nasiadówka

Jak zrobić nasiadówkę?

AlexisAlexis - specjalista Tipy.pl
Kąpielowe nasiadówki wracają do łask jako stosunkowo bezpieczny lek na wiele problemów zdrowotnych. Nasiadówki są bardzo pomocne dla kobiet po porodzie, którym nacinano krocze. Mogą być także stosowane w leczeniu hemoroidów, infekcji prostaty, pochwy i odbytu. Pomagają przy opryszczce narządów płciowych oraz przy infekcji pęcherza moczowego. Być może zastanawiasz się czym jest kąpiel nasiadowa? Nazwa dokładnie odzwierciedla istotę rzeczy. Nasiadówka to kąpiel, w której siedzisz w ciepłej wodzie, która zakrywa pośladki i biodra. Ciepła woda wpływa na krążenie krwi i jej zwiększony napływ do zanurzonego obszaru, co umożliwia przyspieszenie leczenia i zmniejszenie dyskomfortu. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić kąpiel nasiadową.
P

* Wanna, wanienka do nasiadówek lub duża miednica

1
Napełnij wannę ciepłą wodą. Woda powinna być na tyle ciepła, by dawać uczucie komfortu, ale nie na tyle gorąca, by parzyć. Musisz wlać tyle wody, żeby przykryła pośladki i biodra.
2
Kolejny krok jest opcjonalny. Niektórzy go zalecają, a inni w ogóle nie stosują. Prócz wanny potrzebne ci będzie dodatkowe naczynie: miednica, wiadro lub wanienka do nasiadówek. Napełnij wanienkę do nasiadówek lub miednicę zimną wodą. Jeżeli używasz i ciepłej i zimnej wody, powinnaś przechodzić od jednej kąpieli do drugiej, co kilka minut. Zalecane jest, aby przenosić się z ciepłej do zimnej wody 5-6 razy, a cały zabieg wykonywać przynajmniej kilka razy w tygodniu.
3
Większość lekarzy zaleca siedzenie w wodzie przez 20-30 minut kilka razy w tygodniu, dzięki czemu proces leczenia może postępować.
4
Po wyjściu z kąpieli osusz się suchym, czystym, bawełnianym ręcznikiem. Należy się owinąć ręcznikiem, ale nie pocierać nim skóry. Niektórzy zalecają, by poczekać, aż skóra samoistnie wyschnie.
5
Możesz dodać do nasiadówki sole do kąpieli, jeżeli lekarz ci to zaleci. Może to być bardzo pomocne zwłaszcza dla kobiet z infekcjami pochwy lub po porodzie. Ilość dodawanych soli zależy od wielkości wanny. Dodaj tyle, by swobodnie się rozpuściły w wodzie.
6
Niektóre kobiety cierpiące na grzybicę pochwy odczuwają ulgę, gdy do kąpieli dodadzą odrobinę octu winnego. Pamiętaj jednak, że przed zastosowaniem jakiegokolwiek leczenia należy skontaktować się z lekarzem.
?

Wskazówki
* Możesz kupić specjalne plastikowe wanienki do kąpieli nasiadowych. Dostępne są one w większości aptek.

Powiązane porady

ból podbrzusza
brzuch
Jak kontrolować hormony kobiece

Podobne porady

Komentarze (11)

* Pola wymagane

mxzptlk
02.11.2015
I debile nie napisali z czego zrobić nasiadówkę, haha
anusia
18.09.2015
witam, mam zapalenie gruczołu BARTHOLINA ( lewa warga sromowa jest spuchnięta zaczerwieniona oraz po dokładnym przyjrzeniu się jest mały guzek z ropą w środku) chciałabym zapytac o co chodzi z tą zimną wodą, czy najpierw należy w wanience zaparzyć rumianek potem ma wystygnąć i przechodzić z ciepłej wody do zimnej? i jakie są proporcje ile wody i rumianku... z góry dziękuje udzielenie mi odpowiedzi
mam-ma
10.08.2015
Jeśli ktos ma skłonność do alergii powinien uważać na nasiadówki ziołowe.Robiłam raz sobie nasiadówkę z kory dębu przy pierwszych objawach grzybicy, zrobiłam napar-jak herbatę a później wlałam do ciepłej wody. Tyle że nie dosyć że nie pomogło to jeszcze chyba mnie uczuliło bo zaczęło swędzieć jeszcze mocniej, pomógł dopiero clotrimazol i invag. Od tej pory bardzo uważam z ziołami:/
HEMOROID
22.08.2014
kurde no! ciepla woda na hemoroidy? zeby naczynia krwionosne sie rozszerzyly a te zrobily jeszcze wieksze? (niewazne czy od cieplej wody czy pary). ludzie pare to sobie mozecie nakierowywac na twarz przy oczyszczaniu a nie na tylek z zylakami! co za zabobon, potem tylko ktos to czyta, wierzy i sam sobie szkodzi.
~~~~
25.02.2014
"przepraszam ale poważny portal pisze takie błędy" - jakimże trzeba być tępakiem żeby innych pouczać samemu popisując się rażącymi błędami językowymi. Informuję niniejszym przemądrzałego kmiotka, że:
1. NIE PORTAL tylko UŻYTKOWNICY PORTALU piszą
2. Błędy się ROBI a nie PISZE (choc można PISAĆ ROBIĄC błędy)

Przy okazji kultura zachowań na forum obejmuje również tolerancję literówek jakie niewątpliwie każdemu użytkownikowi się czasem zdarzają.
MG
08.12.2013
anonim - 2011-11-24
nie WE wodzie tylko W wodzie- przepraszam ale poważny portal pisze takie błędy
Alexis - 2011-11-24
do anonim: dziękuję za zwrócenie uwagi. Już poprawione.
07.12.2013 :" Dodaj tyle, by się swobodnie rozpuściły we wodzie." To raczej nie jest poważne traktowanie czytelników
magda.doradca.abiofem
23.02.2013
Nasiadówka, mimo mylącej nazwy, nie polega na siedzeniu w wodzie (naparze). Polega na przykucnięciu (w wannie, nad miednicą), to para ma działanie lecznicze. Natomiast przy dolegliwościach kobiecych, np infekcjach skóra nie powinna być wilgotna, tylko czysta i sucha.
grzyyywa
20.08.2012
ja robiłam nasiadówki z pokrzywy i rumianku przy początkach zapalenia pęcherza. jednocześnie brałam kapsułki prouro i piłam sporo płynów. dzięki temu udało mi się uniknąć zapalenia, polecam!
Alexis
24.11.2011
anonim
24.11.2011