piękna opalenizna

Jak przyciemnić sobie skórę?
NadiiNadii - specjalista Tipy.pl

Każda z nas chciałaby się cieszyć piękną opalenizną przez cały rok. Oczywiście możemy wyjść na słońce i się poopalać, lub skorzystać z trybu przyśpieszonego na solarium, jednak co mądrzejsze z nas zdają sobie sprawę z tego, że im częściej będziemy wystawiać ciało na promienie słoneczne, tym szybciej pojawią się pierwsze zmarszczki. Pierwsze pojawiają się w wieku około 27 lat. Na ich widok wpadamy w histerię i zaczynamy sobie zdawać sprawę z tego, że są one wynikiem niczego innego a zbyt częstego opalania się. Więc, albo musimy polubić kolor alabastrowy, albo skorzystamy z naturalnych barwników, którymi możemy przyciemnić odcień naszej karnacji. Poniżej przedstawiam przepis na kąpiel po której odcień naszej skóry będzie ciemniejszy. Kąpiel należy stosować w zależności od upodobania, jednak, aby ciemna karnacja się utrzymywała to przynajmniej raz w tygodniu. Kąpiel w ziołach polecana jest również dla osób, które chcą dłużej cieszyć się swoją wakacyjną opalenizną.
P

* 200 g kory dębu
* 100 g lawendy
* 50 g rumianku
* 50 g kwiatu lipy
* 20 g liści orzecha włoskiego

1
Wszystkie zioła należy ze sobą wymieszać i zagotować. Ilość wody potrzebnej do gotowania nie jest istotna, ponieważ i tak całość później wlewamy do wanny pełnej wody.
2
Zioła gotujemy około pół godziny na malutkim ogniu. W tym czasie przygotowujemy sobie kąpiel (nie dodajemy już nic innego do wody, żadnych soli czy olejków).
3
Zioła cedzimy i wlewamy do wanny. Kąpiel powinna trwać co najmniej 20 minut.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

angelic
25.03.2014
ehh te silikony... :/
Karolina
18.11.2013
Solarium nie, lepsze jest opalanie natryskowe.Ja trochę już eksperymentowałam z przyciemnianiem skóry i jak do tej pory najlepiej sprawdził się spray Technotan. Ładny równomierny kolor daje i przyjemnie pachnie :)
ewelajna
29.07.2013
Jest jeszcze inny sposób, 3mc kuracja takim suplementem My Sun Complex. U mnie efekty na skórze były tak rewelacyjne, ze pytali mnie czy byłam w Hiszpanii na wakacjach :)
anuszka
14.04.2013
liście orzecha zrywa się zielone, następnie się je suszy. Wtedy zmieniają barwę na brązową, a po zalaniu wodą, farbują ją również na brązowo. Kora dębu oraz liście orzecha polecane są także do przyciemnienia włosów.
intrygantka
12.02.2013
wszystkie skłądniki sa dostepne w w sklepach zielarskich . przeważnie w torebeczce pakowane po 50 g ,gotowe , wystarczy tylko zaparzyc.. ;)mnie jednak nurtuje jeszcze jedno ... jakie powinny byc proporcje wody w wannie do tego naparu?? czekam na odp . pozdrawiam ;)
martin
28.01.2013
mam pytanko jakie liscie tego orzecha maja byc zielone czy brazowa jak juz sa opadniete i czy ta lipa musi w skład wchodzic pozdrawiam
kristo
07.02.2012
Mam pytanie, jak będę chciał przyciemnić ciało, a w szczególności twarz nie zmienią swojego koloru brwi. Bo włosy mam zamiar schować w czepek natomiast brwi nie da się zakryc.
m
08.01.2012
wiecie co, intryguje mnei skąd bierzecie te składniki? mam znaleźć na ulicy dąb i obskrobać korę?:)
Nadii
23.05.2011
po kilku szorowaniach skóra zrobi się jaśniejsza. Działa to tak samo jak samoopalacz. Cokolwiek nałożysz na skórę nie spowoduje, że będziesz mieć ciemniejszą skórę na zawsze. Opalenizna słoneczna również się "ściera".
lex
22.05.2011
a czy ta kąpiel działa tak jak samoopalacze tylko na powierzchni skóry, czyli na warstwie rogowej naskórka? czy po dokłądniejszym "wyszorowaniu" ciała efekt schodzi??