zapach potu

Jak usunąć zapach potu z ubrań?

PudzianPudzian - specjalista Tipy.pl
zapach potu
1 z 4
Letnie pocenie się jest poważnym problemem, nie tylko jeśli chodzi o dyskomfort. Pot pozostawia również swój zapach na ubraniach. A sól z potu połączona z antyperspirantem nie pachnie najlepiej. Przesiąknięte potem ubrania potrafią naprawdę brzydko pachnieć już kilka minut po założeniu. I nawet jeśli ubierzemy czystą koszulę, będziemy czuć ten zapach. Jakie są więc sposoby na usunięcie zapachu potu z ubrań?
1
soda oczyszczona

Brzydki zapach jest efektem działania bakterii. Zazwyczaj zostaje usunięty przez środki chemiczne w proszkach. Ale wszystko zależy od rodzaju proszku i od rodzaju wody, również od materiału. Soda oczyszczona pomaga regulować pH wody. Jeśli dodasz ½ szklanki sody oczyszczonej do każdego prania, detergenty będą pracować bardziej efektywnie i niszczyć bakterie. Soda, jako składnik naturalny, jest mniej szkodliwa dla środowiska niż środki syntetyczne, używane przez nas do niwelowania tego przykrego zapachu.

2
ocet winny

Aby poradzić sobie z przykrym zapachem potu na ubraniach można również zastosować ocet winny. Spryskaj nim ubrania pod pachami przed włożeniem ich do pralki. Ocet pomoże zwalczyć nie tylko przykry zapach, ale żółte plamy na ubraniach. Zneutralizuje również wydzielany przez ciało zapach, więc nikt już nie będzie się od Ciebie odsuwał, ani odwracał się za Tobą z tego powodu.

3
pranie
Możesz też namoczyć daną koszulkę w proszku do prania. Pozostaw na noc. Następnie mocz kilka godzin w płynie do płukania. Dokładnie wypłucz.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

ubrania pachnące stęchlizną
poduszki
specjalny woreczek do prania biustonosza

Podobne porady

Komentarze (18)

* Pola wymagane

Marecek
18.04.2016
Wszyscy piszący "wystarczy wyprać i się umyć"! Przy okazji obrażacie mnóstwo osób chorych i z zaburzeniami metabolizmu! Nie każdy urodził się zdrowy i z niepachnącym zestawem bakterii skórnych! Wystarczy zwykła nadmierna potliwość, żeby zmieniła się flora bakteryjna i ilość mikroorganizmów na skórze urosła tysiące, czy miliony razy. Jeśli jeszcze skóra - z powodu jakiejś choroby - wydziela dodatkowo substancje mogące być pożywką dla mikrobów, to jest to nie do opanowania!!! Mycie rzeczywiście może usunąć nawet 99,9 % flory bakteryjnej, tylko nikt nie mówi, że w ciągu 5 minut po myciu całość tej zmytej flory potrafi się samoczynnie odnowić do stanu początkowego! I porady w stylu dodaj octu, amoniaku, sody itp. - wy to stosujecie i wiecie do jakich materiałów można a do jakich nie wolno tych środków używać. No i "dodać" tylko ILE i JAK - faceci na 100% sypną na środek suchych ciuchów kupkę "na oko" i dopiero będą zalewać wodą - no i przepis na szybką wymianę garderoby gotowy.
ktoś
12.04.2016
Rozwalają mnie komentarze typu: wystarczy wyprać i się umyć. Po prostu genialne. Dla tych jaśnie oświeconych tłumaczę: codziennie biorę prysznic, codziennie świeża bluzka. Ale jedna bluzka i jeden sweter mają taką przypadłość, że po godzinie już śmierdzą. Przypuszczam, że to bakterie wchodzą w reakcję z pewnym syntetykiem. Spróbowałam dziś z octem - zobaczymy efekt.
ggghhh
20.01.2015
ałun wystarczy! polecam :)
jam
20.01.2015
To, co czujecie, to nie tylko zapach potu, a przede WASZE gazowe wydzieliny z żołądka. Pot też ma kwaśny odczyn, dlatego taki jest efekt. Niektórzy mają większy problem nieszczelności, dlatego wydaje im się bardziej odczuwalny..
Facet
19.01.2015
Panowie! Oprócz zwykłego mysia i dezodorantów golenie pod pachami! To nie oznacza zniewieścienia. Są kremy które likwidują zarost. Poza tym odrastające włosy nie kują.
.
19.01.2015
wyprać....
Życzliwa
19.01.2015
Zwykłe prasowanie zabija bakterie na ubraniach, odkaża i nie ma brzydkiego zapachu.
basia
19.01.2015
Najlepszym sposobem jest namoczenie ubran w rozpuszczonym w wodzie amoniaku,ok 1 godz.a potem normalnie wyprac.Reczniki ktore smierdza wilgocia czy inne ubrania bo dlugo schly tez. UWAGA , amoniak nie niszczy ubran i jego zapach szybko sie ulatnia ,a w przypadku kolorowych ubran, ubrania ozywia kolory i wygladaja jak nowe.
sebe
19.01.2015
A ja znam lepszy i prostszy sposób nazywa się dezodorant i sprawa załatwiona .
Demo
19.01.2015
Najlepszym sposobem na zapach potu z ubrania jest wrzucenie go do pralki i wypranie, potem prysznic i czyste ciuchy.