herbata mrożona

Jak zrobić herbatę mrożoną w różnych smakach?
JenyJeny - specjalista Tipy.pl

Mrożona herbata to dla wielu z nas wybawienie w czasie upałów. Jak sama nazwa wskazuje jest to zimny napój, który jest w stanie nas schłodzić. Można ją kupić w różnych smakach. Ale można też ją przygotować samemu. Oto kilka pomysłów na mrożoną herbatę.
1
Mix lemoniadowy.

Zmieszaj ulubioną lemoniadę i słodzoną lub niesłodzoną herbatę. Możesz dodać odrobinę tequili. Koniecznie wrzuć do szklanki kostki lodu.

2
Żurawinowa Ice Tea.

Zaparz swoją ulubioną herbatę owocową. Parz ją przez około 6 minut. Co minutę ruszaj torebką, aby herbata właściwie się parzyła. Dobrze zaparzona herbata powinna mieć intensywny kolor. Do jeszcze ciepłej herbaty dodawaj stopniowo sok z żurawiny i cukier. Dodawaj tyle, żeby Ci smakowało. Jedni lubią bardziej intensywny smak herbaty, ale mniej słodką, inni odwrotnie. Tak przygotowany napój schłodź, pij z kostkami lodu.

3
Wersja Classic.

Będziesz potrzebować około 30g dobrej jakości herbaty liściastej, około 2 litrów filtrowanej wody, 1 szklankę cukru (niekoniecznie tyle, wszystko zależy od tego, czy wolisz bardziej czy mniej słodką herbatę). Doprowadź wodę do wrzenia. Skręć ogień i wrzuć liście herbaty. Pozostaw je tak na pięć minut. Przecedź herbatę przez sitko, aby pozostał sam płyn, bez liści. Dodaj niecałą szklankę cukru (w razie potrzeby dodasz resztę). Pozostaw do wystygnięcia. Podawaj schłodzoną z lodem.

4
Aby herbata była jeszcze lepsza, spróbuj poniższych sztuczek:

  • Użyj mrożonych owoców. Jeśli nie masz czasu na chłodzenie herbaty, dodaj do niej mrożonych owoców. Najlepiej jeśli zamrozisz je w kostkach lodu.

  • Jeśli chcesz, żeby smak herbaty cały czas był intensywny, a sama herbata schłodzona, część z niej zamroź w postaci kostek lodu. Lód możesz zrobić też z lemoniady lub ulubionego soku. Kostki lodu roztapiając się będą nadawać herbacie zupełnie nowy smak i aromat.

  • Zawsze używaj świeżej wody. Źródlanej niegazowanej lub filtrowanej. To od niej w dużej mierze zależy smak herbaty.

  • O tym, jak mocna będzie herbata decyduje jej ilość, a nie czas parzenia. Zbyt długie parzenie herbaty sprawi jedynie, że stanie się gorzka. Jeśli Ci się to przytrafi dodaj szczyptę sody oczyszczonej. Zniweluje gorycz.

  • Cukier rozpuszczaj w ciepłej herbacie, aby nie pozostawiał żadnych kryształków.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

agusia1231145
23.12.2010
dziei z a pomysł przed chwilą zrobiłam
polecam
agusia1231145
23.12.2010
dziei z a pomysł przed chwilą zrobiłam
polecam