chomik

Jak znaleźć chomika jeśli uciekł?

Renitu - specjalista Tipy.pl
Każdy z nas wie, że chomiki jeśli nie są oswojone to tylko czekają na okazje by uciec z klatki. Dlatego więc warto wiedzieć, jak znaleźć naszego uciekiniera.
1
Każdy chyba wie że chomiki są zwierzętami nocnymi, dlatego też nie ma sensu szukać ich podczas dnia. Najpierw oczywiście powinniśmy zajrzeć we wszystkie możliwe miejsca, gdzie chomik mógłby się schować, jednak jeśli go nie znajdziemy trzeba poczekać do nocy.
2
Gdy zrobi się wieczór zaczynamy nasłuchiwać. Jeśli to na nic, wówczas wysypujemy na podłogę trochę ziarenek lub kładziemy w różnych miejscach warzywa jako przynętę i szukamy dalej.
3
po dwóch trzech dniach chomik bez problemu powinien się znaleźć. Jeśli nie to jest prawdopodobieństwo, że wyszedł z domu albo spadł z balkonu.
!

Uwaga!
* Ostrzegam, że mój sposób może nie zadziałać. Mi właśnie w ten sposób udało się odnaleźć chomika. Życzę, aby tak jak mnie każdemu to się udało.

Powiązane porady

chomik
chomik

Podobne porady

Komentarze (17)

* Pola wymagane

WłaścicielkaLeviego
27.07.2016
Mój chomik często ucieka za meble więc wystarczy jedzeniem posypać i wyjdzie.
Post przydatny .
lol l
01.03.2016
Ją też mam taki problem jak spałam i niedomknełan dziwi i uciekła mi w nocy i wszystko połorzylisimy w nocy może jak będzie co cicho
IzkaaKC
01.01.2016
Też mam taki problem tylko że mój chomik był kupiony przedwczoraj i jeszcze nie jest oswojony a mi uciekł z klatki i nigdzie go nie znalazłam i wogule nie daję oznak życia co robić ?? Czekać aż do nocy ?!?! Ale to trochę dziwne bo dosłownie we wszystkich zakamarkach kątach go szukałam i nic... Boje się że gdzieś się zaklinowal i być może się udusił... :(
Bobisiaaa
10.11.2015
Słyszałam historię że pewna chomiczka uciekła i znalazła się po paru tygodniach... z 6 młodymi chomikami :D
Ssandraa
05.08.2015
Mi jak chomik uciekł to wywabiałam go z babcią marchewką z pod kanapy ;)
julia
27.03.2014
przyda się \
Beata
27.08.2013
Kiedyś miałam takiego uciekiniera. Dwa razy polowałam na niego, żeby go złapać. Pierw zostawiłam miseczke z jedzeniem, oczywiście jedzenie znikło, na drugi dzień oglądam w nocy tv i przebieg obok przez środek pokoju, szybko przez próg i wbieg do mnie, złapałam go pod biurkiem, za trzecim razem zastawiliśmy już klatkową pułapkę, ja zablokowałam szczelinę w klatce, którą uciekał a tata zrobił tak, żeby drzwiczki się zamknęły jak tylko wejdzie, oczywiście weszedł, później zmieniłam mu klatkę, bo mogłoby coś mu się stać.
mynia
24.01.2013
Chomik nie biega ot tak sobie bez sensu i środkiem mieszkania. Będzie trzymał się przy ścianach, szafkach.
Potrafi wejść bardzo wysoko (mój fantastycznie wspina się po ścianie, zapierając się grzbietem o tył szafy :) , uwielbia firanki, wchodzi po ubraniu i siada na ramieniu), ale nie robi legowisk "na wysokościach".

Jak maleństwo ucieknie to radzę w każdym pomieszczeniu ułożyć w jednym miejscu watę bawełnianą, trochę papieru toaletowego i suche jedzonko. Najlepiej zrobić to blisko jakiegoś miejsca, w którym maluch może się schować. Chomiczek znajdzie w nocy materiał i będzie chciał go użyć do budowy gniazdka. Najlepiej ułożyć to w pobliżu jakiejś szafki, którą łatwo przesunąć lub wyciągnąć z niej szufladę. Chomiczek zrobi sobie legowisko w pobliżu miejsca, gdzie znalazł takie "skarby", a nam łatwiej szukać za dnia kępy białej waty i papieru, niż po nocy ganiać za gryzoniem i nasłuchiwać skrobania ;) Jeśli po 5 dniach obserwacji jedzonko i materiały budowlane będą nietknięte, to znaczy, że nasze maleństwo "wybyło" gdzieś dalej.
ada.pink.heart1
13.09.2012
Możliwe,że po prostu pies go zjadł...
:(
28.01.2012
:( mi uciekł także i nie mogę go znaleść