stanik do karmienia

Jak wybrać stanik do karmienia?
ivonaivona - specjalista Tipy.pl

Piersi zaczynają rosnąć mniej więcej w pierwszym trymestrze ciąży. Wiele ciężarnych musi więc zainwestować w staniki większe, co sprawia im nie lada radość. Warto jednak już w czasie ciąży pomyśleć o zaopatrzeniu się w biustonosze do karmienia. Będziesz ich potem z pewnością potrzebować.
1
Staniki do karmienia zaopatrzone są w klapki w miseczkach, które otwierasz, gdy chcesz nakarmić dziecko. Nie musisz rozpinać stanika, podnosić go, ani wyciągać z niego piersi.
2
Klapki powinny się łatwo otwierać jedną dłonią. Pamiętaj, że drugą ręką będziesz trzymać dziecko, więc to Ci się przyda.
3
Stanik powinien dobrze podtrzymywać piersi i nie przekręcać się, gdy otworzona jest klapka. Dzięki temu karmienie staje się bardziej komfortowe i nie musisz potem się poprawiać.
4
Unikaj staników, które da się całkowicie rozpiąć z przodu. Będzie Ci potem ciężko włożyć do nich piersi i zapiąć ponownie.
5
Biustonosze do karmienia powinny być bardzo wygodne i dobrze dopasowane. Zbyt ciasne mogą przyczynić się do podrażnień piersi i ściśnięcia znajdującego się w nich mleka, co może doprowadzić do infekcji.
6
Unikaj staników z fiszbinami. Gdy karmisz staniki powinny być tak wygodne i naturalne jak to tylko możliwe.
7
Stanik powinien być wykonany z tkaniny, która 'oddycha'. Najlepiej jeśli będzie w stu procentach bawełniany. Nie kupuj staników wykonanych ze sztucznych tkanin.
8
Będziesz potrzebować co najmniej trzech staników do karmienia. Jeden na sobie, jeden w praniu, a jeden czysty czekający w szufladzie.
9
Na początku kup tylko jeden, aby go przetestować. Dopiero potem dokup pozostałe, albo kup inny model, jeśli już zakupiony Ci nie odpowiada.
10
Pamiętaj, że piersi z mlekiem są dużo większe, dlatego nie kupuj stanika do karmienia zaraz na początku ciąży. Mógłby okazać się zbyt mały, albo za duży. Nie wiesz jak będą wyglądały Twoje piersi.

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane