biznes lunch

Jak się zachować na biznes lunchu?
BillyBob - specjalista Tipy.pl

Lunch biznesowy to bardzo ważne spotkanie. Od tego jak zachowasz się podczas obiadu będzie zależało czy uda ci się pozyskać klienta, czy też nie. Jeśli twoje zachowanie będzie nieodpowiednie i mało profesjonalne, możesz stracić szanse na współpracę. Etykieta biznes lunchu nie ogranicza się tylko do spotkań z klientem lub potencjalnym wspólnikiem. Dobre zasady możesz wykorzystać także podczas oficjalnych spotkań towarzyskich, w których będziesz uczestniczyć, takich jak oficjalny bal czy obiad z szefem. Nieodpowiednie zachowanie może być powodem do niepokoju, kiedy przyjdzie czas na ocenę twojej pracy. Najgorsze co możesz zrobić to, popełnić błąd z powodu nieznajomości etykiety. Przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się jak zachować się podczas biznes lunchu.
1

Zanim wybierzesz się na lunch biznesowy, musisz nauczyć się kilku podstawowych zasad. Dzięki nim twoje zachowanie będzie odpowiednie, a goście nie poczują się urażeni.

2

Skup uwagę na swoich gościach i trzymaj się z dala od bujania w obłokach. Jeśli nie będziesz zwracać uwagi na swoich gości, mogą oni odczuć, że nie jesteś zainteresowany rozmową z nimi i mogą poczuć się urażeni.

3

Jeśli jesteś na lunchu ze swoim szefem bądź gośćmi, staraj się utrzymywać z nimi kontakt wzrokowy. Jeśli będziesz rozglądać się wokół po całej sali, goście pomyślą, że wolisz być gdzieś indziej, bądź z kimś innym.

4

Wybierając się na lunch biznesowy wyłącz telefon komórkowy lub ustaw go na tryb dyskretny. Jeśli telefon zadzwoni podczas rozmowy lub w trakcie obiadu, z pewnością was to rozproszy.

5

Nie wyciągaj na wierzch swojego telefonu komórkowego i nie sprawdzaj cały czas, czy nie masz jakichś nowych połączeń bądź wiadomości. Poprzez tego typu zachowanie goście poczują, że jesteś nimi znudzony i będzie to wszystkich rozpraszać. Jeśli musisz sprawdzić, czy nie masz nieodebranego połączenia, bądź ważnej wiadomości, zrób to pod pretekstem wyjścia do toalety.

6

Jeśli zapraszasz kogoś na lunch, nie zapomnij zapłacić rachunku. Jeśli jesteś gościem, pozwól zapłacić osobie, która cię zaprosiła. Jeśli spotkanie zostało zaplanowane przez obie strony, najlepiej ustalić kto zapłaci rachunek podczas podejmowania decyzji o miejscu i terminie spotkania. Wyraźny brak profesjonalizmu to czekanie, aż kelner sam przyniesie rachunek i spieranie się kto zapłaci.

7

Gdy nadejdzie czas na zamówienie posiłku, w żadnym wypadku nie podejmuj decyzji za swoich gości bądź szefa. Złóż zamówienie w ich imieniu tylko wówczas, gdy cię o to poproszą i w żadnym wypadku nie namawiaj ich do zjedzenia jakiegoś dania.

8

Zanim rozpoczniesz jedzenie, upewnij się, że rozłożyłeś na kolanach serwetkę. Jeśli upadnie ci ona na ziemię, nie schylaj się po nią i nie próbuj jej użyć ponownie. Po prostu poproś obsługę o świeżą.

9

Gdy kelner podaje posiłki, pozwól, aby twoi goście byli obsłużeni jako pierwsi. Jeśli sam nakładasz sobie jedzenie na talerz, upewnij się, że nie nakładasz go zbyt dużo. Zanim rozpoczniesz jedzenie, poczekaj aż wszyscy uczestnicy lunchu zostaną obsłużeni.

10

Ogólna zasada grzeczności obowiązująca podczas jedzenia – każdy je w taki sam sposób, tzn. jeśli twoi goście spożywają posiłek przy użyciu widelca i łyżki, ty powinieneś zrobić to samo. Postaraj się nie stukać sztućcami o talerz.

11

Jedząc zupę upewnij się, że trzymasz łyżkę wystarczająco blisko ust i sącz ją powoli. W żadnym wypadku nie siorb zupy i nie wkładaj całej łyżki do ust.

12
Trzymaj się tych kilku prostych zasad. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że nie urazisz ani gości ani gospodarza.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

mazury
12.04.2011
Badzo ciekawie napisane.