rysa na lakierze

Jak usunąć rysy na lakierze?

AndrzejAndrzej - specjalista Tipy.pl
Kiedy odkryjesz jakieś rysy na lakierze swojego samochodu, ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to spowodować dalsze uszkodzenia lakieru podczas ich usuwania. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak w bezpieczny sposób usunąć rysy ze swojego samochodu. Możesz być pewny, że zrobisz to naprawdę skutecznie.
P

* Polerka
* Spirytus salicylowy
* Lakier samochodowy
* Bezbarwny lakier
* Pistolet do lakieru
* Miękka szmatka
* Pasta do polerowania

1
Zbadanie rysy.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zbadać i ustalić typ oraz stopień uszkodzeń. To, co początkowo może wyglądać na głęboką rysę na lakierze, może być tylko niewielkim znakiem na powierzchni. Rysy mogą powstać na skutek uderzenia wózkiem sklepowym, czy zarysowania przez pachołek. Jednakże czasami zdarza się, że rysy są znacznie głębsze. W tym przypadku przejedź paznokciem po rysie, aby ocenić jak jest głęboka.

2
Czyszczenie.

Zacznij od oczyszczenia powierzchni, na której znajduje się rysa. Jest to niezbędny zabieg, mający na celu usunięcie z powierzchni wszystkich cząsteczek, które mogłyby spowodować dalsze uszkodzenia. Jeśli nie ma luźnych osadów na powierzchni lakieru, lekko przetrzyj go szczoteczką bądź szmatką. Możesz również użyć do tego celu miękkiej szmatki namoczonej w czystej wodzie z mydłem. Po tym zabiegu spłucz powierzchnię czystą wodą i wytrzyj do sucha szmatką. W ten sposób przygotujesz samochód do dalszych zabiegów.

3
Otarcia.

Otarcia powstają zazwyczaj na zewnętrznych warstwach lakieru samochodowego. Można je w łatwy sposób usunąć przy użyciu specjalnych środków, które możesz znaleźć w sklepach motoryzacyjnych. Na miękką szmatkę nałóż odrobinę spirytusu salicylowego bądź innego środka i rozcieraj go ruchem kołowym wokół zadrapania. Podczas całego zabiegu obserwuj jak zadrapanie znika. Gdy stanie się ono już niezauważalne, wykonaj ten sam proces z użyciem miękkiej szmatki zwilżonej wodą.

4
Rysy.

Jeśli obserwując rysę nadal możesz w niej dostrzec kolor twojego samochodu, oznacza to, że tylko zewnętrzna warstwa lakieru została uszkodzona. Aby ja zakryć wystarczy na zadrapanie nałożyć niewielką ilość lakieru samochodowego. Po wyschnięciu nałóż na powierzchnię pastę do polerowania i staraj się wyrównać kolor lakieru. Głębsze zadrapania odsłaniające blachę samochodu wymagają nieco więcej wysiłku, aby je zakryć. Lakier samochodowy w kolorze takim samym jak cała reszta pojazdu musi zostać nałożony bezpośrednio na rysę. Najlepiej gdy zrobi się to przy użyciu specjalnego pistoletu. Zanim przystąpisz do woskowania lub lakierowania, zastosuj pastę do polerowania. Dobrze sprawdzi się również polerka.

Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

eds
29.09.2016
to żeby udać się do lakiernika, żeby zamalował rysy to wiem bez waszego artykułu, oczywista oczywistość, myślałem że wymyślicie coś lepszego
ada
28.12.2015
Na rysy najlepsza pasta do zebów
ada
28.12.2015
Na rysy najlepsza pasta do zebów
MarcinK
06.11.2014
Probowałem nie jeden pisak, niestety na dłużczą mete nie jest to dobrze rozwiązanie, bo po umyciu auta wszystko wraca... korzystam ze środka ochronnego raptor u pol i tym naprawde jestem zadowolony...
regenerownia
14.05.2014
Ja też jestem ciekawa czy ten pisak działa?
martakali2889
04.03.2013
A czy ten reklamowany pisak z mango do zarysowań jest może skuteczny czy ktoś próbował?
Ja
22.10.2012
Usunąć rysę przez lakierowanie elementu na to sam bym nie wpadł. Dziękuję autorowi za tak przydatną informację
Mat
23.07.2010
Jeśli ktoś tego nie robił nigdy to nie polecam wypróbowywanie 'czy się uda' na własnym samochodzie. Do tego trzeba wprawy.