pielęgnacja twarzy

Jak oczyścić twarz domowymi sposobami?

francisfrancis - specjalista Tipy.pl
pielęgnacja twarzy
1 z 7
Przestałaś dbać o swoją twarz, ponieważ zajmowało ci to zbyt dużo czasu? Aby pięknie wyglądać, nie musisz wcale chodzić do kosmetyczki, tracąc czas i wydając przy tym mnóstwo pieniędzy. Możesz zrobić sobie oczyszczanie twarzy w domu, jest ono bardzo szybkie i proste w wykonaniu. Poniżej znajdziesz wskazówki jak oczyścić twarz domowymi sposobami.
1
oczyszczanie twarzy w domu - krok 1
Mycie.

Pierwszym krokiem jest oczywiście umycie twarzy. Weź więc żel myjący i do dzieła. Pamiętaj, że żel myjący musi być indywidualnie dobrany do typu twojej skóry. Nałóż żel na skórę i masuj ją delikatnie okrężnymi ruchami, co najmniej przez minutę. Następnie spłucz twarz ciepłą wodą i osusz.

2
oczyszczanie twarzy w domu - krok 2
Złuszczanie.

Złuszczanie polega na usunięciu z powierzchni skóry jej martwych komórek. Powoduje to, że skóra wygląda młodziej. Użyj peelingu odpowiednio dobranego do twojego typu cery. Możesz również wypróbować naturalny peeling domowej roboty. Kilka sprawdzonych przepisów znajdziesz tutaj. Nałóż peeling i wmasuj go, ale nie naciskaj zbyt mocno, by nie uszkodzić powierzchni skóry. Spłucz twarz wodą.

3
oczyszczanie twarzy w domu - krok 3
Odświeżanie.

Zanurz ręcznik w misce z gorącą wodą na minutę. Możesz go zanurzyć przed myciem i złuszczaniem, by zaoszczędzić trochę czasu. Gdy woda dobrze wsiąknie w ręcznik, wyjmij go z miski, wykręć nadmiar wody i połóż ręcznik na twarzy. Ciepło otworzy twoje pory i pomoże głęboko oczyścić skórę. Po około 3-4 minutach usuń ręcznik z twarzy i osusz ją.

4
oczyszczanie twarzy w domu - krok 4
Maseczka.

Teraz jesteś odpowiednio przygotowana na maseczkę. Najlepiej, jeżeli zdecydujesz się na maseczkę typu peel off lub maseczkę domowej roboty (sprawdzone przepisy na maseczki znajdziesz tutaj). Nałóż maseczkę na twarz i delikatnie rozsmaruj ją opuszkami palców. Jeżeli maskę można nakładać również pod oczy, dobrze to zrobić, gdyż dokładnie oczyści ona skórę wokół oczu. Możesz użyć maski różnego typu: nawilżającej, odżywiającej, tonizującej, łagodzącej. Różne maski maja różne właściwości, dobierz więc taką, która będzie najlepsza dla twojej skóry.

5
oczyszczanie twarzy w domu - krok 5
Usuniecie maseczki.

Zdejmij maseczkę z twarzy. Suchym ręcznikiem lub chusteczką zetrzyj resztki maseczki, których nie udało ci się ściągnąć.

6
oczyszczanie twarzy w domu - krok 6
Nawilżanie.

Teraz musisz utrzymać skórę stale odpowiednio nawilżoną. Uzyskasz to regularnie używając kremu nawilżającego dobranego do twojej cery. Jeżeli masz skórę suchą lub mieszaną, możesz używać kremu na bazie oleju. Kremy na bazie wody są lepsze dla skóry tłustej. Do skóry normalnej można używać na zmianę jednych i drugich.

?

Wskazówki

  • Gdy dojdziesz do wprawy, taki zabieg pielęgnacyjny nie będzie zajmował ci więcej, niż 30 minut.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

cera tłusta
piękna cera
trądzik różowaty

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

letnianutka1996
29.07.2013
najlepsze są te trzy kroki-
1.peeling
2.parówka najlepiej ziołowa
3.maseczka
taki zabieg najlepiej dwa razy w tygodniu
topielica
10.06.2013
A ja polecam raz wmiesiącu kawitacje-aparat można nabyc w zasadzie bez problemów nie jest drogi a efekty takiego oczyszczania są świetne - no i nie trzeba iśc do kosmetyczki -po takim zabiegu wchłaniaja się lepiej kosmetyki dodatkowo można je wtłoczyc za pomocą ultradźwięków o ile taki aparat posiada taką funkcję .
tylkoolej
15.04.2013
oczyszczanie twarzy tylko olejem z orzecha włoskiego - rewelacja
Blondyneczka
24.02.2013
Bardzo dobrze opisane, jednak szkoda że pominięto tu krok tj. oczyszczanie twarzy tonikiem oraz usunięcie makijażu na samym początku mleczkiem lub płynem
Lolitaa
09.09.2011
Doobree !!
Hiszpanka
13.07.2010
Najlepiej się oczyszcza twarz peelingiem zrobionym z fusów kawy, soli i oliwy z oliwek. Polecam. Skóra gładziutka i miękka.