depresja

Jak radzić sobie z depresją?

PersefonaPersefona - specjalista Tipy.pl
Zanim termin „depresja” wszedł do powszechnego użycia, ludzie zwykle lekceważyli objawy tej choroby. A depresja to bardzo ciężkie schorzenie, które może całkowicie odebrać chęć do życia i uniemożliwić normalne funkcjonowanie, przez co zwykłe czynności, takie jak chociażby wstanie z łóżka, czy zjedzenie śniadania wydają się bardzo trudne. Prawdziwy jest niestety fakt, że wiele osób cierpiących na depresje pozostaje nieleczonych, czy to ze względów finansowych, czy też z powodu zwykłego lekceważenia objawów choroby. Jednak radzenie sobie z depresją jest możliwe nawet bez profesjonalnej pomocy. Musisz się jednak nauczyć jak zapanować nad tą chorobą. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak złagodzić objawy depresji. Pamiętaj jednak, że profesjonalne leczenie jest bardzo cenne i jeżeli to tylko możliwe, warto się mu poddać.
1
Pozostawanie aktywnym to jeden ze sposobów, by odwrócić swoje myśli od depresji.

Działania pozwalają rozpraszać złe myśli, które są przyczyną depresji. Uwalniają też ukryte pokłady energii, które są potrzebne by pozbyć się przygnębienia. Aktywność fizyczna powoduje także uwalnianie się endorfin, które są hormonami szczęścia.

2
Ważne jest również, aby odpocząć.

Depresja może być bardzo męcząca, więc niezwykle istotne jest, aby odzyskać siły i energię do walki z objawami choroby. Techniki relaksacyjne mogą pomóc ci się wyciszyć i uspokoić. Podczas wypoczynku wszystko, co wywołuje u ciebie stres trzymaj za drzwiami sypialni. Tylko w ten sposób można naprawdę wypocząć.

3
Konieczne w walce z depresją jest także wyrażanie emocji.

Depresja zwykle wynika z tłumienia emocji. Ludzie, którzy się smucą i ukrywają swój stan psychiczny, są bardzo podatni na depresję. Wiele osób unika płaczu, gdyż uważają, że jest on oznaką słabości. Jednak płacz jest bardzo ważny, ponieważ przez niego właśnie najlepiej uwolnić negatywne emocje. Dodatkowo zaletą płaczu jest fakt, że umożliwia on stopniowe uwalnianie uczuć. Należy unikać osiągnięcia natychmiastowego katharsis (oczyszczenia z gniewu) przez takie czynności jak np. boks. Katharsis wbrew pozorom nie uwalnia cię od negatywnych emocji, zamiast tego może sprawić, że przemoc stanie się sposobem na rozładowanie emocji, a to może być bardzo niebezpieczne.

4
Wychodź z domu z przyjaciółmi i rodziną.

Osoby w depresji bardzo potrzebują wsparcia innych. Bliskość osób, na których nam zależy, może rozproszyć czynniki stresogenne. Ludzie wkoło nas mogą także przypominać, że warto żyć i czerpać z życia to, co najlepsze.

5
Niezwykle ważne jest również, by uwierzyć w siebie.

Wiele osób popada w depresje, bo sami się dołują. Ważne jest, aby być zadowolonym z siebie i podnosić poczucie własnej wartości. Dobrze jest zrobić coś, co daje szczęście. Pomoże ci przekonanie samego siebie, że twoje życie jest ważne i warto się nim delektować. Bycie dobrym dla samego siebie to jeden z najważniejszych punktów leczenia depresji.

6
Pokonanie depresji jest możliwe, ale wymaga pracy nad sobą.

Ważne jest, by podczas leczenia nie spieszyć się za bardzo. Smutek nie zniknie z dnia na dzień, potrzeba czasu, aby odzyskać równowagę i stanąć na nogach. Krok po kroku można wyjść z depresji i zacząć życie na nowo.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

rozpoznanie i leczenie depresji
depresja młodzieńcza
odstresowanie

Podobne porady

Komentarze (13)

