skurcz łydki

Jak zapobiegać skurczom łydek?

DafneDafne - specjalista Tipy.pl
skurcz łydki
1 z 9
Skurcze łydek łapią nas bez uprzedzenia. Często również podczas snu. Jeśli więc jesteś podatny na tego typu dolegliwości, musisz coś z tym zrobić. Może myślisz, że nic już z tym nie można zrobić, ale mylisz się. Nawet jeśli skurcze nie znikną całkiem, to będą występować dużo rzadziej.
1
sposoby na skurcze łydek - krok 1
Do skurczu dochodzi wtedy, gdy pewne mięśnie w łydce nagle się ze sobą stykają. W wyniku tego odczuwasz nagły i bardzo intensywny ból. Na szczęście, większość skurczy łydek trwa kilka sekund, czasami minut. Mogą się one również niestety pojawić w nocy i zaskoczyć nas podczas snu.
2
sposoby na skurcze łydek - krok 2

Pamiętaj, że kiedy organizm nie jest odpowiednio nawodniony, skurcze mogą wystąpić częściej. Po prostu zwiększ dzienne przyjmowanie wody. Dzięki niej, intensywność skurczy, a nawet ich ilość będzie mniejsza. Jeśli skurcze często nachodzą Cię w nocy postaraj się wypić szklankę wody przed snem. Bardzo ważne jest, aby pamiętać o wodzie w czasie ćwiczeń. Pij wodę regularnie przed wysiłkiem, po nim, ale przede wszystkim w czasie ćwiczeń.

3
sposoby na skurcze łydek - krok 3

Skurcze łydek mogą też być wynikiem zmian w programie ćwiczeń, który obrałaś. Jeśli dodajesz nowe elementy, właśnie na mięśnie nóg, lub jeśli zwiększyłaś liczbę wykonywanych powtórzeń 'starych' ćwiczeń, może dojść do skurczy. Możesz skonsultować się z trenerem, aby wyznaczył Ci odpowiednie dla Ciebie ćwiczenia.

4
sposoby na skurcze łydek - krok 4

Jeśli zaczynasz nową serię ćwiczeń, lub jeśli w ogóle zaczynasz ćwiczyć pamiętaj o rozgrzewce i prawidłowym rozciąganiu. Brak rozciągania może doprowadzić do jeszcze poważniejszych skurczy. Nie przeciążaj też mięśni, ćwicz tyle na ile Cię stać, z czasem zwiększając intensywność i liczbę ćwiczeń i powtórzeń. Pamiętaj o starym przysłowiu: 'Nie od razu Rzym zbudowano'. Tą samą zasadę możesz zastosować tutaj. Zawsze powoli powinno się zwiększać intensywność ćwiczeń.

5
sposoby na skurcze łydek - krok 5

Upewnij się, że masz odpowiednie buty, które utrzymują stopę w prawidłowej pozycji i nie wywierają na nią dużego ucisku. Muszą być wygodne. Jeśli codziennie nosisz szpilki, na przykład do pracy, lub jeśli nosisz różne rodzaje butów w ciągu tygodnia, może to być przyczyną skurczy. Po domu zawsze noś wygodne pantofle. Daj nogom odpocząć.

6
sposoby na skurcze łydek - krok 6

Skurcze łydek mogą też być wynikiem braku potasu. Zwiększ więc dzienną dawkę potasu w diecie. Jedz na przykład więcej bananów i octu jabłkowego (zmieszaj dwie łyżeczki octu jabłkowego ze szklanką ciepłej wody). Jeśli chcesz możesz przyjmować potas w tabletkach. Skonsultuj się najpierw ze swoim lekarzem rodzinnym. Zbadaj poziom potasu i elektrolitów we krwi.

7
sposoby na skurcze łydek - krok 7

Weź ciepły prysznic przed snem. Staraj się nie stać zbyt dużo przed snem, nie chodzić po schodach ani nie ćwiczyć na kilka godzin przed snem.

8
sposoby na skurcze łydek - krok 8

Aby sobie ulżyć w bólu masuj łydkę. Jeśli to nie pomaga spróbuj rozciągnąć mięsień lub wstać. Jak już skurcz minie, przyłóż do mięśni ciepły okład lub weź gorący prysznic.

?

Wskazówki
* Skurcze łydek zdarzają się częściej osobom z nadwagą. Rozważ więc zrzucenie kilku kilogramów.
* Jeśli masz prace siedzącą wykonuj ruchy okrężne stopami, napinaj mięśnie, unoś pięty i opuszczaj. Rób sobie przerwy.
* Codziennie poświęć przynajmniej minutę lub dwie na rozciąganie mięśni nóg.
* Bardzo często powtarzające się skurcze mogą być oznaką choroby. Bezwzględnie konsultuj się z lekarzem.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (14)

* Pola wymagane

Henryk
21.11.2016
Ja ( 70 I) zjedzenie jednego banana na dwa dni załatwia sprawe skurczów mięśni w 100%
nosleep
12.06.2015
Jeśli macie problemy ze skurczami, to swiadczy o niskim poziomie magnezu i potasu w organizmie. Na skurcze polecam chela-mag b6 skurcz – działa naprawdę błyskawicznie oraz kosztuje grosze. Pozdrawiam!
miałam i wiem
19.03.2015
A czasem trzeba witaminę D3. Najlepiej brać ją, wapń i magnez.
No i moczyć się w soli magnezowej, dotleniać!!! Odkwaszać organizm dietą.
yshshsh
19.03.2015
skurcze lydek to tez zakrzepica zylna
maic
19.03.2015
Od wypadku, ktory mialem kilka lat temu mam ciegle skurcze w nogach. Wymowka lekarzy, to ta , ze za malo ruchu, poprzerywane nerwy itd. Tak meczylem sie do ostatniej wizyty u nowej lekarki, ktora przpisala mi bicarbonat, jak to powiedziala, by odkwasic troche krew. W ciagu dnia popijam dodatkowo w domu Natronbicarbonat, a wiec zwykla sode i sa zmiany miesien lydki jest naprezony, ale to nie jest skurcz. Bede to brac dalej i obserwowac.
marcin
19.03.2015
co to maja byc za rady, same ogólniki ktore nawet dzieci znają
Majka
19.03.2015
sztuczne w aptece wyrzućcie do kosza szkoda forsy i zdrowia - każdego dnia jedz orzech laskowe, włoskie albo migdały parę sztuk tj. około 6 wystarczy dla zdrowia i dla magnezu...
Rhumek
19.03.2015
Porady genialne......az mnie zatkalo....i dostalem ....skurczu.....
Daphne jest absolwentka czego??? Z mojego doswiadczenia wynika, ze nie woda i potas tylko magnez
Coz.....durny jestem ale przynajmniej nie cierpie....
hh
19.03.2015
To wapno czy magnez? To bzdura,jem wapno,magnez i nie pomaga.l
gamoń
19.03.2015
Jest to tak głupi artykuł jak interia.pl TĘPOTA