dietetyczne jedzenie

Co jeść żeby schudnąć?

MahrianMahrian - specjalista Tipy.pl
Na pewno nie raz zastanawiałaś się nad zrzuceniem kilku kilogramów, ale nie masz silnej woli, żeby wytrzymać na jakiejś diecie dłużej niż tydzień. Jednak nie łam się. Nie musisz przechodzić na drakońskie diety, żeby uzyskać pożądany efekt. Wystarczy jeść z umiarem odpowiednie produkty. Jakie? Listę niektórych z nich znajdziesz poniżej.
1

Jajka. Ważne, aby były to jajka ekologiczne, nieprzetworzone. Są dużo zdrowsze. Jajka wypełniają nam żołądek i dają poczucie sytości. Są dobrym źródłem protein i zawierają aż trzynaście różnych witamin i minerałów, na przykład witaminę D. Jedz jajko na twardo na śniadanie.

2

Grzyby. Użyj ich zamiast mięsa w sosach lub sałatkach. Są sycące i 'zabijają' mnóstwo kalorii. Są bogatym źródłem germanu, który zwiększa zawartość tlenu w organizmie. Zawierają bardzo mało kalorii i dużo witaminy B.

3

Fasola. Wstrzymuje apetyt pobudzając odpowiedzialne za niego hormony. Jest ważnym źródłem białka roślinnego i ma bardzo mało tłuszczu. Bogata jest w żelazo, fosfor, wapń, magnez i witaminy z grupy B. Fasola wolno się trawi, dzięki czemu dłużej czujemy się syci i nie mamy ochoty na kolejny posiłek, co pomaga schudnąć.

4

Czerwona papryka. Świeża ma w sobie więcej witaminy C niż cytryna. Jest zalecana w dietach ze względu na niską kaloryczność.

5

Oliwa z oliwek. Bogata w witaminy A, D, E oraz K. Wspaniale oczyszcza i reguluje procesy trawienia. Ponadto zapobiega tworzeniu się wolnych rodników.

6

Orzechy. Zawierają duże ilości białka i protein. Dają uczucie sytości. Są bogate w kwasy omega-3 , witaminę E, potas i fitochemikaliów. Dzięki jedzeniu kilku orzechów każdego dnia możesz ograniczyć kalorie nawet o 200 dziennie. Poza tym są one dobre na serce.

7

Świeże warzywa. Bardzo potrzebne w zdrowej diecie. Spożywając regularnie świeże warzywa i zastępując nimi słodycze i fast foody możesz stracić o 25% więcej wagi niż ludzie, którzy tylko ograniczyli słodycze i fast foody, nie zastępując ich warzywami. Ponadto, świeże warzywa zawierają dużo magnezu, wapnia i potasu, które są ważne przy obniżeniu ciśnienia krwi.

8

Zupy. Dzięki zaczynaniu posiłku od zupy możesz zjeść nawet 20% kalorii mniej. Zupa jest wspaniałym wypełniaczem.

9

Owsianka. Szczególnie polecana osobom, które chcą stracić troszkę tłuszczyku na brzuchu i w jego okolicach. Jest ona bardzo bogata w witaminy z grupy B. Pełne ziarna dodadzą Ci energii.

10

Zielona herbata. Dzięki niej możesz ćwiczyć dużej i spalić więcej kalorii. Oczyszcza organizm z toksyn. Picie pięciu szklanek zielonej herbaty dziennie pozwala stracić dwa razy więcej wagi, zwłaszcza na brzuchu i w jego okolicach.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

para na rowerze
odchudzanie po 40
dziecko jesienią

Komentarze (0)

* Pola wymagane