haluksy

Jak leczyć haluksy?

DafneDafne - specjalista Tipy.pl
Haluksy są to zniekształcenia stóp, najczęściej wskutek noszenia źle dopasowanego obuwia. Zazwyczaj wykrzywia się duży paluch. A odgrywa on dużą rolę podczas chodzenia. Dlatego bardzo ważne jest leczenie haluksów, aby nie doprowadzić do całkowitej deformacji stopy.
1
Udaj się do lekarza rodzinnego, aby upewnić się, czy masz haluksy. Jeśli tak, zapytaj jak się ich pozbyć. Jeśli nie, poradź się jak im przeciwdziałać.
2
Noś buty, które pozostawiają dużo miejsca palcom. Szpilki i wysokie obcasy z całą pewnością nie są dobrym pomysłem, ponieważ możesz odczuwać ból przy chodzeniu i powodować dalsze deformacje.
3
Zapytaj swojego lekarza o obuwie ortopedyczne, lub wkładki ortopedyczne.
4
Bierz niesteroidowe leki przeciwzapalne, takie jak ibuprofen, aby złagodzić ból stóp i palców.
5
Przyjmuj zastrzyki z kortykosterydów, aby uśmierzyć ból i swędzenie.
6
Poszukaj terapii ultradźwiękami.
7
Zapytaj lekarza, czy w Twoim przypadku stopy wymagają interwencji chirurga. Istnieją różne sposoby chirurgicznego usuwania problemu. Lekarz może na przykład usunąć część kości, złączyć kości w dużym palcu w jedną całość lub usunąć kość i zastąpić ją nową kością.

Powiązane porady

masaż żuchwy
stłuczone kolano
Płaskostopie

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Uśka
08.02.2016
Jestem doskonałym przykładem, że noszenie prawidłowego obuwia nie daje żadnej gwarancji uniknięcia halluxów. Córce kupowałam najdokładniej wybrane - i halluxy są. To jest niestety przypadłość uzależniona od naszej biologii i rodzaj butów nie MUSI mieć wpływu!. Zrobiłam operację i jedynie to pomogło najskuteczniej. Buty? tylko może być 1% czynnika. Układ stopy podczas stania, chodzenia ma największy wpływ
amoniak
26.04.2014
Mam amoniak 25% i chciałabym go rozcieńczyć do stężenia 10%. Czy wie ktoś jak to zrobić? Pilne.
Ala
28.01.2013
co to za bzdury!!!
Pani Ania
13.12.2012
Halluksom najlepiej zapobiegać. Aby się udało należy dobrać odpowiedni aparat korekcyjny - najlepiej do noszenia w trakcie chodzenia bo wtedy działa on aktywnie. To jak ćwiczenie na siłowni aby zmienić sylwetkę trenujemy mięśnie- zmienia sie także budowa kstna - także tu trzeba wymusić prawidłowy ruch w stawie a co za tym idzie wytrenować cały apart mieśniowo-więzadłowy do pracy w prawidłowej pozycji.
Jedyny aktywny w chwili obecnej aparat na halluksy jaki znam to Hallufix.
Asiulka
04.11.2011
Haluksy - temat tabu. Moja mama miała operowane (jest bardzo zadowolona,nic nieodrosło po 3 latach,ona biega w butach na wysokim obcasie - szczęściara),bo nieskutkowały inne metody, zmniejszenia go. Ja też je mam ale jestem jeszcze młoda, ortopeda powiedział,że mogę je zoperować dopiero jak urodzę dziecko, teraz niema sensu, więc muszę sobie trochę jeszcze poczekać(niestety), bo najpierw męża trza znaleźć.