nieprzyjemny zapach z butów

Jak usunąć brzydki zapach z butów?

Faustyna - specjalista Tipy.pl
nieprzyjemny zapach z butów
1 z 6
Jest to dość krępujący problem. I nie ma się co śmiać, ponieważ wiele osób robi co może, aby unikać ściągania butów w różnych miejscach. Jeśli nie zrobimy nic w tym kierunku, aby pozbyć się brzydkiego zapachu w butach i będziemy ich wciąż używać, odór się nasili. Dodatkowo w butach zagnieżdżą się bakterie lub grzyby, którym pod wpływem ciepła dobrze będzie się rozwijać. A tego chyba nie chcemy, prawda?
1
przewiewne skarpetki

Najlepszym sposobem na usunięcie przykrego zapachu z butów jest pozbycie się bakterii i/lub grzybów, które się w nich namnożyły. Aby uniknąć takich sytuacji, wybieraj buty z dobrą wentylacją. Nie noś butów ciężkich, grubych lub niedostosowanych do warunków pogodowych. Pamiętaj o bawełnianych skarpetkach, aby wchłaniały pot ze stóp. Unikaj natomiast skarpetek ze sztucznego materiału, ponieważ źle wchłaniają pot i zwiększają przykry zapach.

2
suszenie butów

Zaraz po ściągnięciu butów umieść je w ciepłym, suchym miejscu. Powstrzyma to bakterie przed rozmnażaniem. Pozostaw je na co najmniej 24 godziny. Nie zakładaj ich w tym czasie ponownie. Najlepiej, jeśli będziesz mieć kilka par butów i będziesz w nich chodzić na zmianę.

3
soda oczyszczona

Soda oczyszczona pomoże pozbyć się nieprzyjemnego zapachu i oczyścić buty. Wsyp do butów sodę przed ich założeniem, koniecznie nałóż skarpetki. Wieczorem, kiedy ściągniesz buty z nóg i zanim odłożysz je w ciepłe i suche miejsce, wsyp do nich odrobinę sody. Możesz zostawić je tak na kilkanaście godzin. Soda oczyszczona ma właściwości absorbujące nieprzyjemne zapachy.

4
zamrażanie butów

Innym sposobem na brzydki zapach jest włożenie butów do zamrażarki. Zanim jednak to zrobisz, włóż buty do woreczka plastikowego i bardzo dokładnie go zamknij. Mroź buty przez co najmniej dwie godziny.

5
nieprzyjemny zapach butów - sposób 1

Możesz też kupić specjalne spraye do butów. Innym sposobem jest wkrapianie do butów olejku z mięty pieprzowej. Po co jednak przepłacać za coś, co działa tak samo jak niedroga soda?

Strona 1 z 6

Powiązane porady

szpilki
Kolorowe buty

Podobne porady

Komentarze (41)

* Pola wymagane

Kokok
31.10.2014
soda zostaje na butach
szara5
29.10.2014
no dokladnie :)
ja
06.10.2014
Kwas borowy do kupienia w aptece wsypuje sie troche do skarpetki przed założeniem i troche do buta. Brak jakiegokolwiek zapachu naprawde dziala.
Bolo
06.10.2014
Mój kumpel, jak zdejmie buty to smrody z chlewni są rarytasem ! On jak wejdzie do pomieszczenia to wszyscy wieja że nogi łamią w drzwiach .On tego już nie czuje , a i wstydu nie ma ! Jemu to już tylko piasecki pomóc będzie mógł !
Stopayeti
03.10.2014
Wystarczy włożyć buty do zamrażarki na 10 minut /podkręcić to co trzeba na ten moment/.Nie niszczy butów nawet ze skóry grzyb zabija jak to było chyba na śmierć. Nic więcej.
P.S.
W ekstremalnych przypadkach włożyć do napalmu i kupić sobie nowe kapcie.
wodnik44
03.10.2014
Ja znam jedyny niezawodny sposób,na pozbycie się smrodliwych butów.Wyrzucić na śmietnik.
mir
03.10.2014
myc nogi,skarpety 100% bawelny
posikac czasem :))
Bartosz Szewski
03.10.2014
a nie prościej myć nogi ?
brudnyHARY
03.10.2014
Najlepiej miec kilka par butow haha . Najlepiej to kupowac drogie i po tygodniu wymieniac, smrodu nie powinno byc :) . --- Podobno dobrze jest gazety pozgniatane w kulki wsadzic do butow, ale takie czarno biale , nie kolorowe . -- Ja polecam do butow kupowac sobie wkladki filcowe. Para cos okolo 2-2,5 zl . Nowa spokojnie na tydzien starczy . Ogolnie kupic sobie najlepij 10 par za 20 zl . Zmieniac je co kilka dni , a raz na dwa tygodnie , jak sie robi pranie czarnych rzeczy wzrucic do pralki . Wyprane nadaja sie na jeden lub dwa dni i nastepne . Pozniej znowu do pralki . raz na kilka miesiecy mozna wyminic wszystko na nowe . W sumie niedrogi sposob .
shoemaker
03.10.2014
no jak, wyrzucić stare, kupić nowe