dżem pomarańczowy

Jak zrobić dżem pomarańczowy?

francisfrancis - specjalista Tipy.pl
Zastanawiałaś się kiedyś nad zrobieniem dżemu pomarańczowego? Jeśli nie, to proponuję Ci przygotowanie takowego. Prawda jest taka, że dżem pomarańczowy jest bardzo prosty w wykonaniu, a efekt końcowy potrafi zaskoczyć niejednego smakosza. Podczas wykonywania dżemu pomarańczowego ważne jest, aby uzbroić się w odrobinę cierpliwości, ponieważ cały proces zajmuje troszkę czasu. Ale naprawdę warto!
P

* Na każde 4 pomarańcze przypada:
* 4 szklanki wody
* 1 kg cukru

1
Obierz pomarańcze ze skórki. Pokrój cząstki na małe kawałki. Usuń każdą pestkę, jaką znajdziesz.
2
Włóż pomarańcze do rondelka i zalej wodą. Gotuj miksturę przez około trzydzieści minut, często mieszając. Stopniowo dodawaj cukier. Pamiętaj, aby zbierać pianę, która się utworzy.
3
UWAGA! Nie dodawaj od razu całego cukru. Dodawaj go stopniowo. Za każdym razem jak się rozpuści sprawdź smak dżemu. Jeśli uważasz, że wystarczy cukru nie dodawaj więcej. Wszystko zależy od tego czy pomarańcze są słodkie, czy nie. Możesz potrzebować więcej niż kilo cukru, ale możesz nie wykorzystać całego kilograma. Pamiętaj o tym.
4
Pod koniec gotowania dżem powinien mieć konsystencję gęstego płynu. Jeśli uważasz, że dżem powinien się jeszcze pogotować, to zostaw go na ogniu dłużej.
5
Gotowy dżem przełóż do wyparzonych słoików. Dokładnie zakręć wieczka.

Powiązane porady

dżem z gruszek
Przechowywanie pieczarek
musztarda domowej roboty

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

xxx
08.01.2013
Mam pytanie:Po włożeniu do słoika gotowego wyrobu ile mam czekać na gotowy dżem??
Heniek
20.12.2012
Co za bzdura, woda do dżemu. To zapleśnieje albo będzie kompot z dżemem. 1. Dżem nie paprać wodą. 2. reszta wyjdzie dobrze.
Joa
16.07.2011
Polecam tez wersje dzemu ze skórka: dusic dzem ze skórka z jednej pomarañczy. Nada mu gorzki smak - dla milosników mocniejszych wrazeñ.
francis
15.07.2010
Dżemy z dodatkiem żelatyny mają sztuczny, sklepowy smak. Zwykły cukier w zupełności wystarczy, żeby dżem był i smaczny i zdrowy. No chyba, że zamiast dżemu woli się jeść galaretę...