decoupage

Jak zrobić decoupage?

DivaDiva - specjalista Tipy.pl
5
Wybierz odpowiedni klej.

W zależności do jakiej powierzchni będziesz przyklejać swój wzór, musisz mieć odpowiedni klej. Możesz jednak zainwestować w uniwersalny klej do decoupage lub klej, podkład i lakier 3 w 1 o nazwie Mod Podge (do kupienia tutaj).

6
robienie decoupage
Nałóż klej.

Za pomocą pędzelka nałóż cienką warstwę kleju do decoupage na wybrany obiekt i na powycinane wcześniej kawałki. Nakładaj klej równo.

7
robienie decoupage
Zacznij przyklejanie.

Przyklejaj wybrane kawałki jeden po drugim, powoli. Nakładaj kawałki ostrożnie, aby się nie pofalowały. Za każdym razem małym wałkiem lub palcami, zawsze od środka w kierunku zewnętrznym. Powtarzaj z każdym kawałkiem to samo. Jeśli będziesz nakładać kilka warstw, pamiętaj, żeby klej z poprzedniej warstwy całkowicie wyschnął. Nigdy nie nakładaj kolejnej warstwy, gdy klej jest jeszcze mokry.

8
robienie decoupage
Pozostaw do wyschnięcia.

Zanim przejdziesz do kolejnych czynności upewnij się, że klej całkowicie wyschnął. Jeśli na brzegach przykleiłeś za dużo warstw lub coś wystaje, możesz to ściąć za pomocą żyletki na przykład i wyrównać brzegi.

« Poprzednia Strona 2 z 3

Powiązane porady

kokarda na prezent
świeczki
rysowanie twarzy krok po kroku

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Krzysiek
31.10.2017
Kiedyś próbowałem się bawić ot tak takie dziwadło ze mnie, niestety troszkę za nerwowy jestem.
milablondi
21.11.2012
witajcie, ja też bawię się w decoupage. Chciałam podzielić się z Wami jednym spostrzeżeniem. Ja do klejenia używam dosć grubego, szerokiego pędzla- jest on lepszy od małych pędzli, przyklejany papier, serwetka nie rozmięka wtedy tak szybko. Duzym pędzlem maluje się powierzchnie o kilka razy mniej. Kilka ruchów pędzlem i przyklejone, dzięki temu nie robi się tyle bąbli, a i serwetka się nie rozrywa. Polecam duże pędzle.