lody domowej roboty

Jak zrobić lody domowe?

NadiiNadii - specjalista Tipy.pl
Domowej roboty lody są najlepsze. Dlaczego? Bo są robione na bazie żółtek, dzięki czemu mają niepowtarzalny smak. Takich lodów nie kupimy w sklepie. Poniższy przepis pozwoli przygotować 1,5 litra lodów.
P

2/3 szklanki cukru pudru, szklanka mleka (tłustego 3,2%), 6 żółtek, 2 szklanki śmietany kremówki, laska wanilii (opcjonalnie, jeśli chcesz zrobić lody waniliowe, a nie śmietankowe)

1
Mleko podgrzewamy na wolnym ogniu. Dodajemy do niego cukier i mieszamy. Jeśli chcemy zrobić lody waniliowe, to po rozpuszczeniu się cukru dodajemy laskę wanilii. Aby aromat był mocniejszy, przecinamy ją wzdłuż na dwie lub więcej części. Całość podgrzewamy ciągle mieszając (inaczej mleko się przypali), aż do czasu zagotowania.
2
Po zagotowaniu zdejmujemy mleko z ognia i wyciągamy laski wanilii (zapach przeszedł już do mleka).
3
W osobnej miseczce ubijamy żółtka i stopniowo dodajemy mleko.
4
Całość przelewamy do garnka i podgrzewamy na malutkim ogniu, aby masa zrobiła się gęsta (powinna zacząć przywierać do łyżki). Aby mieszanina nie przypaliła się, musimy ciągle ją mieszać.
5
Teraz odstawiamy całość na bok w celu ostygnięcia. Aby nie zrobił się kożuszek, trzeba garnek czymś przykryć (folia, pokrywka itp). Gdy masa ostygnie, dodajemy do niej śmietanę kremówkę i dokładnie mieszamy.
6
lody domowej roboty
Gdy składniki połączą się w całość, wkładamy masę do lodówki do czasu, aż się schłodzi, a następnie przekładamy do zamrażalnika na około 6-7h.

Powiązane porady

lody na patyku z Nutelli
wiórki z czekolady
mus czekoladowy

Podobne porady

Komentarze (27)

* Pola wymagane

wku wiony
17.12.2015
Gdzie jest informacja ze trzeba uwazac zeby podczas podgrzewania jajka sie nie sciely (znalazlem ta informacje po fakcie na innej stronie) !!!!!!. Ku.wa jak nie umiecie pisac przepisow albo sie nie znacie to nie dawajcie rad innym. Stracilem czas i pieniadze.
bluem
19.07.2015
Nie udały mi się lody ale kupuję korala wiśniowe, mają naprawdę dużo owoców a jak poleję syropem Paola smakują jak domowe.
kocham D
29.06.2015
MMogłaś dać lepszy przepis
Doti
08.06.2015
Przepis jest taki sobie - przede wszystkim żeby to miało ręce i nogi śmietana musi być ubita, a nie tak sobie "wlewamy". Jeśli mamy mleko pasteryzowane to nie trzeba go gotować, można trochę podgrzać żeby uwolnić aromat, a wanilię polecam dodać do mleka drobniutko posiekaną. W przypadku braku wanilii - cukier waniliowy (i mleko może być chłodne). Cukier - polecam puder, szybciej się uciera.
Mała
08.06.2015
A śmietana ma być ubita zanim dodamy ją do masy?
NuTa
24.03.2015
Przepis jest bardzo dokladny,trzeba tylko miec odrobine pojecia o gotowaniu.a jak myslisz ze zoltka same ubijesz?Oczywiscie ze z cukrem.
Aga
03.11.2014
Mimo że przepis jest prosty to jest MYLĄCY ! UBIJANIE ŻÒŁTEK to robienie z nich kremowej masy o jasnym kolorze co odbiega od przepisu. Kierując sie przepisem ubiłam jaja z mlekiem z czego powstała mi PIANA której nie dało się podgrzapodgrzać do wspomnianej później masy. Nie dokładny przepis.
klaudia8120
28.07.2014
pyszne wyszły
Sławomir
23.05.2014
Do cinek666 - smietanki 'kremówki' czyli 30-36 % tłuszczu. Chodziło chyba o roztarcie żółtek żeby stanowiły jedną masę. Do Soul - tak, to jest prosty przepis, tylko trzeba umieć rozróżnić coś dobrego od syfu ( mrożone owoce ??? ) acha i powiedz mi jeszcze jak zrobić Twoją metodą lody waniliowe ? Zamrozisz śmietanę , dodasz aromat waniliowy i zmiksujesz tym samym blenderem ??? Tacy ludzie jak Ty zabijają kulturę dobrego jedzenia za pomocą półśrodków ...
Do Gargamel - robisz karmel z cukru i dodajesz trochę śmietanki (z przepisu ) aż cukier się rozpuści i będziesz miał sos toffi .
Kika289 - Żółtka się tną przy 82 stopniach, więc masę trzeba zdjąć przed tą temperaturą bo inaczej masa będzie miała smak jajecznicy.
Nie jest to mój przepis, ale mam nadzieję, że pomogłem trochę :D
mimi
23.05.2014
skomplikowane