golenie

Jak łagodzić podrażnienia po goleniu?

JenyJeny - specjalista Tipy.pl
golenie
1 z 10

Podrażnienia występujące po goleniu są często przyczyną dyskomfortu. Spowodowane są one zwykle użyciem tępej maszynki, nieodpowiednim przygotowaniem skóry do golenia lub nawet zbyt szybkim goleniem. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia podrażnień po goleniu i jak złagodzić te, które już wystąpiły.

1
sposoby na podrażnienia po goleniu - krok 1

Jednym z najlepszych sposobów zapobiegania występowaniu podrażnień jest golenie się tuż po prysznicu. Ciepła woda sprawia, że włoski staja się miększe, a skóra mniej podatna na podrażnienia.

2

Jest też kilka naturalnych metod, które umożliwiają złagodzenie podrażnień. Jedną z nich jest ciepły kompres z dodatkiem kropli olejku lawendowego. Kompres powinno się przyłożyć bezpośrednio na podrażniony fragment skóry.

3

Możesz także zastosować nawilżający masaż skóry z użyciem olejku jojoba lub z awokado.

4
art/2010/4082_27096_big.jpg

Stosowanie octu jabłkowego na podrażnione miejsca jest również bardzo popularne, głównie ze względu na swoje właściwości antyseptyczne.

5
art/2010/4082_27097_big.jpg

Podrażnienia może złagodzić także mus przygotowany z truskawek i kwaśnej śmietany. Można go nakładać na skórę miejscowo. Po około 10 minutach od nałożenia poczujesz wyraźną ulgę. Stosowanie tej mieszanki dwa razy w tygodniu wpłynie także na odmładzanie i wygładzanie twojej skóry.

6
art/2010/4082_27098_big.jpg

Bardzo znanym środkiem działającym kojąco na skórę jest żel zawierający wyciąg z aloesu.

7
art/2010/4082_27099_big.jpg

Innym skutecznym środkiem łagodzącym jest pasta wykonana z kilku aspiryn rozpuszczonych w łyżeczce letniej wody. Zastosuj pastę miejscowo na podrażnione miejsca i pozostaw ją na 10-15 minut. Po tym czasie poczujesz wyraźną ulgę.

8
art/2010/4082_27100_big.jpg

Dobrze jest także spożywać żywność o dużej zawartości witaminy C, która pozwoli na odmłodzenie skóry. Warto też pamiętać, by zawsze golić się w kierunku wzrostu włosów, pozwoli to na zmniejszenie tarcia.

9
art/2010/4082_27101_big.jpg

Możesz także przygotować samodzielnie preparat do zastosowania po goleniu. Weź po jednej łyżce stołowej liści żywokostu lekarskiego, suszonych kwiatów nagietka i zmieszaj je z połową filiżanki wywaru z oczaru wirginijskiego. Mieszaninę odstaw na kilka tygodni. Odcedź i zmieszaj z 1/4 filiżanki wody różanej. Dodaj ¼ łyżeczki gliceryny, pięć kropli olejku lawendowego i pięć kropli olejku z drzewa sandałowego. Mieszankę umieść w zamykanym pojemniku i trzymaj w chłodnym miejscu. Przed każdym użyciem dobrze wstrząśnij. Aby uniknąć występowania podrażnień powinno się używać tej mieszanki co najmniej przez pół roku.

Strona 1 z 10

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

fionka
28.04.2016
A czego używacie na ukojenie, jak trzeba szybko wyjść z domu po depilacji?
letnianutka1996
31.07.2013
oliwka jest dobra ale ta hipp bo bez żadnych barwników i sztucznych zagęszczaczy.dobrze jak nawilżymy wcześniej to miejsce które chcemy ogolić i nie golić się na sucho.
#18481
29.03.2013
Moim zdaniem na podrażnienia po goleniu najlepsza jest zwykła oliwka dla dzieci.
sylwia180793
20.12.2012
Mój sposób na złagodzenie podrażnień po goleniu to posmarowanie pach zwykłym uniwersalnym kremem np. Nivea. :)
domas
22.07.2011
po goleniu pół minuty pod zimną, bieżącą wodą później oliwka Johnson's baby z aloesem (zielona butelka);

Niestety potwierdza to opinię, że faceci są jak dzieci ;d
Dalia
04.08.2010
Jak wyjdą czerwone kropki po goleniu to trzeba posmarować je kremem na odparzenia dla niemowląt.
naturalnie
14.07.2010
Zacięcie maszynką - krew z zacięcia podczas golenia może bardzo długo się sączyć. Aby momentalnie zatamować krew dobrze jest przetrzeć ranę ałunem.