.2013
te porady to jakaś parodia, np w pkt z wieszakiem jak nie masz śrubokręta to użyj wieszaka a trochę niżej jest napisane owiń wieszak wokół śrubokręta autor nie wie co pisze???