kolka u dziecka

Co robić gdy dziecko ma kolkę?

JudytaJudyta - specjalista Tipy.pl
Kiedy Twoje dziecko ma kolkę, może Ci – jako rodzicowi - być bardzo ciężko funkcjonować. Trzeba dostosować się do dziecka i pomóc mu na wszelkie możliwe sposoby. Kolka jest ściśle powiązana z zaburzeniami funkcjonowania układu pokarmowego, spowodowana gazami i ciągłym bólem, przez który dziecko nieustannie płacze. Kolka niemowlęca tak jak się sama pojawia, tak i sama znika. Zazwyczaj około trzeciego-czwartego miesiąca życia dziecka. Poniżej podaję kilka sposobów na złagodzenie kolki.
1
Połóż dziecko bardzo ostrożnie na swoich kolanach, twarzą do podłogi. Delikatnie oklepuj plecki.
2
Połóż dziecko na plecach i chwyć stopy dziecka w dłonie, zaciskając je niejako w klamrę. Dziecko będzie instynktownie odpychać się od Ciebie. Ale nie zmuszaj dziecka do pchania, powinno samo zacząć. Możesz ewentualnie dziecku nakierowywać nóżki, aby wykonywało coś w rodzaju rowerka.
3
Połóż dziecko na brzuszku i okrężnymi ruchami na zmianę z poklepywaniem pocieraj jego plecki.
4
Wybierz się z dzieckiem na przejażdżkę. Pomoże mu to zasnąć.
5
Weź dziecko na ręce i połóż na sobie, na klatce piersiowej. Przytul dziecko i głaszcz po pleckach.
6
Śpij z partnerem na zmianę. Jest to bardzo ważne, ponieważ oboje musicie być wyspani i w miarę wypoczęci. Ustalcie więc dyżury.

Powiązane porady

Dziecko w rożku
kolka u dzieci
niemowlę

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

mamusia
21.12.2010
a nam pomogły Niemieckie kropelki SAB SIMPLEX.Można je zamówić przez internet ok 40zł butelka. Bez tych kropelek nie dali byśmy sobie rade z koleczkami- są naprawdę rewelacyjne i całkowicie bezpieczne dla maluszka.
ElaLovela
17.12.2010
Kolka to jedna z najczęstszych dolegliwości noworodków i małych niemowląt. Mimo że nie ma pewnych sposobów na kolkę, warto wypróbowywać każdy z nich. Nawet jeśli nie uda się sprawić, że kolki miną, maluch może dzięki naszym staraniom spokojniej je znosić. Co o nich sądzicie?Aby zapobiegać :
• pamiętajcie, aby po każdym karmieniu potrzymać maluszka tak, by mu się odbiło – to pozwala uwolnić gazy z brzuszka
• kilka razy dziennie masujcie brzuszek malucha, wykonując dłonią okrężne ruchy zgodnie z ruchem wskazówek zegara
• gdy maluch leży, delikatnie zginajcie i prostujcie nóżki, robiąc tzw. rowerek
• jeśli mama karmi piersią, warto wyeliminować z diety ostre przyprawy, orzechy, czekoladę, czy też zastosować dietę bezmlecznąPodczas ataku ulgę może przynieść:
• noszenie malucha brzuszkiem przytulonym do brzucha mamy czy taty, na przykład w chuście, i jednoczesne masowanie plecków
• ciepła kąpiel
• ciepły kompres z tetrowej pieluszki położony na brzuszek (aby rozgrzać pieluszkę, można wyprasować ją żelazkiem)
• ogrzewanie brzuszka ciepłym powietrzem z suszarki
• jazda samochodem
• noszenie, tulenieEla
----
Reprezentuję markę Lovela. W przypadku pytań, chętnie pomogę.
marfanka
08.11.2010
U nas bardzo pomocne okazały się polecone przez pediatrę czopki viburcol. Jest to bezpieczny homeopatyczny preparat, który działa przeciwbólowo i uspokajająco.