Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Wina > Podawanie wina > Jak otworzyć wino bez korkociągu?

Jak otworzyć wino bez korkociągu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (28 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Właśnie przyszli goście i przynieśli wspaniałe wino? Chciałabyś je otworzyć (bo tak wypada) ale nie masz korkociągu, albo nie możesz go znaleźć? Ups! Głowisz się i zastanawiasz, co by tu zrobić.... Ale spokojnie, od tego jesteśmy my! W zależności od tego, co możesz znaleźć w swoim domu, możesz otworzyć wino na kilka sposobów. Oto kilka propozycji.
1
Weź butelkę wina w bezpiecznie miejsce, aby w razie 'niepowodzenia' nie wylało się na dywan czy wykładzinę. Najlepiej do kuchni lub na patio – gdzieś, gdzie są płytki lub inny materiał, który się nie poplami w razie 'w'.
2

ŚRUBOKRĘT

Wkręć w korek śrubokręt, najlepiej długi, dobrze zakręcony. Wkręcaj go tak, jakbyś wkręcał korkociąg. Nie dokręcaj do końca.

3
Złap mocno za rączkę i ciągnij, tak samo jak korkociąg. Zadziała!
4

WIESZAK NA UBRANIA

Jeśli nie masz śrubokrętu z głębokimi zwitkami, weź wieszak na ubrania wykonany z cienkiego drutu i rozwiń go i wyprostuj. Lub wytnij środkową dolną cześć wieszaka, tę prostą idącą od jednego rogu trójkąta do drugiego. Może i zniszczysz wieszak, ale warto, zrobisz z niego własny korkociąg.

5
Owiń jeden koniec drutu o ostrze śrubokręta, w taki sposób, aby powstała spirala. Możesz pomóc sobie szczypcami, aby dobrze owinąć drucik. Nie musi to być przecież dzieło sztuki, więc zakręć tak, jak potrafisz.
Jak odczytać rodzaj wina z etykiety?
Jak długo przechowywać wino po otwarciu?
Jak zrobić brendy domowym sposobem?
Jak dobierać i podawać wino?
6
Wkręć tak owinięty śrubokręt w korek. Pociągnij za rączkę śrubokrętu i wyciąg go razem z korkiem.
7

ŁYŻKA LUB WIDELEC

Możesz też dostać się do wina za pomocą łyżki lub widelca. Poproś kogoś, aby potrzymał i butelkę. Musi ona być unieruchomiona. Otwieraj wino w miejscu, gdzie nie ma dywanów i innych materiałów, które mogą się łatwo poplamić.

8
Ustaw łyżkę pionowo nad szyjką butelki, trzonkiem do dołu. Owiń ją ręcznikiem i pchaj mocno wpychając korek do środka. Druga osoba w tym czasie powinna trzymać mocno butelkę. Najlepiej postawić ją na ziemi i wtedy trzymać.
9

INNE MOŻLIWOŚCI

Znajdź jakiś przedmiot, na tyle solidny, długi i cienki,aby zmieścił się w szyjkę od butelki i sprawdził się w roli otwieracza. Może to być pilnik (ale nie pilniczek do paznokci, raczej pilniki do piłowania metalu, drewna czy tworzyw sztucznych), a nawet solidny marker.

10
Owiń szyjkę butelki ręcznikami papierowymi, lub starym ręcznikiem, takim, którego nie będzie Ci żal, gdy się poplami. Dostosuj się również do informacji zawartych w kroku pierwszym – unikaj otwierania wina w miejscach, w których znajduje się dywan, lub wykładzina.
11
Ustaw przedmiot, który wybrałeś pionowo nad szyjką butelki. Poproś kogoś, aby potrzymał Ci butelkę. Musi ona być unieruchomiona.
12
Za pomocą młotka wbijaj wybrany przedmiot w butelkę, aby wepchnął korek do środka. Bądź ostrożny, aby nie uderzyć drugiej osoby młotkiem w ręce, lub żeby nie rozbić butelki.
 2.8/5 (28 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (12)

