ochrona przed słońcem

Jak leczyć alergię na słońce?

DafneDafne - specjalista Tipy.pl
Alergia na słońce występuje kiedy Twój system immunologiczny nieprawidłowo reaguje na promienie słoneczne. Każda część ciała wystawiona na działanie słońca może się zaczerwienić i pokryć się czerwoną, swędzącą wysypką. Czasami reakcja alergiczna jest dużo bardziej poważna i rozwinięta, skóra może się pokryć pęcherzami i skupiskami wyprysków podskórnych. Kiedy coś takiego Cię spotka, musisz koniecznie udać się do lekarza. Im szybciej udasz się do lekarza, tym lepiej dla Ciebie i Twojego zdrowia.
1
Jeśli więc lekarz stwierdził u Ciebie alergię na słońce, musisz być bardzo czujny.

Przede wszystkim powinieneś zapobiegać jej nawrotom. Zanim wyjdziesz na słońce, bo przecież musisz jakoś w słoneczny dzień dostać się do szkoły czy pracy, zrobić zakupy, odebrać dziecko z przedszkola, itd., pamiętaj o środkach ostrożności. A należą do nich:

  • Nakładaj olejek przeciwsłoneczny przed każdym wyjściem z domu, olejek taki powinien mieć faktor nie niższy niż 15SPF. Nałóż go na wargi, uszy, ramiona, dekolt, nogi i inne wystawione na działanie promieni słonecznych części ciała.

  • Unikaj słońca w godzinach, gdy grzeje ono najmocniej, czyli między 10 rano, a 15 po południu.

  • Noś kapelusz lub inne nakrycie głowy chroniące przed słońcem.

2
Traktuj swoją alergię na słońce jak oparzenie słoneczne.

Twoja wysypka, jest reakcją na słońce, tak samo jak reakcją na słońce jest oparzenie skóry. Traktuj więc wysypkę tak, jakbyś miał traktować oparzenie. Spróbuj schłodzić dane miejsce zimnym kompresem lub specyfikami w sprayach specjalnie na poparzenia. Aspiryna jest bardzo popularna i skuteczna, jeśli chodzi o łagodzenie bólu, ale lekarz może przepisać Ci coś innego, silniejszego. Możesz wypróbować również leki przeciwhistaminowe na swędzenie, lub leki zawierające kortykosterydy, aby pomóc skórze w powrocie do normalności.

3
Jeśli Twoja alergia nie jest tak bardzo rozwinięta, najczęstszym jej objawem będzie świąd skóry.

Możesz użyć przeróżnych żeli, kremów i sprayów, aby pozbyć się swędzenia. Są one tylko po to, aby złagodzić świąd, ale go nie leczą. Musisz więc udać się do lekarza po fachową poradę i lek.

4
Czasami dużo czasu upływa, zanim znajdziemy idealny dla nas lek.

Wiadomo, każdy organizm reaguje inaczej. Przy alergii na słońce musisz troszkę zmienić tryb życia i bardzo uważać na siebie. Możesz sobie pomóc i unikać wystawiania się na pełne słońce. Ale nic nie zastąpi konsultacji z lekarzem. Pamiętaj o tym.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane