W co się bawić z dzieckiem gdy pada deszcz?
JudytaJudyta - specjalista Tipy.pl

Są takie dni, gdy ciągle pada deszcz. Nie wyślemy wtedy dziecka na podwórko, nie wyjdziemy z nim na spacer do parku czy na huśtawki. Trzeba mu jakoś zorganizować czas w domu. A dobrze wiemy, że dzieci się szybko nudzą. Więc nie jest to bardzo prosta sprawa. Bardzo często zdarza się tak, że my sami nie wiemy co robić, gdy już trzeci dzień z rzędu leje i nie zanosi się na poprawę. Poniżej przedstawiam więc kilka propozycji na deszczowe dni. Powinno pomóc, lub zainspirować.
1

Film. Obejrzyj jakiś długo odkładany z powodu braku czasu film. Dziecku też możesz coś zapuścić. Owiń się w koc, zrób sobie ciepłą herbatę lub kawkę i zasiądź przed telewizorem. Odrobina lenistwa nikomu jeszcze nie zaszkodziła.

2

Gry. Jest to kolejna propozycja z tych oczywistych. Jest teraz tyle gier do wyboru, że naprawdę nie jest ciężko znaleźć coś odpowiedniego. Najważniejsze, żeby kontrolować do jakich treści dziecko ma dostęp. Możecie też zagrać razem. Uważaj tylko, aby dziecko nie popadło w nałóg.

3

Zabawa w deszczu. Większość dzieci lubi bawić się na deszczu, biegać po kałużach, łapać krople deszczu. Zaopatrzcie się więc w kalosze, płaszcze przeciwdeszczowe i wyjdźcie na zewnątrz. Nie róbcie z deszczu katastrofy, przecież jest potrzebny naszej Ziemi tak samo jak i słońce. Wykorzystajcie więc go.

4

Przebieranki. Możesz poprzebierać się z dzieckiem. Twoja córka na pewno od dawna marzy, żeby założyć Twoje buty i pomalować usta Twoją szminką, a syn chciałby przymierzyć krawaty taty. Pozwól im. Poprzebierajcie się i zabawcie w bal, albo księżniczki i królewiczów. Będzie super.

5

Puzzle. Wreszcie macie czas na chwilę skupienia. Wykorzystajcie ją na ułożenie puzzli. Nie tylko pobudzą wyobraźnie, ale zmuszą i Ciebie i dziecko do myślenia. A to przecież nie jest złe, prawda?

6

Zbudujcie fort. Może być z tego niezła zabawa. Za pomocą krzeseł, poduszek, koców czy stołu możecie wybudować wspaniały fort! Pozwólcie ponieść się wyobraźni.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

arimor
25.01.2013
możecie poczytać dzieciom bajki, pobawić się w "pchełki" kolorowymi guzikami, powycinać z ciasta proste ciasteczka o zabawnych kształtach, upiec je i ozdobić kolorowym lukrem albo pobawić się w poszukiwaczy skarbu, chowając gdzieś jakiś mały "skarb" np. batonik czy ładny breloczek albo kamień owinięty w kawałek materiału zawiązany wstążką i dając dziecku zagadkowe wskazówki do jego odnalezienia. Możecie także robić naszyjniki z makaronu o ciekawym kształcie, ustawiać razem z dzieckiem jak największe wieże z kart i bawić się w "efekt" domina, układając długie zygzaki z klocków, które przewrócą się później za jednym pchnięciem.
mil2k
24.01.2011
u nas sprawdza sie ciastolina, wyklejanki, malowanki, ksiazeczki i najlepsze - gry, ukladanki, zgadywanki, quizy w rodzaju "Bystrego oczka", "Encyklopedii dla malucha"