prasowanie

Jak prasować len?
DafneDafne - specjalista Tipy.pl

Lniane ubrania są idealnym rozwiązaniem na upalne dni. Naturalne włókna pozwalają skórze oddychać, przez co czujemy się lepiej, a nasze ciało nie grzeje się tak bardzo. Należy jednak pamiętać o prawidłowym dbaniu o tego typu rzeczy. Okazuje się, że jest bardzo proste. Wystarczy się dostosować do poniższych wskazówek.
1

Po upraniu lnianej rzeczy nie powinniśmy jej wkładać do suszarki. Pod wpływem gorącego powietrza len ulegnie skurczeniu i zniszczeniu. Najlepiej suszyć w stanie rozłożonym lub powiesić na suszarce balkonowej lub łazienkowej. Pamiętaj jednak, że im częściej nosisz i pierzesz len, tym szybciej się on niszczy. Ubranie staje się cienkie i wiotkie. To samo tyczy się prasowania. No, ale nie wyjdziemy na ulicę w pomiętych spodniach. Warto zatem wiedzieć jak len powinno się prasować.

2

Len powinno się prasować, gdy jet jeszcze wilgotny. Po skończonym prasowaniu powieś ubranie na sznurku, aby całkowicie wyschło.

3

Użyj pary w żelazku. Jeśli jest taka potrzeba spryskaj dodatkowo wodą.

4

Prasuj na lewej stronie! W ten sposób unikniesz świecenia się materiału i odbitego żelazka. Pamiętaj o tym zwłaszcza, gdy prasujesz ubrania w ciemniejszych kolorach, ponieważ to na nich najbardziej to widać.

5

Użyj krochmalu do przeprasowania kołnierzyka. Będzie sztywniejszy.

6

Prasowanie tego typu tkanin jest trudne, ponieważ żelazko może zahaczać o ich fragmenty. Prasuj więc przez czystą ściereczkę.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane