chrzest

Jak zorganizować chrzciny?
Faustyna - specjalista Tipy.pl

Każdy może być ochrzczony, niezależnie od wieku. Najczęściej jednak chrzci się małe dzieci, niedługo po urodzeniu. Niezależnie jednak od scenariusza, jest to radosne wydarzenie i trzeba je jakoś uczcić. Dużo wcześniej zastanów się kto powinien zostać matką chrzestną, a kto ojcem chrzestnym dziecka. Jest to bardzo ważny wybór. Te osoby będą czynnie uczestniczyć w życiu Twojego dziecka, będą jego modelem do naśladowania oraz będą pilnować, aby dziecko było wychowywane w wierze, w której zostało ochrzczone i kierowało się w życiu jej zasadami. Jeśli chodzi o sam chrzest, to zazwyczaj najpierw się idzie do Kościoła (lub innych miejsc – zależnie od wyznania), a następnie rodzina, przyjaciele i zaproszeni goście udają się na małe przyjęcia bądź poczęstunek. Jak zorganizować to wszystko, aby się nie pogubić oraz, żeby wszyscy goście jak i organizatorzy byli zadowoleni?
1
Zdecyduj, czy chcesz przyjąć gości w domu, czy w restauracji. Tak samo ważne jak załatwienie formalności w Kościele, jest wcześniejsze pomyślenie o przyjęciu. Dobrze jeśli rodzice chrzestni czynnie zaangażują się w pomoc.
2
Wybierzcie jedną lub dwie osoby, które będą się zajmowały fotografowaniem tego wydarzenia. W ten sposób, każdy będzie znał swoje miejsce i nikt się nie będzie nikomu plątał pod nogami z aparatem.
3
Najlepszymi dniami na chrzciny są soboty i niedziele. Są to dni wolne od pracy i na pewno większość gości będzie miała czas, żeby przyjechać. Mimo wszystko, gości powinno się zawiadomić o planowanym chrzcie z wyprzedzeniem, aby nie mieli żadnych planów.
4
Jeśli organizujecie małe przejęcie w restauracji, nie macie tyle rzeczy na głowie. Po prostu trzeba się wcześniej spotkać z restauratorem i uzgodnić wszystkie szczegóły. Gorzej, gdy chcecie przyjąć gości w domu. W tym wypadku musicie sami zadbać o wszystko. A połączenie tego z opieką nad niemowlakiem może być trudne. Poproście kogoś o pomoc, najlepiej rodziców chrzestnych. Ustalcie kto robi ciepłe dania, kto zadba o przystawki, ciasta, nakrycie do stołu, obsługiwanie gości. O wszystkim trzeba pomyśleć wcześniej, aby nie było potem zamieszania.
5
Jeśli na chrzcinach będzie rodzina, która się dawno nie widziała na pewno będą chcieli ze sobą porozmawiać, a ciężko tak przy stole, ze wszystkimi i daleko od niektórych osób. Możesz rozwiązać ten problem ustawiając stół szwedzki. W ten sposób każdy będzie mógł się swobodnie przemieszczać i nawiązywać rozmowy bez przeszkadzania innym.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Ola
29.01.2019
Bardzo trafne sugestie. Warto też wspomnieć o zaproszeniach na tę właśnie uroczystość- jest to coraz bardziej popularne i miłe dla gości. Moja siostra, która organizowała chrzciny swojej córeczki całkiem niedawno, wybrała naprawdę śliczne zaproszenia - klasyczne i eleganckie.