podkładka pod laptopa

Jak schłodzić laptopa?

Joseph - specjalista Tipy.pl
Czy kiedykolwiek zauważyłeś, żeby Twój laptop się przegrzewał przy dłuższym użytkowaniu? Otóż, jeśli się to dzieje dość często, możesz narobić szkód i przepalić części w środku. Zatem bardzo istotne jest, aby kontrolować temperaturę komputera. W artykule poniżej prezentujemy siedem różnych metod na schłodzenie laptopa.
1

Płaskie podłoże. Po pierwsze, pamiętaj, żeby zawsze trzymać laptopa na płaskich, twardych powierzchniach, takich jak stół czy biurko. Dzięki temu prawidłowo działa wentylacja w komputerze, a powietrze, które ma za zadanie schładzać części laptopa ma zapewnioną właściwą cyrkulację. Jeśli postawisz laptopa przez dłuższy czas na nierównej, miękkiej powierzchni, na przykład na łóżku czy na kolanach, powietrze nie ma możliwości prawidłowo schładzać laptopa, przez co szybciej się on nagrzewa.

2

Używaj specjalnej podkładki pod laptopa. Możesz ją kupić w każdym sklepie komputerowym, a coraz częściej w hipermarketach. Zapewnia prawidłowe położenie laptopa, a dzięki temu prawidłowe chłodzenie.

3

Zmniejsz jasność monitora. Monitor generuje całkiem sporo ciepła. Jeśli zmniejszysz jasność, zmniejszysz ilość generowanego ciepła. Ponadto zaoszczędzisz na zużyciu baterii. Wytrzyma dłużej.

4

Przenieś się w chłodniejsze miejsce. Jest to sposób oczywisty. Jeśli siedzisz w upalny dzień z laptopem na dworze, wejdź do pomieszczenia, najlepiej z klimatyzacją.

5

Włącz moduł oszczędzania energii. Większość laptopów posiada tę funkcję. Komputer automatycznie zmniejszy jasność ekranu i będzie działał na minimalnych 'obrotach'.

6

Pozamykaj niepotrzebnie działające programy. Jeśli masz pootwieranych dużo aplikacji, laptop będzie pracował na wyższych obrotach i dodatkowo będzie się grzał. Zamknij więc te, które nie są Ci w danej chwili potrzebne.

7

Odłącz niektóre urządzenia USB. Porty USB są dobrze znanym generatorem ciepła. Im więcej podłączysz do laptopa, tym bardziej będzie się grzał. Odłącz niepotrzebne urządzenia, aby laptop nie pracował zbyt intensywnie.

Powiązane porady

pisanie na laptopie
czyszczenie klawiatury komputera
energooszczędny laptop

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ZakonMiecza108
10.12.2011
trochę pomogło