wymiana wycieraczek

Jak wymienić wycieraczki?·

AndrzejAndrzej - specjalista Tipy.pl
wymiana wycieraczek
1 z 6
Dlaczego tak jest, że nigdy nie pamiętamy o wymianie naszych wycieraczek samochodowych? Przecież są one tanie i łatwo je zainstalować. Czas więc usunąć starą zużytą gumę z przedniej szyby. Poczekaj na suchą słoneczną pogodę i przeczytaj poniższe kroki, aby dowiedzieć się jak wymienić wycieraczki. Nie zajmie ci to dłużej, niż 10 minut.
1
wymiana wycieraczek - krok 1.
Zanim przystąpisz do wymiany wycieraczek na nowe, musisz usunąć stare. Zachowaj szczególną ostrożność podczas ich ściągania, ramię wycieraczki jest metalowe, a szyba bardzo krucha. Jeden niezdarny ruch może porysować lub nawet spowodować pęknięcie szyby.
2
wymiana wycieraczek - krok 2.
Aby usunąć stare wycieraczki, pociągnij całe ramię do góry i zablokuj je w pozycji podniesionej. Jedną ręką przytrzymaj ramię wycieraczki, a drugą naciśnij małą zakładkę na spodzie wycieraczki, gdzie styka się ona z metalowym ramieniem. Po naciśnięciu zakładki, środek lekko przesuń w kierunku dołu ramienia. W ten sposób usuniesz całą starą wycieraczkę.
3
wymiana wycieraczek - krok 3.
Metalowe ramiona wycieraczki przymocowane są na sprężynach, aby w trakcie burzy mocno przylegały do szyby i dobrze zbierały krople deszczu. Niestety oznacza to, że bez miękkich gumowych nakładek na końcach, metalowe ramię może poważnie uszkodzić przednią szybę.
Zabezpiecz wycieraczki tak, by w żadnym wypadku nie powróciły one do pozycji wyjściowej i nie uderzyły w szybę, powodując jej pęknięcie. Zachowaj więc szczególną ostrożność, dopóki nowe wycieraczki nie będą już dobrze zamontowane. Jeśli chcesz położyć wycieraczki na szybie, zrób to bardzo powoli i ostrożnie.
4
wymiana wycieraczek - krok 4.

Spójrz na puste ramię wycieraczki i nowe pióra, zwróć szczególną uwagę na miejsca do mocowania. Czasami trudno sobie wyobrazić, jak to wszystko ma razem działać. Najważniejsze, by ustalić właściwą pozycję każdej części. Zanim przystąpisz do montażu ustaw wszystko na właściwym miejscu.

  • Spójrz na tę stronę wycieraczki, którą mocuje się do metalowego ramienia. Zwróć uwagę, że jeden koniec jest płaski, a drugi koniec jest lekko zakrzywiony ku górze. Obracaj plastikowy zacisk dopóki zakrzywiony koniec nie będzie skierowany w stronę pióra wycieraczki.

  • Teraz przytrzymaj wycieraczkę do góry nogami tuż obok metalowego ramienia. Zauważ, że zakrzywienie ramienia pasuje do zakrzywienia na wycieraczce.

5
wymiana wycieraczek - krok 5.

Teraz czas zamontować nową wycieraczkę. To bardzo proste:

  • Kiedy wszystkie części pokrywają się ze sobą, opuść nieco wycieraczkę niżej całego ramienia. Wsuń metalowy hak pomiędzy pióro, a plastikową część.

  • Nałóż hak na uchwyt z tworzywa sztucznego, a następnie pociągnij wycieraczkę do góry, tak aby zamocować obie części ze sobą.

  • Mocno pociągnij całość, dopóki nie usłyszysz charakterystycznego kliknięcia – będzie to znaj, że wycieraczka jest dobrze przymocowana.

  • Ostrożnie opuść wycieraczkę na przednią szybę.

  • Powtórz cały proces z drugą wycieraczką i gotowe.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

UlaMroz
12.07.2019
Ja wymieniałam wczoraj wycieraczki, ale coś mi skaczą po szybie pomimo że są nowe. Jak mam temu zaradzić?
@baranaba ale kupowałaś w jakimś serwisie samochodowym czy w markecie? Bo jakoś nie widzę tego, żeby obsługa sklepu chciała ci wymieniać wycieraczki za darmo...
baska
09.07.2019
@jadzia jakie wycieraczki kupiłaś, firmowe? Jesteś zadowolona?
baska
09.07.2019
@barnaba czasem trzeba trochę siły użyć i pokombinować. Wiem, bo mój mąż w weekend dobre 20 minut mocował się z wycieraczkami w naszym aucie, które jakoś nie chciały z nim współpracować, a teraz ja mam zadanie znaleźć informacje, jaki model najlepiej dobrać do naszego auta... faceci
jadzia
26.09.2011
Poczytałam i wymieniłam wycieraczki. Taka mała rzecz,a cieszy.
Barnaba
15.07.2010
Ja ostatnio kupiłam wycieraczki i próbowałam sama sobie je wymienić. Pomimo instrukcji obrazkowej zamieszczonej na opakowaniu nie udało mi się to i musiałam prosić o pomoc pana ze sklepu.