swędzenie skóry

Jak złagodzić swędzenie skóry?

JanisJanis - specjalista Tipy.pl
Swędzenie skóry jest bardzo denerwujące, a ciągłe jej drapanie może prowadzić do infekcji. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się jak łagodzić swędzenie skóry domowymi sposobami.
P

* Mąka kukurydziana
* Soda oczyszczona
* Żel aloesowy
* Płatki owsiane
* Mleko skondensowane
* Balsam
* Letnia kąpiel

1

Swędzenie skóry jest bardzo frustrujące i denerwujące. Ważne jest, aby uniknąć drapania swędzącej skóry, w przeciwnym razie można doprowadzić do rozwoju infekcji. Gorąca kąpiel i prysznic tylko nasilają objawy. Kąpiel w letniej wodzie pomoże ci ochłodzić skórę i zmniejszy uczucie swędzenia. Połóż się w wannie i wypełnij ją niezbyt ciepłą lub letnią wodą.

2

Istnieje wiele naturalnych składników, które można dodać do letniej kąpieli, aby złagodzić swędzenie skóry i wspomóc jej gojenie. Możesz dodać składniki pojedynczo lub połączyć kilka na raz. Mleko posiada kojące właściwości, a zawarte w nim aminokwasy działają korzystnie na swędzącą skórę. Do kąpieli możesz dodać jedną puszkę skondensowanego mleka, a następnie kąpać się przez co najmniej 20 minut. Możesz również połączyć skondensowane mleko z 2 szklankami płatków owsianych i dodać je do kąpieli lub każdy z tych składników zastosować osobno.

3

Jeśli nie masz pod ręką skondensowanego mleka lub płatków owsianych, dodaj do letniej kąpieli sodę oczyszczoną lub mąkę kukurydzianą. To przyniesie natychmiastową ulgę. Przygotuj około ½ szklanki sody oczyszczonej lub mąki kukurydzianej i wsyp do wanny wypełnionej letnią wodą. Wejdź do wanny i kąp się przez co najmniej 20 minut.

4

Po kąpieli w wannie spłucz ciało chłodnym prysznicem. Upewnij się, czy woda nie jest zbyt gorąca. W przeciwnym razie skóra ponownie zacznie swędzieć. Nie szoruj ciała, delikatnie spłucz je strumieniem letniej lub chłodnej wody.

5

Po ochłodzeniu skóry swędzenie powinno całkowicie ustąpić. Wyjdź z wanny i poczekaj, aż skóra samoczynnie wyschnie na powietrzu lub osusz ją delikatnie przykładając ręcznik. Jeśli posiadasz skórę wrażliwą, wybierz ręcznik wyprany bez użycia silnych detergentów i upewnij się, że nie jesteś uczulona na zastosowany proszek lub płyn zmiękczający. Nigdy nie pocieraj energicznie skóry po kąpieli.

?

Wskazówki
* Aloes działa kojąco na swędzącą skórę. Najlepiej jeśli aplikujemy sok prosto z rośliny. Po prostu przełam liść aloesu i potrzyj nim swędzące obszary ciała.
* Jeśli chcesz poczuć szybką ulgę, połóż na twarz wilgotną szmatkę lub zawiń w ręcznik kostki lodu i przyłóż je do swędzących miejsc.
* Jeśli chcesz złagodzić swędzenie po ugryzieniu komarów, z wody i sody oczyszczonej przygotuj papkę i załóż ją na ten obszar.
* Jeżeli często zmagasz się z chorobami skórnymi lub alergią, wypróbuj olej arganowy (do kupienia tutaj). To jeden z najskuteczniejszych naturalnych środków na problemy skórne.
* Nie drap swędzącej skóry, gdyż zwiększasz szanse na powstanie zakażenia. Jeśli skóra w tym miejscu staje się czerwona, oznacza to, że powstał stan zapalny i należy skontaktować się z lekarzem.

Powiązane porady

Leczenie trądziku
trądzik wieku dojrzałego
trądzik na ciele

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

juskoz
23.11.2016
do nawilzenia skory, a prawdopodobnie mamy do czynienia z atopową skórą- emolienty. Ich skald to combo olejów- takze oliwka przy tym wypada marnie. Ja uzywam do suchej skory emolientow Eloderm. Kupilam w aptece, bo te drogeryjne kosmetyki niestety nie daly rady. Warto poczytac: http://www.eloderm.pl/emolienty-kategoria-2/emolienty-dlaczego-warto-stosowac-je-u-doroslych/
inamil
14.11.2016
Ostanio lekarz mi polecił proszke do dezynfekcji prania, ktory zabija wirusy, grzyby i alergeny siedzące w pościeli i ubraniach. to też może jest sposób. ;)
oliwia
29.02.2016
dlaczego swędzii??
slawko
07.01.2015
Ale ironia losu :-)
ja wlasnie kupilem sobie olej arganowy i okazalo sie, ze mam na niego uczulenie i dlatego trafilem na ta strone :-)

Do nawilzania skory polecam tez oliwe z oliwek, mozna kupic w spozywczym.
bookbis
26.09.2014
Różne preparaty próbowałam ale najlepsza jest oliwka dla dzieci z wit F