dżem śliwkowy

Jak zrobić dżem śliwkowy?

summer - specjalista Tipy.pl
Czas na śliwki! Ruszajmy więc do swoich ogrodów lub pobliskich warzywniaków i zaopatrzmy się w te wspaniałe owoce, zanim się skończą. Jeszcze lepszym sposobem jest zamknięcie śliwek w słoikach, aby móc się nimi cieszyć również zimą.
P

* 1,3 kg śliwek (obojętnie jaki rodzaj),
* 1/2 szklanki wody,
* 1 łyżka soku z cytryny,
* 7 1/2 szklanki cukru,
* ok. 80g żelatyny lub cukru żelującego.

1
Umyj śliwki i usuń z nich pestki.
2
Wrzuć je razem z wodą i sokiem z cytryny do dużego garnka. Doprowadź do wrzenia na średnim ogniu, często mieszając. Przykryj. Zmniejsz ogień na mały. Gotuj tak przez około dziesięć minut, co jakiś czas mieszając, dopóki owoce nie zmiękną.
3
Dodaj cukier i zamieszaj. Nie wrzucaj od razu całej ilości cukru. Wszystko zależy od tego, czy masz słodkie czy kwaśne śliwki oraz jaki smak dżemu chcesz uzyskać. Dodawaj więc cukier stopniowo co chwilę sprawdzając smak dżemu. Może nie będziesz potrzebować wskazanej ilości cukru.
4
Podkręć ogień. Ciągle mieszaj. Dodaj żelatynę. Cukier powinien się rozpuścić. Doprowadź do wrzenia. Gotuj przez minutę, następnie zdejmij garnek z ognia. Pozostaw na minutę i zdejmij pianę, która się wytworzyła.
5
Wlej dżem do wyparzonych słoików, pozostawiając ok. 1/8 objętości wolnego miejsca. Przetrzyj brzegi słoiczków ścierką i zakręć.
6
Włóż słoiki do garnka z wodą. Podzielaj je od siebie ściereczkami, aby słoiki się nie stykały ze sobą. Mogłyby pęknąć. Doprowadź do wrzenia. Gotuj przez pięć minut. Zakręć gaz. Pozostaw do wystygnięcia. Gotowe!

Powiązane porady

dżem jabłkowy
podwidła śliwkowe
jajka kiszone

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

malinka
04.08.2015
czy autor leczy się na głowe? podając takie proporcie owoców (w tym wypadku słodkich) i cukru powinien koniecznie zacząć!