panele podłogowe

Jak kłaść panele podłogowe?

Larry - specjalista Tipy.pl
Jest wiele metod na położenie paneli. My jednak zaprezentujemy jedną z najprostszych, z którą poradzi sobie dosłownie każdy, kto ma jakieś pojęcie do czego służy młotek. Potrzebujesz tylko odrobinę cierpliwości, uporu i chęci. Powinno się pamiętać, aby paneli nie kłaść zaraz po kupnie. Najlepiej odczekać kilka dni. Przez ten czas panele powinny leżeć w pomieszczeniu, w którym będziesz je kłaść. Pewnie zapytasz po co? A no po to, aby się zaaklimatyzowały. Zdejmij z nich folię, ale nie zdejmuj taśm, którymi są związane. Po kilku dniach możesz już je układać. Jak? Oto odpowiedź.
P

* zmiotka i szufelka,
* ołówek stolarski,
* nożyk do cięcia,
* wiertarka,
* gwoździe do twardego drewna,
* gwoździarka,
* młotek gumowy,
* piła okrągła.

1
Jak się przygotować do kładzenia paneli? Po pierwsze trzeba być ostrożnym, ponieważ położenie paneli to robota na lata, a nie na chwilę. Po pierwsze wynieś wszystkie meble z danego pomieszczenia. Jeśli coś jest wbudowane w podłogę, będziesz musiał ułożyć panele wokoło. Nie jest to najłatwiejsza rzecz do zrobienia, ale jakoś sobie trzeba poradzić. Jeśli układasz panele na cemencie lub innej powierzchni, z której może przenikać wilgoć, lub która jest po prostu nierówna użyj specjalnych mat pod panele, oferowanych przez producentów. Możesz też położyć izolację z płyt filcowych, pilśniowych lub korkowych. Jeśli układasz panele na startej podłodze musisz podciąć część ościeżnicy i drzwi. W tym celu połóż panel na już przygotowanej podłodze, żeby zmierzyć, ile trzeba odciąć.
2
Pierwszą deskę panelową połóż w rogu pomieszczenia. Obydwie jej strony z wpustem muszą znajdować się przy ścianie. Między ścianą, a panelem powinna być mała szczelina, około 1-2 centymetra.
3
Dodawaj kolejne panele. Jeśli ostatni panel nie mieści się cały i rząd paneli nie kończy się równo z ostatnim panelem, trzeba będzie go przyciąć. Ułóż w rzędzie dany panel i za pomocą ołówka stolarskiego zaznacz miejsce, w którym powinieneś go uciąć.
4
Za pomocą wiertarki zrób małe dziurki i włóż w nie gwoździe. Przytwierdzisz w ten sposób panele do podłoża.
5
Teraz weź odciętą część z panelu, który kończył poprzedni rząd i zacznij nim kolejny. Może Ci się to wydawać na początku dziwne, ale koniec końców - efekt będzie zdumiewający.
6
Kontynuuj w ten sam sposób układanie kolejnych rzędów. Jeśli potrzeba, użyj gumowego młotka, aby panele dobrze na siebie zachodziły. Jednak uważaj, aby nie uderzać zbyt mocno, żeby nie wybić paneli. Pamiętaj, że po ułożeniu trzech rzędów panele należy ścisnąć za pomocą klamer montażowych i pozostawić na kilka godzin. Dopiero wtedy układaj kolejne rzędy.
7
Najtrudniej położyć ostatni panel. Bądź więc dokładny w wycinaniu i dopasowywaniu go do reszty.
8
Po ułożeniu paneli odczekaj około 12 godzin, aby podłoga się 'ułożyła'. Następnie wyczyść ją.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Co zrobić żeby łóżko nie skrzypiało
regulacja okien
półka z przyprawami

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kasikk
04.06.2015
Porady godne uwagi, zwykle jednak tym zajmuje się fachowiec, dla mnie ważniejsze które wybrać i czym się kierować http://artelis.pl/artykuly/65252/Drewno-wraca-do-lask