wiatrak

Jak ochłodzić dom w lecie?

KlemensKlemens - specjalista Tipy.pl
W miarę jak temperatura rośnie, dom się nagrzewa i zaczynasz się zastanawiać jak sobie z tym poradzić. Jeśli masz klimatyzację, nie masz żadnego problemu. Ale co jeśli nie? Są i na to sposoby, dla jednych lepsze, dla innych gorsze, ale lepsze to niż nic. A zatem, przeczytaj nasze propozycje i wybierz ta najodpowiedniejszą dla siebie.
1

WENTYLATOR. Doskonałym sposobem na schłodzenie pomieszczenia jest wentylator zawieszany na suficie. Dzięki niemu temperatura w pomieszczeniu spada nawet o 7 stopni Celsjusza. Kup energooszczędny, aby nie przepłacać. Popytaj sprzedawcę, poczytaj na internecie. Nigdy nie kupuj w ciemno. Pamiętaj, że nawet najmniejszy ruch powietrza pomoże przewiać pomieszczenie i obniżyć temperaturę.

2

ZASŁONY I ŻALUZJE. Zamontuj żaluzje i rolety w jasnych kolorach, najlepiej białe – będą odbijały słońce. Zasuń zasłony i opuść żaluzje. Nie wpuszczaj słońca do domu.

3

WEWNĘTRZNE CIEPŁO. W naszych domach znajdują się urządzenia, które emitują ciepło. Są to urządzenia elektryczne i oświetlenie. Uważaj na to skąd pochodzi ciepło. Jeśli nie potrzebujesz w danym momencie jakiegoś urządzenia, wyłącz go. Zamień żarówki żarzeniowe na energooszczędne. Dają tyle samo światła, ale zużywają dużo mniej energii, a co za tym idzie, dają mniej ciepła. Jeśli gotujesz, pootwieraj okna. Ale postaraj się unikać gotowania w najcieplejszych momentach dnia.

4

WIATRAKI. Zaopatrz się w wiatraki. Na rynku znajdziesz mnóstwo modeli do wyboru, małe duże, stojące, biurkowe. Możesz regulować w nich siłę podmuchu i ustawić praktycznie w każdym miejscu w domu.

5

DRZEWA. Możesz posadzić wokół domu drzewa, które będą dawały latem cień i blokowały dostęp słońca do domu. Zimą zaś zapewnią ochronę prze zimnymi wiatrami i mrozami. Nie przesadzaj jednak z ilością drzew, aby nie było w domu wilgoci.

6

DACH I ŚCIANY. Pomaluj dach na biało, będzie odbijał słońce. Możesz też pomalować na biało dom.

Powiązane porady

osuszacz powietrza
jak schłodzić mieszkanie
Jak zmniejszyć rachunek za ogrzewanie

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Mama
20.07.2015
Ja proponuję wentylator z nawilżaczem :)
kw
07.08.2013
Po pierwsze wiatrak to maszyna zamieniająca energię wiatru na energię kinetyczną (ruch obrotowy), natomiast urządzenie wprowadzające powietrze w ruch za pomocą łopatek wirnika to WENTYLATOR (w samolotach śmigło).
Po drugie wentylator nie obniża temperatury powietrza a jedynie powoduje ruch powietrza co intensyfikuje proces odbierania ciepła z powierzchni ciała przez co mamy wrażenie chłodu.
Karolcia
24.06.2013
Ta... Już lecę posadzić w okół mojego domu 20 drzew i pomalować go na biało...
Gwiazdeczka
15.07.2010
Przecież nie musi być wentylator montowany w suficie. Wystarczy taki zwykły stojący i od razu robi się lepiej.