Dziecko w kuchni

Jak zorganizować kuchnię bezpieczną dla dziecka?
AniaAnia - specjalista Tipy.pl

Ponieważ rodzice spędzają dużo czasu w kuchni, dziecko również będzie chciało tam przebywać. Aby Twoja pociecha była tam bezpieczna spróbuj zastosować poniższe porady.
P

* bramkę bezpieczeństwa,
* mydło antybakteryjne,
* termometr do mięsa,
* zabezpieczenia szafek,
* osłony narożników,
* osłony na przewody elektryczne,
* zabezpieczenia szuflad,

1
Przechowuj zapałki, zapalniczki, ostre sztućce, noże, szklane przedmioty, środki czyszczące, leki, w szafce, która jest bezpiecznie zamknięta i mają do niej dostęp jedynie dorośli.
2
Załóż blokady do wszystkich szafek, szuflad, które są w zasięgu dziecka.
3
Przewody elektryczne wszelkich urządzeń, których akurat nie używasz i są odłączone z prądu nie zostawiaj w zasięgu rączek dziecka.
4
Nie noś dziecka na ręku, kiedy pijesz gorącą kawę, albo inny napój. I ty i dziecko z łatwością możecie ulec poparzeniu. Nigdy nie zostawiaj ciepłego napoju albo talerza z gorącą zupą przy brzegu stołu, skąd dziecko może go łatwo strącić.
5
Gotując, odwracaj rączki patelni i rondli w kierunku ściany, aby dziecko nie mogło ich złapać i strącić. Po użyciu kuchenki, zabezpieczaj pokrętła gazu specjalnymi nakładkami ochronnymi.
6
Nie sadzaj dziecka na stole w pobliżu urządzeń elektrycznych lub kuchenki gazowej. Gdy tylko na chwilę odwrócisz wzrok, maluch włoży palec do tostera, dotknie gorącego garnka albo będzie próbował włożyć do buzi ostry nóż.
7
Jeżeli piekarnik jest w zasięgu dziecka, pamiętaj, aby zastawiać go czymś co dziecko nie przesunie, jeżeli jest gorący. Ponadto możesz zamontować zabezpieczenia, aby dziecko go nie otwierało kiedykolwiek.
8
Pamiętaj aby krzesła i taborety stały z daleka od kuchenki, stołu i blatów roboczych. Dziecko bardzo szybko może wejść na krzesło i mieć w zasięgu rączek niebezpieczne przedmioty.
9
Upewnij się, że jakikolwiek alkohol jest niedostępny dla dziecka.
10
Gotuj mięso, jajka, drób, ryby zgodnie z czasem gotowania jaki wymagają, powinnaś sprawdzać termometrem temperaturę wewnątrz mięsa, aby mieć pewność, że jest ugotowane. To pomoże uniknąć zatrucia pokarmowego.
11
Zawsze myj ręce mydłem, gdy dotykałaś mięsa.
12
Starannie zamykaj kosz na śmieci. Dzieci uwielbiają grzebać w śmieciach, a ryzyko jest ogromne, mogą połknąć zepsute resztki jedzenia, albo zranić rączkę kawałkiem szkła.
13
Szybko wycieraj wszelkie kałuże na podłodze, żeby się nie poślizgnąć.
14
Bramka w wejściu do kuchni
Zamontuj bramkę w wejściu do kuchni i trzymaj ją zamkniętą, gdy cię tam nie ma. Dziecko bardzo chętnie pobiegnie do kuchni, a wystarczy, że zostawiłaś coś nie tak jak wymagają tego zasady bezpieczeństwa i tragedia gotowa.
?

Wskazówki
* pozwalaj dziecku pomagać w prostych czynnościach, niech próbuje zamieśc kuchnię, mieszać ciasto itp.
* Przydziel dziecku osobną szafkę w kuchni, w której znajdą się garnki i kubki, drewniane łyżki, sitka, ścierki, plastikowe miseczki itp., które zapewnią dziecku zajęcie na długie godziny, zaspokoją jego ciekawość odwrócą uwagę od miejsc zakazanych, a Ty w tym czasie spokojnie będziesz mogła gotować obiad, mając swoją pociechę na oku.
* Mimo iż starasz się wszystko zabezpieczyć i postępować wg zasad bezpieczeństwa, wypadki zdarzają się w sekundzie. Więc jeżeli tylko masz z kim zostawić dziecko w drugim pokoju, korzystaj z tego.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane