struny do gitary

Jak wybrać struny do gitary?

Joseph - specjalista Tipy.pl
Regularna wymiana strun w gitarze to coś, o czym każdy dobry muzyk powinien zawsze pamiętać. Tutaj dowiesz się jak wybrać odpowiednie struny, aby zwiększyć do maksimum natężenie i czystość dźwięku. Uzyskanie perfekcyjnego dźwięku w gitarze akustycznej jest kombinacją dobrego sprzętu, talentu, techniki i praktyki. Ale struny i ich nastrojenie też odgrywają ważną rolę w jakości dźwięku.
Na co zwracać uwagę przy zakupie strun do gitary akustycznej? Są pewne fundamentalne czynniki, które musisz wziąć pod uwagę przy wyborze strun. Każdy z nich jest równie ważny. A są to cena, rodzaj struny, jej grubość, żądany ton i wiek gitary.
1

Cena. Jest to podstawowe kryterium. Nie ma sensu przepłacać, naprawdę. Możesz tego uniknąć odwiedzając przed zakupem różne sklepy, również te internetowe. Poczytaj fora. Nie daj się więc oszukać.

2

Rodzaj struny. Dla początkujących najlepsze będą struny nylonowe. Są bardziej miękkie i elastyczne. Nie wbijają się tak w palce i nie nadwyrężają ich. Jeśli kontynuujesz grę na gitarze akustycznej, nie zmieniaj rodzaju strun. Jeśli jesteś gitarzystą folkowym, również używaj strun nylonowych z zakończeniami. Są one ciut cięższe niż normalne nylonowe struny, dzięki czemu dużo lepiej gra się ten specyficzny rodzaj muzyki. Jeśli chodzi o grę szarpiąc struny, najlepsze będą te metalowe, ponieważ mają lepsze brzmienie

3

Grubość struny. Grubość struny odgrywa dużą rolę. Te grubsze mniej się niszczą, trudniej zrywają, ale też trudniej się je podciąga. Jeśli chcesz uzyskać ten sam dźwięk na cienkiej i na grubszej strunie, musisz bardziej naciągnąć strunę grubszą. Trzeba też będzie włożyć więcej siły, aby ją docisnąć do gryfu. Na super cienkich strunach gra się po prostu dużo lżej. Są idealne dla początkujących, ale nie gwarantują idealnego dźwięku. Struny cienkie dają już lepszy dźwięk. Najpopularniejsze wśród profesjonalnych muzyków są struny średnio grube. Są stabilniejsze, dają naprawdę dobrą jakość dźwięku. Najgrubsze struny są bardzo twarde i ciężko na nich grać na niektórych gitarach, ze względu na potrzebę położenia dużego nacisku na strunę, aby dociągnąć ją do gryfu. Liczby, które określają grubość strun są wyrażone w ułamkach cala, a to dlatego, że zaczęto je produkować w USA, a wszyscy wiemy, że Amerykanie mają swój system miar.

4

Pożądany ton. Niektórzy przy wyborze strun szukają określonego dźwięku. Każda struna ma jednak swoje właściwości. Struny z brązu mają czysty jasny ton, ale cechują się tendencją do blaknięcia. Struny z brązu fosforowego dają ciepły dźwięk, który dłużej trwa.

5

Wiek gitary. Nowe gitary są na tyle silne, że można na nie założyć praktycznie każdy rodzaj strun. Jeśli gitara nie jest nowiutka, powinno się uważać ze strunami. Najlepiej zakładać na nie struny cieńsze. Zaleca się też przetestowanie starej gitary zanim założy się na nią nowe struny. Jakość dźwięku może pozostawiać wiele do życzenia.

Powiązane porady

Związywanie słuchawek
Opakowanie na płytę

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Gitarzysta
08.12.2015
Bzdura totalna !! Kto to zaakceptował do publikacji ?
Gram na gitarze od lat i takich głupot długo nie czytałem !
Polecam wszystkim książkę z serii "Gitara dla Bystrzaków". i można wiele dobrego z niej wynieść.
Nickzz
04.08.2015
Ludzie, co za brednie!
dudi
05.09.2014
Takie nic nie wnoszące teksty powinny być usuwane z neta.
Basista
09.05.2014
Potwierdzam zdanie moich przedmówców. Poradnik napisany przez kogoś, kto nie ma pojęcia o tym instrumencie. Nazwałbym to nawet "laniem wody". Praktycznie zero merytorycznej treści. Mimo wszystko za wybraną tematykę daję te kilka gwiazdek na zachętę do doinformowania się w tej dziedzinie ;)
Marcin
29.05.2013
Wstęp o'k, reszta to bzdury. Proszę nie pisać na tematy o których nie ma pan pojęcia.
Gitarzysta
30.09.2012
Panie specjalisto Josephie! Mizerne pojęcie ma Pan na temat gitar. Zanim zacznie pan udzielać porad to należałoby się lepiej doinformować. Poza ładnym wprowadzeniem reszta to stek bzdur.