mort - 2017-06-16
Ja zrobiłem tak ze malutki nożyk wpychalem tak aby nie wpadł i ciagnelem bokiem do góry. Po Ty jak wyszedł lekko na powierzchnię wyjalem wsadzilem od boku w korek i pchalem do góry :)
Maksio - 2017-02-03
Ja otwierałem drugim końcem łyżeczki. Trzeba mieć trochę siły w rękach i do środka korek wepchnąć, na końcu powoli, żeby się nie wylało. To niestety z powodu braku innych narzędzi.
Antek - 2016-11-21
Stawiasz butelkę na stole. Ze ściany ściągasz szablę po pradziadku i szybkim płynnym ruchem odcinasz szyjkę butelki. Twoja kobieta jest oczarowana. Następnie całujesz zdjęcie pradziadka na przeprosiny i imprezujesz dalej. Oczywiście możesz w ten sposób otworzyć np. 4 butelki naraz ustawione w rzędzie. I nie musisz tego robić w kuchni tylko normalnie przy stole ku przerażeniu gości.
coolagi - 2016-11-09
wino z korkiem w środku to już raczej tylko napój alkoholowy w większości przypadków dla studenta na kacu... Jak można radzic by profanować smak wina...nawet tego taniego!!
techniczny - 2016-04-28
W punkcie 2 i następnym ZAPEWNE chodziło o WKRĘT/BLACHOWKRĘT a nie o śrubokręt, inaczej wkrętak!
Kot - 2016-04-25
Otwarłem widelcem kiedy moja dziewczyna mocno trzymala wino. trzymala solidnie, w niczym nie zawiniła. Zlamalem paznokiec w polowie. Wino otwarte i bardzo dobre ale i paznokiec uszkodzony :D
Marcin - 2016-04-13
Ja wierce dziore wkretarka do polowy i wkladam wieszak. Klinuje go i pod katem podwazam jak otwieraczem i wychodzi ;)
nowy gość - 2013-10-11
te porady są beznadziejne. najlepiej wkręcić długi wkręt w korek za pomocą śrubokręta - nie do końca by wystawał ponad korek. potem bierzesz np obcęgi i nimi chwytasz wystającą część wkrętu i wyciągasz korek tak jak korkociągiem i po sprawie. :)
zigitrn - 2013-05-16
Lepiej zawsze mieć w domu korkociąg bo te porady słabe sa jakieś
rock - 2013-03-04
te porady to jakaś parodia, np w pkt z wieszakiem jak nie masz śrubokręta to użyj wieszaka a trochę niżej jest napisane owiń wieszak wokół śrubokręta autor nie wie co pisze???
Winogrono - 2011-10-07
Najlepszy sposób to:
Bierzemy buta, najlepiej z mocną twardą powierzchnią, wkładamy do środka butelkę spodnią częścią, tak by butelka stała w bucie pionowo.
Teraz szukamy dobrej ściany, w którą będziemy uderzać, i walimy z całych sił piętą buta, trzymając jednocześnie butelkę w pozycji w jakiej ją wsadziliśmy do buta. Korek będzie powoli się wysuwał i wyjdzie tak jakbyśmy używali korkociągu. Sposób działa też na uszkodzone korki, np. gdy korkociąg się złamie.
Beksa - 2010-07-13
Ja zawsze kluczem wyskubuję jak najwięcej korka a potem tą resztę wpycham do środka. Lepiej całego nie wpychać bo może zrobić się zbyt wysokie ciśnienie i butelka może pęknąć.
 
Mowa o korzyściach wynikających z umiarkowanej konsumpcji, czyli jedna do dwóch lampek wina dziennie. Pamiętaj, aby pić...
Korzyści zdrowotne wynikające z picia wina
Mowa o korzyściach wynikających z umiarkowanej konsumpcji...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt