diorama

Jak zrobić dioramę?

MahrianMahrian - specjalista Tipy.pl
Diorama to mały model przedstawiający mini-świat, cały krajobraz w jednym małym pudełku. Może to być cokolwiek tylko zechcesz. Możesz zrobić dioramę okolicy, miasta, historyczną – jakąkolwiek. Zdecyduj się więc na coś konkretnego i zabieramy się do roboty!
P

* pudełko kartonowe,
* miniaturki domów, zwierząt, ludzi, drzew, samochodów, etc.
* pędzelki,
* papier ozdobny,
* klej hobbistyczny,
* nożyczki,
* farby,
* kredki,
* markery.

1
Zdecyduj się na model, który chcesz odtworzyć. Zrób szkice tego, jakbyś chciał, aby Twoja diorama wyglądała. Zrób jej szkic z przodu, z tyłu oraz z góry.
2
Pomyśl o skali dioramy, aby już od początku wszystko szło zgodnie z planem. Wszystko zależy też od tego, jakiej wielkości masz figurki.
3
Zbierz materiały. Figurki osób i rzeczy, które umieścisz w dioramie, drzewa, domy, zwierzęta, papier ozdobny – wszystko czego będziesz potrzebować. Te rzeczy będą w dużej mierze zależeć oczywiście od tego, co będzie przedstawiać Twoja diorama.
4
Podstawę dioramy możesz zrobić z pudełka po butach, lub jakiegokolwiek innego pudełka. Powinno ono być stabilne, aby diorama się w nim bez problemu trzymała.
5
Zdecyduj się na tło/podłoże. Możesz je wykonać samodzielnie lub posłużyć się wybranym papierem ozdobnym.
6
Buduj dioramę zaczynając od jej tyłu. Najpierw stwórz horyzont i podłoże lub niebo. Następnie umieść większe przedmioty. Na samym końcu wstaw najmniejsze elementy. Powinny się one znajdować gdzieś na przodzie dioramy. Przytwierdź je za pomocą kleju.

Powiązane porady

pies z balona
miecz z balona
samolot z balsy

Komentarze (0)

* Pola wymagane