* Pola wymagane

Monika
01.08.2016
Depresja to smutek i niska samoocena. Jak ktoś chodzi cały czas smutny i nic go nie cieszy, jest płaczliwy, nic nie sprawia radości. Całkiem może odebrać chęć do życia i prowadzić do samobójstwa.
maarika
27.04.2016
Depresja? To nic innego jak użalanie się nad sobą! Termin ten wymyśliły firmy farmaceutyczne. Owszem są choroby psychiczne, gdzie chory ma zaburzenia biochemiczne w mózgu i wówczas może odczuwać przygnębienie i myśli samobójcze. Ale w większości przypadków ludzie po prostu użalają się nad swoim ,,ciężkim losem". Masz ,,depresję"? Przejdź się na Onkologię do szpitala! Co mają powiedzieć ci ludzie?!!
elaka84
02.12.2015
Cześć ostatnio żyć Mi sie znowu odechciało na rodzicòw nigdy nie mogłam liczyć obecnie mieszkam w obcym kraju gdzie zaczynają sie Problem mam tu 2siostry z jedną z nich starszą nie mam kontaktu od ponad10miesiecy byłam w zakładzie psychiatrycznym ponad4miesiące ani razu mnie nie odwiedziła tym sposobem dała mi do zrozumienia że wogòle nic dla niej nie znacze z młodszą siostrą Kontakt telefoniczny obecnie czekam na rozprawe rozwodową w mężu też żadnego wsparcia nie znalazłam przez 12lat z tego też względu ztwierdziłam że nasze dalsze małżeństwo nie ma sęsu mamy 2dzieci synka i còreczke obecnie staram sie o to by je dostać bo od czasu szpitala gdzie sama musiałam sobie dawać rady bez mieszkania pracy i pieniędzy na życie wszystko sie komplikuje czym dłużej dzieci są u niego tym bardziej Wzrasta moja rezygnacja z wszystkiego bo czuje że powoli przegrywam; (
Eldan
03.06.2013
Ćwiczcie jogę ,najlepsza jest moim zdaniem Joga Kundalini,warunek jest jeden,trzeba ja ćwiczyć codziennie,naprawde pomaga i daje szczęście,pozdrawiam was
anit21
22.04.2013
ja depresje mam od dziecka, zaczeła sie od rozwodu rodziców, potem przeszło, po kilku latach wciąż miewalam takie stany ale ostatnio coś we mnie pękło, nic mnie nie cieszy, telewzija, te wszystkie piosenki w radiu, zakupy, wszystko wydaje sie bez sensu....moglabym tylko spać, chciałabym umrzęć, wcześniejsze depresje były niczym niż to co teraz przeżywam, a wydawało sie że w koncu to pokonałam
Dorota3820
15.03.2013
Witam.walczę z depresja od lat ,byłam na terapii,leczyłam się farmakologicznie,nic nie pomogło.Doszło do tego że zostałam sama z tym problemem.Mąż jest obojętny,dzieci myślą że wymyślam,a rodzina włącznie z mamą odsuneły się.Nie jest to takie proste,podnieść się i dalej iść przez życie.Nie masz nikogo żeby pogadać ,żeby się zwierzyć .jesteś sam jak palec a niby dookoła tyle osób.Ja już nie widzę żadnych szans.Załamana od lat.
Kinga
14.10.2012
Ja mam depresję już ponad rok :(( strasznie jest, najgorsze było chyba dobranie leków bo 4 razy mi zmieniali i w końcu chyba są ok tylko że nie wiem na jak długo.....
Trochę pomagają rozmowy z psychologiem, używam akurat porad przez internet bo nie jest drogo a jest bardziej anonimowe i to mi pasuje. Polecam każdemu meritum.sos.pl warto spróbować jeśli wstydzisz się normalnie. Ja mam już dość jak ludzie patrzą na mnie jak na wariatkę
Lula
06.04.2012
Polecam książki Andrew Matthewsa. Bardzo podnoszą na duchu.
22ola12
17.02.2012
Ostatnio coraz bardziej trace checi do zycia... potrzebuje pomocy... szukam tu jakis sensownych pomocy ale nie ma tu nic... łatwo jest powiedziec uwierz w siebie itp. ale czlowiek z depresja nie moze sobie sam dac z tym rady, wiemn cos o tym bo samam mam tak... probuje sie uspokojic ale nie moge, nie potrafie... takie bezsensowne porady moga isc do kosza...
w depresji potrzeba drugiej osoby... osoby ktora nam pokaze ze zycie jest piekne ze nietylko my mamy problemy itp.
zadne tabletki nie pomoga nam w wyleczeniu to my musimy sami sie postarac, chciec poprowy chcec wyjsc z tego
dorthy
17.11.2011
z depresji wyjsc samemu.graniczy z cudem.Jest mozliwa, ale wymaga czasu..miesiecy..lat. Potrzebne jest wsparcie bliskich,rozmowy. Placz w samotnosci pomaga tylko na chwile,pozniej fatalny nastroj powraca jak bumerang.A:(