jajka kiszone

Jak zrobić jajka kiszone?
DafneDafne - specjalista Tipy.pl

Jajka kiszone – albo się je kocha, albo nienawidzi. Dla tych, którzy należą do tej pierwszej grupy, przygotowałam super przepis na jajka kiszone na ostro. Jajka są pycha! Nie tylko jest to przepis na najlepsze kiszone jajka, jakie kiedykolwiek jadłam, ale również najlepiej się prezentujące. Słoiki z takimi jajkami wyglądają bajecznie. Zachęcam Was więc do spróbowania mojego przepisu.
P

* 8 jajek,
* 2 szklanki octu,
* 1/2 szklanki wody,
* 1/2 szklanki cukru,
* 1 łyżeczka soli,
* 1 łyżeczka przyprawy do kiszenia,
* 1 łyżeczka czerwonej papryki w płatkach,
* 4-5 ząbków czosnku,
* laska cynamonu,
* 2-3 papryki habanero (pomarańczowe),
* 1/2 czerwonej papryki,
* kilka pierścieni cebuli,
* 2-3 zielone papryczki jalapeno (opcjonalnie).

1
Ugotuj jajka na twardo. Najlepszą metodą na gotowanie jajek jest włożenie ich do zimnej, dobrze posolonej wody i dopiero wtedy powinno się je postawić na ogniu. Jak woda zakipi skręć ogień i przykryj garnek pokrywką. Zdejmij z ognia po piętnastu minutach. Wystudź.
2
Papryczki pokrój w cienkie plasterki. Włóż wszystkie wyżej wymienione składniki zalewy (oprócz jajek) do garnka. Doprowadź do wrzenia. Gotuj przez 10-15 minut, co jakiś czas mieszając.
3
Usuń zalewę z ognia. Wyłów kilka plasterków papryczki/cebuli/przypraw i włóż do przygotowanego wcześniej, wyparzonego słoika. Następnie włóż 3 jajka (lub mniej jeśli masz małe słoiki). Wyłów z zalewy znów kilka plas' papryki/cebuli/przypraw. Dodaj kolejne jajka. Kontynuuj, aż zużyjesz wszystkie jajka i składniki zalewy.
4
Następnie zalej wszystkie składniki zalewą. Dokładnie zakręć słoiki. Wystudź.
5
Włóż słoiki do lodówki na 2-3 tygodnie. Nie jest to może zbyt krótki czas, ale warto poczekać. Smacznego!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

garllic
19.01.2012
Toć to marynowanie a nie kiszenie.Za marynowanie 5 z plusem za kiszeni 2 z!. Proponuję spróbować utopence. Pycha. Pozdrawiam.